استرالیا قانونی را تصویب می کند تا گوگل هزینه فیس بوک را پرداخت کند


قوانین استرالیا که گوگل و فیس بوک را مجبور به پرداخت هزینه اخبار می کند آماده اجرا هستند ، اگرچه معمار قوانین می گوید که معاملات رسانه ای برای غول های دیجیتال زمان می برد

در ازای این تغییرات ، فیس بوک با لغو ممنوعیت دسترسی و اشتراک اخبار استرالیایی ها موافقت کرد.

رود سیمز ، تنظیم کننده رقابت که کد را تهیه کرده است ، اظهار خوشحالی کرد که این قانون اصلاح شده عدم تعادل بازار بین ناشران اخبار استرالیا و دو درگاه اینترنتی را برطرف می کند.

سیمز به استرالیایی صدا و سیما گفت: “همه علائم خوب است.”

“هدف این کد پاسخگویی به قدرت بازار است که به وضوح گوگل و فیس بوک دارند. گوگل و فیس بوک به رسانه احتیاج دارند ، اما آنها به یک شرکت رسانه ای خاص احتیاج ندارند ، به این معنی که شرکت های رسانه ای نمی توانند معاملات تجاری انجام دهند “، رئیس کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا افزود.

سایر قوانین زودتر تصویب شده اند ، بنابراین اکنون می توانند اعمال شوند.

در هفته های اخیر ، Google قبلاً با شرکت های خبری بزرگ استرالیا از جمله News Corp معامله کرده است. و هفت رسانه غربی.

فریدنبرگ اظهار داشت که از دیدن پیشرفت های گوگل و اخیراً فیس بوک در انجام معاملات تجاری با تجارت اخبار استرالیا خوشحال است.

اما Country Press Australia که 161 روزنامه منطقه ای را در سراسر کشور نمایندگی می کند ، ابراز نگرانی کرده است که نشریات کوچک در خارج از شهرهای بزرگ از قلم بیفتد.

سیمز گفت که او تعجب نکرده است که این سیستم عامل ها ابتدا با مشاغل بزرگ شهر معامله می کنند.

سیمز گفت: “من دلیلی نمی بینم که کسی شک داشته باشد که همه روزنامه نگاری مفید خواهد بود.”

“آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم. گوگل و فیس بوک منابع نامحدودی ندارند تا بتوانند با همه صحبت کنند. من فکر می کنم این یک راه طولانی را در پیش دارد. “

کریس موس ، استاد دانشکده تجارت دانشگاه آکسفورد ، گفت که آخرین تغییرات “یک پیروزی کوچک” برای زاکربرگ است.

مووس گفت که این قانون منجر به پرداخت های ناچیزی برای بیشتر ناشران خبری استرالیا خواهد شد. اما فیس بوک در صورت عدم موفقیت در مذاکرات می تواند اخبار استرالیا را مسدود کند.

این قانون برای محدود کردن قدرت چانه زنی فیس بوک و گوگل در مذاکرات با ارائه دهندگان اخبار استرالیا طراحی شده است. غول های دیجیتال نمی توانند با ارائه پیشنهادات خود را برای ترک روزنامه یا روزنامه نگاری ، از موقعیت های خود سو abuse استفاده کنند. در عوض ، در صورت مخالفت ، هیئت داوری تصمیمی لازم الاجرا در مورد پیشنهاد برنده خواهد گرفت.

فریدنبرگ و فیس بوک تأیید کردند که دو طرف با اصلاحاتی در قانون پیشنهادی موافقت کردند. این تغییرات به سیستم عامل های دیجیتالی یک ماه قبل از علامت گذاری رسمی در کد ، اطلاع می دهد. به این ترتیب قبل از اینکه مجبور به انعقاد قرارداد داوری لازم الاجرا شوند ، افراد بیشتری که تحت تأثیر قرار می گیرند زمان بیشتری را برای توافق نامه های کارگزاری فراهم می کنند.

در بیانیه ای از كمبل براون ، معاون مشاركتهای خبری فیس بوك ، روز سه شنبه گفته شد كه این معامله به شركت اجازه می دهد ناشرانی را كه از جمله ناشران كوچك و محلی حمایت خواهد كرد ، انتخاب كند.

فریدنبرگ گفت كه دپارتمان وی این كد را ظرف یك سال بررسی می كند تا “اطمینان حاصل كند كه نتایج مطابق با اهداف سیاسی دولت را ارائه می دهد.”


منبع: stop-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>