اتحادیه ، خودروسازان در جنگ برای دستمزد در کارخانه باتری تمرکز کردند


در بیانیه ای از جنرال موتورز در پاسخ به اعلامیه روز جمعه جنرال موتورز مبنی بر ایجاد دومین کارخانه تولید باتری در ایالات متحده ، این شرکت و شریک آن در این کار مشترک “یک تعهد اخلاقی” برای پرداخت دستمزد بالاتر در کارخانه های تولید باتری دارند.

در این بیانیه لحظه ای برای دور بعدی مذاکرات قرارداد در سال 2023 بین جنرال موتورز ، فورد و استلانتیس (فیات کرایسلر سابق) مشخص می شود ، همه آنها قصد دارند تعداد قابل توجهی از وسایل نقلیه قابل شارژ را تا آن زمان تولید کنند ، زیرا آنها میلیاردها سرمایه گذاری برای انتقال از داخل موتورهای احتراق داخلی.

با این حال ، این درگیری حل شده است و احتمالاً طی دهه آینده با تغییر کشور از وسایل نقلیه مجهز به نفت به وسایل برقی ، تحولات دستمزد آمریکا ظهور خواهد کرد.

جنرال موتورز گفت که حقوق کارخانه های تولید باتری توسط Ultium Cells LLC ، سرمایه گذاری مشترک با LG Energy که کارخانه ها را اداره می کند ، تعیین خواهد شد.

راه حل های GM و LG Energy Solutions ، شریک آن در کارخانه جدید در Spring Hill ، تنسی ، و دیگری در حال ساخت در Lordstown ، Ohio ، نزدیک Cleveland ، باید با UAW همکاری کنند تا مطمئن شوند که آنها اتحادیه های پردرآمد هستند. مشاغلی مانند مشاغل آنها خواهران و برادرانی که موتورهای احتراق داخلی می سازند. ”اتحادیه در بیانیه ای گفت.

در حال حاضر ، بزرگترین کارگران تولیدی در تأسیسات تولید موتورهای داخلی و گیربکس ، که توسط GM ، Ford و Stellantis (فیات کرایسلر سابق) اداره می شوند ، بیش از 31 دلار در ساعت درآمد دارند. اما هنگامی که کارخانه Lordstown در سال 2019 اعلام شد ، مدیر عامل GM ماری بارا گفت که پرداخت کارگران خود از استراتژی GM برای تولید اجزایی که کارگران کمتر از بالاترین دستمزد در اتحادیه ها دریافت می کنند پیروی می کند. وی گفت این کارخانه باید رقابتی باشد.

در کارخانه تولید باتری جنرال موتورز در Brownstown ، میشیگان ، اتحادیه در سال 2009 موافقت کرد که برای بسته بندی باتری در بسته های ماشین الکتریکی هیبریدی شورولت ولت که اکنون لغو شده است ، هر ساعت 15 تا 17 دلار بپردازد. این کمی بیشتر از آن است که آمازون در مراکز توزیع پرداخت می کند و کمی بیش از 15 حداقل حقوق فدرال در هر ساعت است. همچنین جنرال موتورز در هر ساعت حدود 22.50 دلار در کارخانه های نمایندگی قطعات پرداخت می کند.

کریستین جیزیک ، معاون ارشد رئیس مرکز تحقیقات خودرو ، اعتماد مغز صنعتی ، گفت کارگرانی که موتورهای احتراق داخلی و سیستم انتقال قدرت و قطعات مربوطه را تولید می کنند “در کانون این تحول صنعتی از موتورهای احتراق داخلی به باتری ها هستند.”

وی گفت ، با هزاران مشاغل صنفی در معرض خطر ، UAW دستمزدهای بالاتری را طلب خواهد کرد ، اما شرکت های سرمایه گذاری مشترک ترس دارند که اگر بیش از حد پرداخت کنند ، در سطح جهانی رقابت نخواهند کرد.

