[ad_1]

سالهاست که همین سیستم عامل ها باعث رونق تبلیغات ضد واکسیناسیون شده است و اکنون حذف چنین احساساتی دشوار است. و تلاش آنها برای از بین بردن انواع دیگر اطلاعات نادرست COVID-19 – اغلب با بررسی های واقعی ، برچسب های اطلاعاتی و سایر اقدامات محدود – بسیار کند بوده است.

عمران احمد ، مدیر اجرایی مرکز مبارزه با نفرت دیجیتال ، یک گروه بازاری ، گفت: “اگرچه آنها موفق به اقدام نمی شوند ، اما زندگی از دست رفته است.” در ماه دسامبر ، سازمان غیرانتفاعی دریافت که 59 میلیون حساب در شبکه های اجتماعی توسط بازرگانان تبلیغات ضد واکس دنبال می شوند – بسیاری از آنها توزیع کنندگان اطلاعات بسیار محبوب بودند.

تلاش ها برای سرکوب اطلاعات غلط واکسن اکنون خواستار سانسور است و برخی از پوسترها را وادار می کند تا تاکتیک های شرورانه ای برای جلوگیری از تبر در پیش گیرند.

جانین هیدری ، استادیار دانشگاه ویرجینیا در جامعه بریتانیا ، که رسانه های اجتماعی و اطلاعات سلامت را بررسی می کند ، گفت: “این یک شرایط دشوار است زیرا ما مدت طولانی است که این وضعیت را ترک کرده ایم.” “افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند ، تقریباً تقریباً یک دهه است که می توانند خواسته های خود را به اشتراک بگذارند.”

AP یافت ، از بیش از 15 صفحه شناسایی شده توسط NewsGuard ، یک شرکت فناوری که قابلیت اطمینان وب سایت ها را تجزیه و تحلیل می کند ، تقریباً نیمی از آنها در فیس بوک فعال هستند.

یکی از این صفحات ، حقیقت در مورد سرطان ، پس از سالها ارسال پیشنهادهای بی اساس مبنی بر اینکه واکسن ها می توانند باعث ایجاد اوتیسم یا آسیب رساندن به مغز کودکان شوند ، بیش از یک میلیون دنبال کننده در فیس بوک دارد. این سایت در ماه نوامبر به عنوان “انتشار دهنده فوق العاده اطلاعات غلط واکسن COVID-19” توسط NewsGuard شناخته شد.

اخیراً ، سایت انتشار مطالب در مورد واکسن و ویروس کرونا را متوقف کرده است. او اکنون مردم را راهنمایی می کند تا برای خبرنامه خود ثبت نام کنند و از وب سایت خود بازدید کنند تا از “سانسور” ادعا کنند.

فیس بوک گفت که “با برداشتن میلیون ها قطعه COVID-19 و محتوای واکسن در فیس بوک و اینستاگرام در طی همه گیری ، اقدامات تهاجمی برای مبارزه با اطلاعات غلط در برنامه های ما انجام می دهد.”

در این بیانیه آمده است: “تحقیقات نشان می دهد كه یكی از بهترین راه های تبلیغ واكسن نشان دادن اطلاعات دقیق و قابل اعتماد به مردم است ، به همین دلیل ما 2 میلیارد نفر را با منابع بهداشتی ارتباط داده و یك كارآزمایی جهانی اطلاعات را راه اندازی كرده ایم.”

فیس بوک همچنین تبلیغاتی را که موجب دلسردی واکسن ها می شود ممنوع کرده و گفته است که به لطف شبکه شرکای ما در بررسی واقعیت ، برچسب های هشداردهنده را به بیش از 167 میلیون قطعه محتوای اضافی COVID-19 اضافه کرده است. (آسوشیتدپرس یکی از شرکای بررسی واقعیت فیس بوک است).

یوتیوب ، که علی رغم اینکه منبع اطلاعات غلطی است ، به طور معمول از همان نوع نظارت رسانه های اجتماعی نظیر به نظیر جلوگیری می کند ، گفت که از ماه اکتبر ، زمانی که ادعاهای دروغین واکسیناسیون COVID-19 را ممنوع کرد ، بیش از 30،000 فیلم را حذف کرده است. النا هرناندز سخنگوی یوتیوب گفت: از فوریه 2020 ، بیش از 800000 فیلم مربوط به اطلاعات خطرناک یا گمراه کننده در مورد ویروس کرونا را حذف کرده است.

