[ad_1]

امپراتوری تبلیغات دیجیتال گوگل شتابی را که در مراحل اولیه همه گیری از دست داده بدست می آورد

سان رامون ، کالیفرنیا – امپراطوری تبلیغات دیجیتال گوگل در حال بدست آوردن شتابی است که در مراحل ابتدایی همه گیری از دست داده است زیرا سرویس ویدئویی YouTube در یک مغناطیس بزرگ بازاریابی بالغ می شود و شرکت ها با باز شدن اقتصاد ، هزینه های بیشتری را از کاربران بسته انتظار دارند.

این بازده آخرین نتایج سه ماهه را برجسته می کند که روز سه شنبه توسط Alphabet Inc ، شرکت مادر بزرگ Google منتشر شد.

طبق معمول ، آلفابت تقریباً قسمت کمی از درآمد خود را از شبکه تبلیغاتی آنلاین پیشرو گوگل به دست می آورد ، در حالی که سایر شرکت های موجود در این مجموعه بیشتر منابع مالی بودند.

آلفابت در ماه های اکتبر-دسامبر 15.2 میلیارد دلار درآمد 56.9 میلیارد دلاری کسب کرد که نشان می دهد به راحتی از پیش بینی های تحلیلگران وال استریت فراتر رفته است. سرمایه گذاران با استقبال از عملکرد ، قیمت سهام Alphabets را در معاملات بلند مدت پس از انتشار ارقام بیش از 5 درصد افزایش دادند.

درآمد آگهی سه ماهه چهارم گوگل 46.2 میلیارد دلار بود که 22 درصد بیشتر از سال قبل است. رشد در سه ماهه گذشته از درآمد 10 ساله گوگل از درآمد تبلیغات در جولای تا سپتامبر فراتر رفته است.

این افزایش ها پس از آن بود که درآمد تبلیغات گوگل در سال گذشته از آوریل تا ژوئن 8 درصد کاهش یافت ، که پس از توقف اقتصاد ایالات متحده توسعه یافت. از زمان انتشار عمومی این شرکت در سال 2004 ، این اولین باری بود که درآمد تبلیغات فصلی گوگل نسبت به سال قبل کاهش می یافت.

با آغاز همه گیری ، تبلیغ کنندگان هزینه های خود را به ویژه در خطوط هوایی ، هتل ها ، خطوط مسافرتی و سایر مشاغل مرتبط با سفر کاهش دادند. اما براساس پیش بینی تجزیه و تحلیل اخیر Canaccord Genuity ، تبلیغات در این بخش ها در حال پیش بینی است که افرادی که در اواخر امسال ترک می کنند خارش دارند ، هرچند بازاریابی مسافرتی و مهمان نوازی هنوز در 30 تا 40 درصد از سطح قبل از همه گیری باقی مانده است.

اگرچه مردم به دفعات یا هر زمان دیگری مسافرت نرفته اند ، اما بیشتر از هر زمان دیگری در اینترنت ویدئو پخش می کنند. این روند به جلب توجه بیشتر YouTube کمک کرده است ، پدیده ای که باعث تبلیغات بیشتر در پربیننده ترین سایت ویدیویی جهان شده است.

تبلیغات YouTube در سه ماهه گذشته با 46 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 6.9 میلیارد دلار رسیده است.

با فرض اینکه واکسن COVID-19 همه گیری را تسکین می دهد و با پیشرفت سال امکان بازگشایی اقتصاد را فراهم می کند ، انتظار می رود از اینجا اوضاع حتی برای گوگل بهتر شود. Canaccord Genuity پیش بینی می کند که هزینه های جهانی تبلیغات دیجیتال امسال با 15 درصد افزایش به 389 میلیارد دلار برسد. این امر بیشتر با رشد سالانه صنعت طی دهه گذشته مطابقت دارد ، به استثنای سال گذشته ، که هزینه های تبلیغات دیجیتال به دلیل رکود اقتصادی ناشی از همه گیری تنها 8٪ افزایش یافت.

گوگل برای ادامه تسخیر بازار تبلیغات دیجیتال در شرایط مناسبی قرار دارد ، اگرچه در چندین پرونده قضایی که توسط وزارت دادگستری ایالات متحده و دادستان های کل کشور به دنبال صدور حکم دادگاه برای تجزیه شرکت یا چالش احتمالی سلطه وجود دارد ، برای تحمیل اصلاحاتی که قدرت آن را تضعیف می کند.

اما دادخواست اصلی ضد انحصاری که توسط دولت فدرال تنظیم شده است لازم نیست تا سپتامبر 2023 به دادگاه برود ، وقت کافی برای گوگل برای تلاش برای تهیه یک پای تبلیغاتی بزرگتر نیز برای Google باقی مانده است.

[ad_2]

منبع: stop-news.ir