[ad_1]

تاخیر در عرضه جدیدترین آیفون اپل باعث ایجاد یک خرید جذاب در تعطیلات شد و فروش سریع ترین محصول این شرکت را برای اولین بار در سالهای گذشته آغاز کرد.

سان رامون ، کالیفرنیا – تاخیر در عرضه جدیدترین آیفون توسط اپل ، جنون خرید در تعطیلات را برانگیخت و باعث سریع ترین راه اندازی محبوب ترین محصول روند ساز شرکت برای سالها شد.

ظاهرا تأخیر در تقاضا برای چهار مدل مختلف آیفون 12 ، آخرین گزارش سه ماهه چهارشنبه اپل را برجسته کرده است.

میزان فروش آیفون اپل در ماه های اکتبر-دسامبر به 65.6 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد رشد داشته است.

بخشی از سود منعکس کننده مشکلات تولید ناشی از همه گیری است که باعث رونمایی آیفون جدید تا اکتبر و نوامبر شد. در سال های اخیر ، از جمله سال 2019 ، اپل آیفون جدید خود را در اواخر ماه سپتامبر منتشر کرد ، که منجر به جهش در فروش در سه ماهه ابتدایی چگونگی تحولات سال گذشته شد.

اما تحلیلگران همچنین معتقدند که افزایش فروش در سه ماهه اخیر به دلیل تمایل شدید مصرف کنندگان به داشتن یکی از مدل های جدید است. اگر این واقعیت داشته باشد ، اپل می تواند به بزرگترین سال فروش آیفون خود از زمان معرفی آیفون 6 در سال 2014 برسد که باعث ناراحتی مصرف کنندگان با نمایشگرهای بزرگتر شده است. مدیرعامل اپل واکنش کاربران آیفون 12 را “مشتاقانه” در طی یک کنفرانس توصیف کرد.

اگرچه به نظر می رسد دیدن رشد بزرگ فروش در میان یک بیماری همه گیر که اقتصاد را متلاشی کرده و بودجه های خانوار را فشرده کرده است ، شهودی به نظر می رسد ، اما اپل فاکتورهای مختلفی به نفع آن دارد.

آیفون 12 از طراحی جدیدی بهره می برد و همچنین در شبکه های بی سیم فوق العاده سریع 5G جدید ، که به تدریج در سراسر جهان در حال گسترش است ، کار می کند ، دو عاملی که می تواند بسیاری از طرفداران اپل را به ارتقا از مدل های قدیمی خود ترغیب کند. اپل همچنین به طور سنتی از یک جمعیت شناسی معتبر که ممکن است در طول یک سال گذشته همچنان استفاده نشده باشد ، مراقبت می کند. این کاربران حتی پس از محدودیت هایی که برای مقابله با گسترش COVID-19 توانایی آنها برای صرف غذا یا مسافرت را محدود کرد ، درآمد قابل استفاده بیشتری نیز برای صرف داشتند.

اپل همچنین نسخه ارزان تری از آیفون 12 را با قیمت 700 دلار به فروش می رساند ، در حالی که فروش مدل با تخفیف 400 دلاری را ادامه می دهد ، این قیمت در آوریل گذشته در مراحل ابتدایی شیوع بیماری همه گیر عرضه شد.

به نظر می رسد اکنون س bigال بزرگ این است که آیا اپل قادر خواهد بود با تقاضای آیفون کنار بیاید. برخی از پردازنده ها و سایر اجزای ممکن است همچنان کمبود داشته باشند زیرا کارخانه ها همچنان در تلاشند تا با خاموش شدن سال گذشته ناشی از همه گیری روبرو شوند.

دانیل ایوز ، تحلیلگر ودبوش اوراق بهادار می گوید که او معتقد است اگر حرکت همچنان افزایش یابد ، اپل می تواند اولین شرکت آمریکایی باشد که 3 تریلیون دلار ارزش دارد. اکنون ارزش بازار 2.4 تریلیون دلار است که فقط یک سال پیش دو برابر شده است.

به عنوان معیار دیگر رشد اقتصادی اپل ، این شرکت در آخرین سه ماهه خود نزدیک به 29 میلیارد دلار معادل 1.68 دلار به ازای هر سهم درآمد کسب کرد که 29 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است. درآمد 21٪ افزایش یافت و به 111.4 میلیارد دلار رسید.

همه این ارقام بیش از پیش بینی تحلیلگران بود ، اما سرمایه گذاران تحت تأثیر قرار نگرفتند. سهام این شرکت پس از نتایج سه ماهه در معاملات بلند مدت حدود 2٪ کاهش یافت.

فروش بیشتر آیفون همچنین به اپل کمک می کند تا اشتراک بیشتری را در سرویس های دیجیتالی مختلفی که طی شش سال گذشته معرفی کرده است بفروشد تا درآمد بیشتری کسب کند. این اشتراک ها شامل بسته های انفرادی و بسته ای برای موسیقی ، ویدیو ، بازی و تناسب اندام است. بخش خدمات اپل در سه ماهه گذشته 15.8 میلیارد دلار درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است.

اپل ، که در کوپرتینو ، کالیفرنیا مستقر است ، حتی در عقب رانده می شود که با افزایش تقاضا برای لپ تاپ ایجاد می شود ، پدیده ای که همچنین ناشی از کار از راه دور و یادگیری ناشی از همه گیری است.

به گفته کوک ، در مجموع ، در حال حاضر حدود 1.65 میلیارد دستگاه اپل ، از جمله 1 میلیارد آیفون ، در سراسر جهان در حال استفاده هستند.

[ad_2]

منبع: stop-news.ir