اپراتورهای هواپیمای بدون سرنشین در بحث نقشه برداری زمین نقشه برداران را به چالش می کشند


RALEIGH، NC – هنگامی که مایکل جونز با گرفتن عکس و فیلم با هواپیماهای بدون سرنشین دلال شروع به ایجاد پس زمینه کرد ، مشتریانش بیشتر می خواستند: تصاویر با خطوط مالکیت روی آنها برای درک بهتر محل حصارهای آنها.

به نظر می رسید استفاده خوب از فن آوری های نوظهور که با تقاضای آشکار مصرف کننده مطابقت دارد ، و جونز مراقب بود که تکذیب نامه را اضافه کند: کارتهای وی قرار نبودند جای تحقیقات مناسب را بگیرند که اغلب برای مواردی مانند وام های مسکن ، بیمه املاک و استفاده از زمین مورد نیاز است برنامه ها

اما پس از دو سال تجارت پایدار ، جونز در سال 2018 توسط سفارشی که پهپاد او را زمین گیر کرد ، توسط ایالت کارولینای شمالی سیلی خورد. هیئت بازرسان مهندسین و نقشه برداران گفت که به دلیل نظرسنجی غیرمجاز پیگرد کیفری دارد.

جونز که مشتاق معرفی فناوری مغایر با عملکرد پایدار نظرسنجی کشور بود ، ماه گذشته با طرح دادخواست ، هیئت مدیره را به نقض حقوق اصلاحیه اول خود متهم کرد.

جونز گفت: “من فقط دوست دارم پشتم را برای پرواز پشت داشته باشم.” “من خودم احساس نمی کنم هیچ تحقیقی ارائه می دهم و کم و بیش به مردم می گویم که این دقیقاً نقشه برداری نیست ، بلکه فقط بصری است و همه مشتریانم آن را درک می کنند.”

جونز یکی از بسیاری از خلبانان هواپیماهای بدون سرنشین است که در تضاد با مقررات طراحی شده برای محافظت از نقشه برداران است ، اکنون که امکان ترکیب تقریباً دقیق نقشه های خط و تصاویر برای حل بهتر آنها وجود دارد ، نقش انحصاری آنها نقض شده است.

به گفته دیوید بنوویتز ، رئیس تحقیق در Drone Analyst و کارمند سابق DJI ، بزرگترین تولید کننده هواپیماهای بدون سرنشین تجاری جهان ، دادخواست جونز در صف اول این وقفه قریب الوقوع است. “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم. هواپیماهای بدون سرنشین واقعاً بازی را در زمین شناسی تغییر داده اند. “

این چالش به دو طریق پیش می رود: نقشه برداران برای پرواز با هواپیماهای بدون سرنشین حرفه ای و بدون نیاز به تأیید اداره هواپیمایی فدرال و اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام تحقیقات قانونی نیاز به گذراندن امتحانات مجوز دولتی دارند. هیچ یک از طرفین نمی خواهد آموزش و هزینه ها را تحمل کند.

اما کورت کاراوی ، مدیر اجرایی مرکز هواپیمایی کاربردی در دانشگاه ایالتی کانزاس ، گفت که شوراهای صدور مجوز باید با بررسی صحت نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین و ترویج استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ، خصوصاً در مکانهایی که نقشه بردار قادر به انجام کار نیست ، کارهای بیشتری را برای پذیرش مشارکت انجام دهند. بدون خطر.

کاراوی گفت: “من فکر می کنم با توسعه مداوم فن آوری و دقت موقعیت ، به احتمال زیاد می توان داده های هواپیمای بدون سرنشین را به گونه ای ضبط کرد که با این استانداردهای بررسی مطابقت داشته باشد.”

آخرین اطلاعیه ای که جونز از هیئت مدیره در سال 2019 دریافت کرد ، به او دستور داد تا کار در “نقشه برداری ، نقشه برداری و فتوگرامتری ، صحت ، ارائه داده های مکان و اندازه و نقشه های ارتوموزایی ، کمیت ها و اطلاعات توپوگرافی” را متوقف کند.

هیئت مدیره از اظهار نظر در مورد آسوشیتدپرس خودداری کرد ، اما گفت که این یک پاسخ رسمی به پرونده ارائه می دهد.

جونز ، 44 ساله ، از گلدزبورو ، گفت که توانایی پرداخت وكیل را ندارد ، بنابراین نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین را رها كرد ، كه منجر به از دست دادن بیش از 10،000 دلار در تجارت شد. در ژانویه امسال ، یک شرکت حقوقی آزادیخواه به نمایندگی از وی پیشنهاد داد.

سام گیج ، یک وکیل در انستیتوی عدالت ، قصد دارد استدلال کند که جونز با گرفتن عکس و فیلم و تولید آثار هنری برای مشتریان حق آزادی بیان دارد. وی اختلافات مشابهی را در می سی سی پی ، اورگان و کالیفرنیا دیده است.

در پرونده می سی سی پی ، یک شرکت حقوقی مستقر در ویرجینیا در ماه دسامبر به توافق رسید که به ویزالین ، تحلیلگر املاک و مستغلات متهم به انجام یک نظرسنجی بدون مجوز ، اجازه داد از داده های عمومی برای تعیین خطوط مالکیت بر روی تصاویر ماهواره ای استفاده کند.

گاج گفت: “بسیاری از کشورها قوانین خود را به گونه ای اجرا می کنند که تحت رادار باشد.” “آنها فقط نامه های هشدار دهنده به مردم ارسال می کنند … و برای بیشتر افرادی که آن نامه را دریافت می کنند ، همانطور که مایکل انجام داد ، شما آن را حذف خواهید کرد زیرا هیچ کس نمی خواهد مشمول یک رویه اجرایی دولت شود.

لاپر گفت که او تمایل هیئت مدیره برای محافظت از صنعتی را که در سالهای اخیر به طور مداوم توسط اپراتورهای بدون مجوز هواپیماهای بدون سرنشین تضعیف شده است درک می کنند که می توانند کارهای دقیق کمتری را با پول قابل توجهی کمتر انجام دهند. وی گفت: “افراد بی تجربه با ارائه آنچه فناوری واقعی می تواند انجام دهند ، بیرون می روند و به كار می پردازند.”

او با انعقاد قرارداد با شرکت های مهندسی یا نقشه برداری در معرض خطر قرار می گیرد ، اما دوست دارد کار را خودش انجام دهد.

لاپرت گفت: “کار خدماتی بهترین ضربه به پول است.” “من می توانم در یک روز بیرون بروم و 25000 دلار برای کار خدماتی درآمد کسب کنم و فروش یک هواپیمای بدون سرنشین 100000 دلاری ممکن است سه ماه طول بکشد.”

———

آندرسون را در توییتر به آدرس https://twitter.com/BryanRAnderson دنبال کنید.

———

اندرسون یکی از اعضای Associated Press Corps / Report for the America Statehouse News Initiative است. گزارش برای آمریکا یک برنامه غیرانتفاعی ملی است که روزنامه نگاران را در اتاق خبرهای محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل مخفی گزارش دهند.




منبع: stop-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>