[ad_1]

تیم کوک مدیرعامل اپل روز جمعه در دفاع خواهد ایستاد تا از فروشگاه برنامه آیفون این شرکت در برابر اتهامات تبدیل شدن به انحصار غیرقانونی – یک سود پردرآمدتر از قبلی خود استیو جابز ، که زمانی تصور می کرد ، دفاع کند.

سان رامون ، کالیفرنیا. – تیم کوک مدیرعامل اپل روز جمعه برای دفاع از فروشگاه برنامه آیفون این شرکت در برابر ادعاهایی که به انحصار غیرقانونی تبدیل شده است شهادت خواهد داد – یک سود بسیار بیشتر از سلف استیو جابز سالها پیش.

این شرکت فناوری برای تکمیل دفاع اپل در برابر دادخواست ضد انحصاری که توسط Epic Games ، سازنده بازی محبوب ویدیویی Fortnite ، به ظهور کوک متوسل شده است.

Epic در تلاش است تا به اصطلاح “باغ حصاری” را برای برنامه های آیفون و آیپد ، که ضمن جلوگیری از رقابت ، از کاربران و توسعه دهندگان استقبال می کند ، حذف کند. App Store یک سال پس از معرفی آیفون 2007 ایجاد شده است و فروشگاه App به منبع اصلی درآمد اپل تبدیل شده است ، دستگاه پولساز که در سال مالی گذشته به این شرکت کمک کرد 57 میلیارد دلار سود کسب کند.

Epic سعی دارد ثابت کند که فروشگاه به وسیله نقلیه قیمت گذاری تبدیل شده است که نه تنها 15٪ تا 30٪ کارمزد معاملات درون برنامه ای را جمع می کند ، بلکه از ارائه سایر گزینه های پرداخت به برنامه ها جلوگیری می کند. این تنها به نمایش پیوندی باز می شود که یک صفحه وب را باز می کند و هیچ کمیسیونی برای پرداخت هزینه اشتراک ، موارد درون بازی و موارد مشابه ارائه نمی دهد.

اپل شدیداً از کمیسیون ها به عنوان روشی عادلانه برای سازندگان برنامه برای کمک به پرداخت هزینه های نوآوری ها و کنترل های امنیتی که هم به نفع کاربران آیفون و هم به توسعه دهندگان برنامه از جمله Epic است ، دفاع می کند. اپل می گوید بیش از 100 میلیارد دلار در چنین ویژگی هایی سرمایه گذاری کرده است.

او همچنین ادعا می کند که App Store هزینه های دریافت شده توسط کنسول های بازی های ویدیویی مهم – PlayStation سونی ، Xbox مایکروسافت و Switch Nintendo – و همچنین یک فروشگاه برنامه مشابه را که برای بیش از 3 میلیارد دستگاه تلفن همراه Android توسط Google اجرا می شود ، پرداخت می کند. این تقریباً دو برابر تعداد iPhone ، iPad و iPod فعال است که به فروشگاه برنامه اپل متکی هستند.

کنترل آهن اپل بر App Store قبلاً توسط نهادهای نظارتی و قانونگذاران در اروپا و ایالات متحده بررسی شده است

وکلای حماسی انتظار می رود چندین ساعت به پخت و پز در جایگاه بپردازند. این بازجویی احتمالاً استراتژی های کوک را که پس از خدمت به عنوان رئیس اجرایی تقریباً یک دهه پیش ، درست چند ماه قبل از مرگ جابز بر اثر سرطان ، در اکتبر 2011 تهیه کرده بود ، کالبدشکافی خواهد کرد.

App Store یکی از بزرگترین موفقیتهای اپل در دوران کوک است. از زمان راه اندازی فقط 500 برنامه در سال 2008 ، فروشگاه به 1.8 میلیون برنامه رسیده است که بیشتر آنها رایگان هستند. اپل با بهره گیری از کمیسیون و سیستم انحصاری پرداخت درون برنامه ای خود ، بیش از دو برابر درآمد سالانه بخش خدمات خود از 24 میلیارد دلار در سال 2016 به 54 میلیارد دلار در سال گذشته کمک می کند.

این رونق چیزی نبود که جابز پیش بینی کرده باشد. اندکی پس از افتتاح فروشگاه ، جابز علنا ​​گفت که اپل انتظار ندارد فروشگاه App بسیار سودآور باشد. وکلای اپیک بارها و بارها این اظهارات را دلیل این امر دانستند که اپل پس از مشخص شدن محبوبیت برنامه های تلفن همراه ، فروشگاه را دوباره طراحی کرد تا سود خود را افزایش دهد.

اینکه فروشگاه App دقیقاً چقدر سودآور است ، در سه هفته آزمایشی قابل بحث است. یک کارشناس حسابداری که توسط اپیک استخدام شده است ، بر اساس بررسی اسناد محرمانه اپل ، حاشیه سود آن از 70 تا 80 درصد است. با این حال ، اپل اصرار دارد که این ارقام نادرست هستند زیرا منعکس کننده هزینه های اختصاص یافته به عملیات شرکت نیستند.

فیل شیلر ، مدیرعامل قدیمی اپل و معتمد سابق ، اوایل این هفته اعتراف کرد که سیستم کمیسیون شرکت تا ژوئن 2017 بیش از 20 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. وکیل حماسه ، کاترین فارست ، این تخمین را بر اساس تعداد ، که اپل به طور عمومی به او ارائه داد ، ارائه داد. در اواسط سال 2017 منتشر شد.

بازجویی اپیک از شیلر ممکن است نشان دهد که چگونه وکلای اپیک قصد پیروی از کوک را دارند ، که به طور کلی در جمع ثابت قدم است و هنگام برخورد با خبرنگاران و نمایندگان مجلس بر پیام خود متمرکز است.

وکلای اپیک بارها به صرافی های داخلی مربوط به جابز و سایر مدیران برای به تصویر کشیدن اپل با استفاده از سرمایه گذاری آن در امنیت و حفظ حریم خصوصی بهانه ای برای نگه داشتن سودهای کلان از فروشگاه برنامه اشاره کرده اند.

به عنوان مثال در زمان شهادت شیلر ، وکلای اپیک از جابز در سال 2008 ایمیلی برای شیلر و مدیر عامل دیگر ارسال کردند. در آن یادداشت ، جابز فکر می کرد که آیا گوگل بازار تبلیغات نوظهور آن زمان را که در آیفون ظاهر می شد و به نرم افزارهای عملیاتی موسوم به iOS متکی بود ، هدف قرار داده است. جابز به شیلر نوشت: “هرچه انرژی آنها برای iOS بیشتر شود ، بهتر است.”

فارست سپس شیلر را با دو سوال به چالش کشید. وی پرسید: “آیا می خواستید Google به اپل اطلاع داده شود؟” ، سپس ، “آیا قدرت تخریب تجارت شرکت را دیدید؟”

شیلر به هر دو سوال منفی پاسخ داد.

[ad_2]

منبع: stop-news.ir