[ad_1]

با همه گیری ، رشد نجومی زوم کاهش می یابد

سان رامون ، کالیفرنیا – با همه گیری همه گیر ، رشد نجومی زوم در حال کند شدن است و این س questionsال را به وجود می آورد که آیا با بازگشت تعداد بیشتری از افراد به کلاس ها ، دفاتر و مکان های دیگر نسبت به سال گذشته ، محبوبیت عظیم کنفرانس ویدئویی کمرنگ می شود؟

این تاخیر در گزارش درآمد سه ماهه در غیر این صورت چشمگیر منتشر شد که روز دوشنبه منتشر شد. نتایج درخشان یک سال محدود بود که در آن نام Zoom مترادف با شیوه ای بود که میلیون ها نفر در حالی که در خانه حبس شده بودند مجبور به تجمع در صفحات ویدئویی آنلاین شدند.

اگرچه زوم از نوامبر تا ژانویه همچنان از سود مداوم برخوردار بود ، اما رشد مشترکان آن نسبت به سه ماهه قبلی که در طول زندگی همه گیر ایجاد شده بود ، به طور چشمگیری کمتر بود.

علی رغم این کندی که به طور گسترده انتظار می رود ، سود سه ماهه و درآمد زوم به راحتی از پیش بینی های تحلیلگران فراتر رفتند ، همانطور که پیش بینی های مدیریت فوریه-آوریل و سال آینده نیز پیش بینی شد. این ارقام در معاملات گسترده روز دوشنبه به افزایش تقریباً 10 درصدی قیمت سهام زوم کمک کرد ، اما همچنان سهام در پاییز گذشته بسیار پایین تر از قله های خود بود.

کاهش رشد مشترکان که از اواخر تابستان گذشته آغاز شد ، برخی از سرمایه گذاران را نگران کرده است که با واکسیناسیون افراد بیشتر و بازگشت زندگی به مدل های پیش از همه گیر ، در سال جاری ، زوم قادر به ادامه حرکت نخواهد بود.

این نگرانی ها دلیل اصلی کاهش قیمت جهشی سهام Zoom حدود 30٪ از بالاترین حد خود در اکتبر گذشته است. اگر تجمع گسترده معاملات روز دوشنبه در جلسه عادی روز سه شنبه تکرار شود ، قیمت سهام زوم بیش از پنج برابر پایان سال 2019 ادامه خواهد داشت.

زوم ژانویه را با 467100 مشتری با حداقل 10 کارمند که برای نسخه اشتراک سرویس خود پرداخت می کنند ، به پایان رساند. این افزایش 33،400 مشتری نسبت به سه ماهه قبل است که در ماه اکتبر به پایان می رسد ، بسیار کمتر از سود 63 هزار و 500 مشترک به 183 هزار و 500 مشترک در سه سه ماهه قبلی فعالیت در طی همه گیر شدن.

ترور وایت ، تحلیلگر تحقیقات هسته ای ، پیش بینی می کند: “تا زمانی که زوم در بازار به عملکرد خوب خود ادامه دهد ، بسیاری از پایگاه مشتری و تجارت آن در طولانی مدت باقی نخواهد ماند.” “تازگی زوم بیشتر از بین رفته است.”

با این حال ، بزرگنمایی بسیار بزرگتر ، سودآورتر و مشهورتر از آن است که قبل از شروع جامعه همه گیر اتفاق افتاده بود ، و ویدئو کنفرانس را به یک ماده اصلی تبدیل کرد. این شرکت در سان خوزه ، کالیفرنیا ، اکنون تقریباً شش برابر بیشتر از یک سال پیش مشترک دارد ، در حالی که درآمد سالانه آن در سال مالی گذشته سه برابر شده و به 2.65 میلیارد دلار رسیده است.

در سه ماهه آخر خود ، زوم درآمد 882 میلیون دلاری را گزارش کرد که بیش از چهار برابر مدت مشابه سال گذشته است. این شرکت در سه ماهه گذشته 260 میلیون دلار سود در مقایسه با 15 میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته کسب کرده است.

زوم با درک اینکه تقاضا برای کنفرانس ویدیویی پس از همه گیری همه گیر چندان زیاد نخواهد بود ، به امید کسب درآمد بیشتر ، ویژگی های دیگری مانند سرویس تماس صوتی اینترنتی را ارائه می دهد.

زوم همچنین به بسیاری از شرکت ها متکی است تا به اشتراک ویدئو کنفرانس خود حتی پس از بازگشایی دفاتر خود پایبند بمانند تا برخی از کارمندان بتوانند از راه دور به صورت نیمه وقت به کار خود ادامه دهند. موفقیت کنفرانس ویدئویی در طی یک بیماری همه گیر همچنین ممکن است شرکت ها را به برگزاری جلسات آنلاین بیشتر تشویق کند ، نه اینکه کارمندان را ملزم به سفر از مکان های مختلف برای جمع شدن در یک مکان فیزیکی کند.

[ad_2]

منبع: stop-news.ir