برنامه بهبود همه گیر هند می تواند اهداف کیفیت هوا را هزینه کند


در سال های گذشته ، دولت افراد بیشتری را به استفاده از اتوبوس هایی که با سوخت تمیزتر ، مانند اتومبیل خود رانندگی می کنند ، به عنوان اقدام کیفیت اضطراری هوا تشویق می کند. اما امسال محدودیت هایی برای مسافران برای حفظ فاصله اجتماعی وجود دارد. هوا چشمان سینگ را می زند و او هر بار که مرد سوار می شود نگران ابتلا به ویروس است.

پدر 47 ساله و 47 ساله كه هنوز از قفل سخت هند كه موجب كاهش درآمد روزانه 9 دلاري او مي شود ، هنوز متزلزل شده است و مي گويد چاره اي جز كار ندارد. او که ماسک و مجهز به یک بطری ضد عفونی کننده دست است ، سفر خود را در نزدیکی یک بیمارستان خصوصی آغاز می کند که توسط بیماران ویروسی غرق می شود. این جاده در جاده های پر از ترافیک به بزرگترین و دیوانه ترین ایستگاه قطار شهر می رود.

وی گفت: “من با ترس مداوم اتوبوس را می رانم.”

میلیون ها نفر دیگر در رکود تاریخی هند به همان اندازه ناامید هستند. اقتصاد در سه ماهه آوریل-ژوئن 23.9٪ منقبض شده است – بدترین نتایج حداقل در 24 سال گذشته – و در سه ماهه بعدی 7.5٪ منقبض شده است.

در همین حال ، ویروس با بیش از 9.7 میلیون مورد و بیش از 140،000 مرگ و میر ادامه می یابد. و بیمارستان های کمبود بودجه در هند ، که قبلاً به این ویروس مبتلا شده اند ، بیماران مبتلا به ناراحتی تنفسی ناشی از آلودگی هوا را نیز پر می کنند.

همه گیری در اجرای اقدامات اضطراری مانند افزایش حمل و نقل عمومی مانع ایجاد شده است. و اهداف بلند مدت ، از جمله انحراف نیروگاه ها از سوخت های فسیلی کثیف ، در حال عقب نشینی هستند. هند قصد دارد برای کاهش واردات ، تولید زغال سنگ را افزایش دهد و برنامه بهبودی آن تا حد زیادی به منابع انرژی تولید کننده انتشار کربن وابسته است.

سونیل داهیا ، تحلیلگر مرکز مطالعه انرژی و هوای پاک ، گفت: “این همه گیری مسیر حرکت ما در آینده (برای کنترل آلودگی هوا) را تعیین خواهد کرد.”

وزارت محیط زیست هند به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

تهدید دوگانه به ویژه در پایتخت هند ، دهلی نو ، جایی که جهش سالانه سطح آلودگی زمستان در میان افزایش موارد جدید COVID-19 رخ می دهد ، آشکار می شود. این شهر یکی از آلوده ترین شهرهای هند است که سالانه تقریباً 1.67 میلیون نفر در اثر هوای بد جان خود را از دست می دهند. دکتر آکشی بودراجا ، یک متخصص ریه در یک بیمارستان خصوصی در اینجا ، گفت که وی توسط بیماران مبتلا به دیسترس تنفسی که فکر می کردند به COVID-19 مبتلا شده اند ، تحت آب گرفته است. وی گفت: بیماران بسیار بسیار نگران هستند.

آلودگی در دهلی در پاییز و زمستان بدتر می شود ، زمانی که سوزاندن زباله های گیاهی در ایالت های همسایه همزمان با دمای پایین تر است که دود در نزدیکی شهر را جذب می کند. ارقام دولت نشان می دهد بیش از 76000 آتش سوزی مزرعه توسط ماهواره ها در پنجاب مشاهده شده است – بیشترین میزان از سال 2016 – و سطح کیفیت هوا در دهلی در ماه اکتبر نسبت به سال های گذشته بدتر بوده است.

این بیماری همه گیر همچنین مانع تلاش برای پاکسازی میزان انتشار از نیروگاه های سوختی زغال سنگ می شود که 65 درصد برق هند را تشکیل می دهند. دولت از کارخانه ها خواسته است تا تا سال 2022 فناوری حذف دی اکسید گوگرد را از انتشار خود نصب کنند. آشوک کومار هورانا گفت: اما پس از تأخیرهای اولیه در مشکلات استقراض ، همه گیر باعث قطع زنجیره های تأمین شد و واردات تجهیزات لازم را غیرممکن کرد. که رئیس انجمن تولیدکنندگان انرژی است.

در حالی که دولت برای افزایش تولید زغال سنگ گام برمی دارد ، وزارت انرژی هند درخواست تمدید مهلت را از وزارت محیط زیست درخواست کرده است. در ماه ژوئن ، نارندرا مودی ، نخست وزیر هند ، مناقصه 40 زغال سنگ جدید را برای استخراج کنندگان خصوصی اعلام کرد. مودی تغییر در صنعت ذغال سنگ تحت کنترل دولت را “آزاد کردن بخش زغال سنگ از دهه ها انسداد” توصیف کرد.

سال گذشته ، دولت از ذغال سنگ دولتی هند خواست تا تولید سالانه از 661 میلیون تن فعلی (600 میلیون تن) را به بیش از یک میلیارد تن تا سال 2024 افزایش دهد. برای تسهیل انتقال به زغال سنگ داخلی ، همچنین از مقرراتی كه وزارت فدرال به محیط برای تجدیدنظر در مورد اینکه آیا نیروگاه می خواهد نوع زغال سنگ استفاده شده را تغییر دهد یا خیر.

رویچودوری گفت: بسیاری از ذخایر ذغال سنگ هند غنی از خاکستر است که به طور ناکارآمد می سوزد و منجر به افزایش انتشار و آلودگی هوا می شود. هند پس از چین و ایالات متحده سومین عامل انتشار دی اکسیدکربن است.

كانیسا چاولا ، متخصص سیاست انرژی در شورای انرژی ، محیط زیست و آب مستقر در دهلی نو ، گفت: اینها تلاش برای نجات “صنعتی است كه در حال عبور از فاضلاب است”. قبل از همه گیری ، به دلیل افزایش ظرفیت تولید برق از تقاضا ، نیروگاه های برق هند زیر ظرفیت کار می کردند.

با کاهش بیشتر تقاضا ، چائولا گفت دولت فرصت دارد از سوخت های فسیلی دور شود و انتقال “عادلانه” به سمت سوخت های پاک تر را تسریع کند. وی گفت: “بدیهی است که ما در یک دوراهی بودیم.”

———

Aniruddha Ghosal را در توییتر دنبال کنید: @ aniruddhg1

———

دپارتمان بهداشت و علوم آسوشیتدپرس از وزارت آموزش علوم موسسه پزشکی هوارد هیوز پشتیبانی دریافت می کند. AP فقط مسئولیت کلیه مطالب را بر عهده دارد.


منبع: stop-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>