ادموندز 2021 تسلا مدل S و پورشه تایکان را مقایسه می کند


تسلا مدل S یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین اتومبیل های برقی بود که وارد بازار شد

تسلا مدل S نزدیک به یک دهه پیش آغاز به کار کرد و بلافاصله خبر از آینده وسایل نقلیه الکتریکی داد. در اینجا یک خودروی براق جذاب با ویژگی های جدید جذاب فناوری و عملکرد و دامنه بی نظیر وجود داشت. به روزرسانی های مداوم تسلا ، بقیه صنعت خودرو را عقب نگه می دارد. همین اواخر بود که یک مدل برای رقابت با مدل S: پورشه تایکان (Merkez) به بازار آمد.

Taycan چندان انقلابی نیست ، اما ویژگی های مشابه به علاوه هاله یک ماشین اسپرت پورشه را ارائه می دهد. آیا برای بارگیری مدل S به اندازه کافی خوب است؟ کارشناسان ادموندز هر دو را آزمایش کردند تا بدانند.

محدوده

Long S Range Model S – ارزانترین اثاثه یا لوازم داخلی – برد EPA 412 مایل را ارائه می دهد. در حالی که ادموندز در آزمایش خود دریافت که اعداد EPA تسلا معمولاً بیش از حد خوش بینانه هستند ، این هنوز هم در طولانی ترین مسافتی است که از یک EV خواهید گرفت. دسترسی به شبکه ایستگاه های شارژ سریع Supercharger ملی تسلا ، مزیت دیگری است.

روی کاغذ ، همه چیز برای پورشه تایکان آفتابی نیست. در زمان انتشار ، بیشترین برد EPA برای Taycan 4S متوسط ​​با Performance Battery Plus 227 مایل بود. در حالی که زیر مدل S بود ، Taycan 4S بهتر از آزمایش های ادموندز عمل می کرد و 323 مایل رانندگی می کرد تا آب آن کم شود. نتیجه؟ در رانندگی واقعی ، به اندازه مشخصات موجود تفاوت بین این دو خودرو را متوجه نخواهید شد.

پورشه شبکه شارژ خود را ندارد ، اما در حال همکاری با شرکت های شخص ثالث برای افزایش قابل توجه تعداد ایستگاه های شارژ در سراسر کشور است.

برنده: مدل S

قیمت و ارزش

رنج بلند 2021 تسلا مدل S از حدود 80،000 دلار شروع می شود. نسخه جدید Plaid که هنوز منتشر نشده است حدود 120 هزار دلار خواهد بود. مدل S مجهز به ویژگی های استاندارد مانند تعلیق بادی تطبیقی ​​، صندلی های گرم شونده در جلو و ردیف دوم و سیستم صوتی 22 بلندگو است. تسلا همچنین به عنوان استاندارد دارای کمک راننده مانند کروز کنترل تطبیقی ​​، ردیابی نقاط کور و کاهش برخورد به جلو است.

Taycan گرانتر است. Taycan اصلی از سال 2021 از حدود 81000 دلار شروع می شود ، اما ویژگی هایی مانند صندلی های گرم شونده و کروز کنترل تطبیقی ​​از دیگر موارد اضافی هستند. سطح بالای توربو S با بیش از 185000 دلار شروع می شود و هنوز ویژگی های اصلی تسلا را برآورده نمی کند. کیفیت ساخت Taycan از استاندارد بالاتری برخوردار است و شما می توانید کارهای بسیار بیشتری را برای سفارشی سازی Taycan با رنگ های خاص و مواد داخلی انجام دهید. اما تکان دادن این دسته به نفع پورشه کافی نیست.

برنده: مدل S

داخلی و پلیس

فضای داخلی مدل S تمیز و ساده است ، تقریباً بدون دکمه طراحی شده است که بیشتر کنترل های اصلی را شامل می شود – از جمله برای کنترل آب و هوا و سیستم صوتی – در صفحه لمسی عظیم نصب شده در مرکز. در قسمت پشتی یک درب بالابر هاچ بک قرار دارد که فضای بار قابل توجهی را نشان می دهد. یک مکان مناسب برای سرنشینان عقب وجود دارد.

مانند مدل S ، بسیاری از عملکردهای Taycan از طریق صفحه لمسی کنترل می شوند. اما پورشه آنها را با دستگیره ها ، دستگیره ها و دکمه های سنتی برای ویژگی هایی مانند کنترل سرعت ، برف پاک کن شیشه جلو و روشنایی تقویت می کند. این یک تجربه آشنا تر و آسان تر است. فضای مسافر عقب و بار نسبت به مدل S محدودتر است ، اما به طور کلی Taycan وسیله ای زمانبر بهتر است.

برنده: تایکان

فن آوری

وسایل کمکی راننده تسلا از بهترین راهکارهای تجاری است. فعال سازی برخی از این ویژگی ها کار آسانی نیست ، اما در عمل به خوبی کار می کنند. ویژگی های پیچیده دیگری نیز وجود دارد مانند قابلیت بازی های ویدئویی روی صفحه لمسی ، انجام این کار هنگام پارک و شارژ ماشین بسیار سرگرم کننده است. همچنین می توانید حساب Spotify خود را مستقیماً با ماشین همگام سازی کنید ، اگرچه تسلا فقط اتصال بلوتوث به تلفن هوشمند را ارائه می دهد.

شما در Taycan بازی های ویدیویی فانتزی یا مولد سر و صدای پرده مانند پیدا نخواهید کرد – این کاملاً شبیه پورشه نیست – اما مجموعه هوشمندانه تری از فناوری به دست می آورید. رانندگان Taycan به شما کمک می کنند تا به راحتی و روان کار کنید. Apple CarPlay را نیز دریافت می کنید که یک اتصال تلفن هوشمند است و به شما امکان می دهد از طریق صفحه لمسی پورشه برنامه های موجود در تلفن خود را کنترل کنید. در مدل S موجود نیست

برنده: قرعه کشی

تجربه رانندگی

حداکثر شتاب در هر دو سدان لوکس سریع رعد و برق است. با این حال ، Taycan وظیفه بهتری نسبت به شما ایجاد می کند تا بتوانید از مسیرهای انحرافی استفاده کنید. او به طور کلی چابک و ورزشکار است. همچنین دارای مزایای جزئی برای سفر دریایی است. کمی ساکت تر ، با صدای باد کمتر و بزرگراه ، و سفر آن نرمتر است.

برنده: تایکان

EDMUNDS می گوید:

این دو اتومبیل برقی لوکس بسیار با هم ترکیب شده اند. تسلا مدل S با هزینه کمتری برد و ویژگی های بیشتری را ارائه می دهد ، در حالی که پورشه تایکان با پالایش و جذابیت بیشتری در راننده حساب می کند. از دیدگاه ادموندز ، تایکان در اینجا یک پیروزی جزئی را تحریف می کند.

—————

این داستان توسط وب سایت خودروسازی Edmunds در اختیار آسوشیتدپرس قرار گرفت.

Reese Counts یک ویرایشگر تست وسایل نقلیه در Edmunds است. توییتر:rmcounts

لینک های مربوطه:

بررسی تسلا مدل S

بررسی پورشه تایکان

بررسی تصویری پورشه تایکان

دامنه تست شده Edmunds EV ، دنیای واقعی در برابر EPA


منبع: stop-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>