[ad_1]

یک مطالعه جدید نشان داده است که در سراسر آمریکا ، افراد رنگی بیش از سفیدپوستان صنعت ، اتومبیل ، ساختمان و بسیاری از منابع دیگر در معرض آلودگی هوا هستند.

محققان با استفاده از آلودگی هوای ایالتی و داده های سرشماری دریافتند که تعداد نامتناسبی از افراد غیر سفید پوست تقریباً از همه منابع اصلی انتشار ایالات متحده در معرض آلودگی ذرات معلق به طور بالقوه خطرناک هستند ، مهم نیست که در کجا زندگی می کنند و چه مقدار درآمد دارند.

این مطالعه که روز چهارشنبه در مجله Science Advances منتشر شد ، همچنین نشان داد که سیاه پوستان تنها گروهی بودند که به طور نامتناسب در معرض هر یک از منابع آلودگی مورد مطالعه قرار گرفتند.

محققان دریافتند که به طور متوسط ​​سیاه پوستان ، اسپانیایی ها و آسیایی ها در معرض سطوح بالاتر از حد متوسط ​​آلودگی ذرات ریز قرار دارند ، در حالی که سفیدپوستان در معرض سطح پایین تر از حد متوسط ​​قرار دارند.

جیسون هیل ، مهندس مهندسی سیستم ، گفت: “وقتی به تأثیر آلودگی هوا در ایالات متحده از همه منابعی که در ریزگردهای موجود در جو کمک می کنند ، نگاه می کنید ، یک تعصب کلی سیستم نسبت به افراد رنگی وجود دارد.” استاد دانشگاه مینه سوتا.

در حالی که مطالعات دیگر نشان می دهد که غیر سفیدپوستان بیش از سفیدپوستان در معرض آلودگی هوا هستند و سیاه پوستان و اسپانیایی ها بیش از حد هوا تنفس می کنند ، این مطالعه جدید آن را بر اساس منبع آلودگی تقسیم می کند.

محققان لیست انتشارات آژانس حفاظت از محیط زیست از بیش از 5000 نوع ذرات ریز را به 14 منبع مانند صنعت ، اتومبیل ، کامیون های دیزلی ، ساخت و ساز و کشاورزی مرتب کردند. آنها سپس با محاسبه سطح متوسط ​​کیفیت هوای محیط برای گروه های نژادی بر اساس محل زندگی آنها در سال 2014 ، قرار گرفتن در معرض این منابع آلودگی را مدل سازی کردند.

هیل گفت: “با توجه به اینکه ما با این نابرابری ملی در مواجهه با آلودگی روبرو هستیم ، چه عواملی عامل اصلی آن هستند؟” “آنچه این مقاله نشان می دهد این است که تقریباً همه چیز است.”

محققان هنگام بررسی تفاوت در مواجهه با شهر ، یک استثنا قابل توجه یافتند: آسیایی ها کمتر از حد متوسط ​​در مناطق شهری کالیفرنیا مانند سانفرانسیسکو ، لس آنجلس و سن خوزه در معرض ذرات قرار گرفتند. کریستوفر تسوم ، نویسنده ارشد ، استاد مهندسی محیط زیست در دانشگاه ایلینوی در اوربانا-شامپاین ، گفت: این تحقیق دلیل این امر را بررسی نمی کند.

هیل گفت: سیاستمداران می توانند از نتایج نظرسنجی برای توجیه استانداردهای سختگیرانه فدرال و ایالت برای تنظیم آلودگی هوا استفاده کنند. وی در مصاحبه ای گفت: “این کاری است که باید در سطح ملی انجام شود.”

جاناتان کلمر ، استاد اقتصاد دانشگاه ویرجینیا: “با تجزیه تفاوت در ذرات ریز در منابع تشکیل دهنده آنها ، تحقیقات آنها برجسته می کند جایی که محققان ، سیاست گذاران و جوامع می توانند به جلو حرکت کنند.” کلمر ، نویسنده اصلی گزارش 2020. در مورد تفاوت در آلودگی هوا بخشی از مطالعه جدید نبود.

محققان دیگر می گویند این مطالعه تفاوت نژادی در مواجهه با آلودگی هوا را نشان می دهد که با سطح درآمد قابل توضیح نیست. موهای گفت كه مطالعات نشان می دهد نژاد پیش بینی كننده بیشتری برای مواجهه با درآمد است ، اما او از دیگران كه اختلاف نژادی را در هر سطح درآمد نشان می دهد ، بی اطلاع است.

وی گفت: تفاوت در تماس با آلودگی هوا بخشی از “سابقه طولانی بردگی و تبعیض نژادی در ایالات متحده است”.

موهای گفت: “ما شروع به دیدن مدلی کرده ایم که در آن تاریخ تبعیض نژادی و تفکیک صنعت محل تمرکز افراد رنگارنگ است.” “نژادپرستی فقط جانور نژادی نیست. این در مورد اهمیت ندادن به رفاه افراد نژادهای دیگر است و من فکر می کنم این یک عامل است. “

———

———

دپارتمان بهداشت و علوم آسوشیتدپرس از بخش آموزش علوم م Instituteسسه پزشکی هوارد هیوز پشتیبانی دریافت می کند. AP فقط مسئولیت کلیه مطالب را بر عهده دارد.

[ad_2]

منبع: stop-news.ir