“مشاغل آنلاین زیادی وجود دارد. وی گفت: “رئیس جمهور می گوید این انتقال برای مشاغل مثبت است ، اما برای انجام آن باید بسیار دقیق سازماندهی شود.”

سام ابولسامید ، تحلیلگر ارشد Guidehouse Insights گفت فورد و استلانتیس احتمالاً از مدل GM مشابهی با مشارکت های مشترک با کارخانه های تولید باتری پیروی می کنند و مشاغل اتحادیه در موتورهای احتراق داخلی و سیستم های انتقال را در معرض خطر قرار می دهد.

وی گفت: “اتحادیه تعداد زیادی از مشاغل ناشی از نیروی محرکه و نیروگاه های انتقال نیرو را که با باتری جایگزین شده اند ، از دست خواهد داد.” “همچنین کاهش کار در کارخانه های مونتاژ به دلیل تولید ساده وسایل نقلیه الکتریکی با احتمالاً حدود 25-30٪ افراد کمتر که برای ساخت همان تعداد وسایل نقلیه نیاز دارند.”

وی گفت ، این انتقال می تواند نیمی از عضویت اتحادیه طی 10 تا 15 سال آینده را متحمل شود ، مگر اینکه با موفقیت نیروگاه های باتری را سازمان دهد.

بیانیه اتحادیه اندکی پس از آن اعلام شد که جنرال موتورز قصد داشت بیش از 2.3 میلیارد دلار برای ساخت دومین کارخانه تولید باتری خودروی برقی در اسپرینگ هیل ، تنسی اعلام کند.

پیش بینی می شود نیروگاه 2.8 میلیون مترمربعی با افتتاح این کارخانه در سال 2023 در موری 1300 شغل ایجاد کند.

این شرکت مشترک در حال ساخت کارخانه ای در اوهایو است که حدود 1100 نفر در آن مشغول به کار خواهند شد.

ماری بارا ، مدیر عامل شرکت ، در یک کنفرانس خبری در نشویل گفت: “ما اقدامات جسورانه ای را که برای سرعت بخشیدن به آینده کاملاً الکتریکی و پشتیبانی از چشم انداز صفر فاجعه ، انتشار صفر و ازدحام صفر لازم است ، انجام می دهیم.”

پیش از این ، جنرال موتورز اعلام کرده بود که SUV برقی کادیلاک Lyriq در مجموعه Spring Hill ساخته خواهد شد. SUV که قرار است در نیمه اول سال 2022 در نمایشگاه ها ظاهر شود ، برای شارژ تقریباً 300 مایل (482 کیلومتر) مسافت را طی خواهد کرد.

اگر GM بتواند به هدف تبدیل همه وسایل نقلیه مسافرتی جدید خود از موتورهای احتراق داخلی به برق تا سال 2035 برسد ، احتمالاً به ظرفیت باتری بسیار بیشتری نیاز دارد.

فرماندار تنسی ، بیل لی ، پروژه جدید کارخانه تولید باتری را “ضمن بزرگداشت این پروژه ،” بزرگترین سرمایه گذاری منفرد در فعالیت اقتصادی در تاریخ ایالت اعلام کرد.

لی ، یک جمهوری خواه و رئیس ارشد توسعه اقتصادی وی از توضیح بیشتر در مورد مشوق های ایالت خودداری کردند ، اما گفتند که این اطلاعات به زودی منتشر خواهد شد

لی به خبرنگاران گفت: “ما شركتها را تنظیم خواهیم كرد زیرا آنها مشخص می كنند كه چه استراتژیهایی را برای تولید در پیش می گیرند. “تقاضا برای محصولات آنها زیاد است ، ما فکر می کنیم که این یک سرمایه گذاری بسیار معقول است.”

تحلیلگران صنعتی می گویند با دور شدن صنعت از اتومبیل های بنزینی ، خودروسازان با کمبود جهانی باتری روبرو هستند. بیشتر باتری های دنیا در چین و کشورهای دیگر ساخته می شوند.

————

کریشر از دیترویت اعلام کرد.


منبع: stop-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>