اندی پتیسون ، مدیر راه حل های دیجیتال سازمان بهداشت جهانی ، گفت ، با این وجود قبل از همه گیری ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای حذف اطلاعات غلط کار زیادی نکرده اند. در سال 2019 ، هنگامی که شیوع سرخک به شمال غربی اقیانوس آرام برخورد کرد و ده ها کشته در ساموای آمریکا برجای گذاشت ، پتیسون از شرکت های بزرگ فناوری خواست تا از نزدیک به قوانین سختگیرانه در مورد اطلاعات غلط واکسن ، که می ترسد شیوع بیماری را بدتر کند ، نگاه کنند – بدون نتیجه.

تا اینکه COVID-19 تلافی کرد که بسیاری از این شرکتهای فناوری شروع به گوش دادن کردند. او اکنون هفتگی با فیس بوک ، توییتر و یوتیوب ملاقات می کند تا در مورد روندهای سیستم عامل ها و سیاست های خود برای بررسی بحث کند.

پتیسون گفت: “وقتی صحبت از اطلاعات غلط واکسن می شود ، واقعاً ناامیدکننده است که سالهاست که وجود دارد.”

اهداف چنین سرکوبی اغلب به سرعت سازگار می شوند. برخی از حساب ها برای جلوگیری از ممنوعیت ها ، از واژه های عمدی غلط املایی – مانند “vackseen” یا “v @ x” استفاده می کنند. (سیستم عامل های اجتماعی می گویند در این مورد منطقی هستند.) سایت های دیگر از پیام ها ، تصاویر یا الگوهای رفتاری بهتر استفاده می کنند تا خطرناک یا حتی کشنده بودن واکسن ها باشند.

یک یادداشت در یک حساب کاربری در اینستاگرام با بیش از 65000 فالوور می خوانید: “وقتی شما بعد از واکسن می میرید ، از همه چیز به جز واکسن می میرید.” این پست حاکی از آن است که دولت در حال پوشاندن موارد مرگ ناشی از واکسن COVID-19 است.

پتیسون گفت: “این یک خط بسیار نازک بین آزادی بیان و علوم مخرب است.” او گفت ، ارائه دهندگان اطلاعات غیرقانونی “قوانین را بیاموزند و همیشه روی لبه ها برقصند.”

توییتر گفت که دائماً قوانین خود را در متن COVID-19 بررسی می کند و آنها را براساس راهنمایی های متخصص تغییر می دهد. اوایل این ماه ، وی سیاست اعتصاب را اضافه كرد كه تهدید كننده های مكرر ویروس کرونا و ضد عفونی واکسن ها بود.

اما ظاهراً اطلاعات نادرست درباره COVID-19 همچنان ظاهر می شوند. در اوایل ماه جاری ، چندین مقاله به صورت آنلاین منتشر شد كه ادعا می كرد تعداد بیشتری از اسرائیلی های بالغی كه واكسن Pfizer را مصرف كرده اند ، نسبت به افرادی كه در اثر COVID-19 خود جان خود را از دست داده اند ، به ضرب گلوله كشته شده اند. یکی از این مقاله ها از طریق یک وب سایت ضد واکسیناسیون تقریباً 12000 بار در فیس بوک به اشتراک گذاشته شد که منجر به جهش نزدیک به 40،000 مورد “مرگ واکسن” در سیستم عامل های اجتماعی و اینترنت در اوایل این ماه شد.

متخصصان پزشکی به یک مطالعه واقعی اشاره دارند که نشان می دهد ارتباط قوی بین واکسیناسیون و کاهش بیماری شدید COVID-19 در اسرائیل وجود دارد. وزارت بهداشت کشور روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت که واکسن COVID-19 “به شدت” مرگ و میر و بستری در بیمارستان را کاهش می دهد.

با ادامه افزایش میزان واکسن به ایالات متحده ، تلاش های ایمن سازی به زودی از هدف قرار دادن عرضه محدود به آسیب پذیرترین افراد به سمت گرفتن بیشترین تعداد عکس در اسلحه های بیشتر تغییر خواهد کرد. این بدان معناست كه با یك سوم مردم كشور برخورد كنید كه می گویند این مسئله را نخواهند گرفت یا احتمالاً نخواهد گرفت ، همانطور كه ​​در نظرسنجی AP-NORC در فوریه اندازه گیری شده است.

لیزا فازیو ، استاد روانشناسی در دانشگاه وندربیلت گفت: “تردید و اطلاعات غلط در واکسیناسیون می تواند مانع اصلی برای واکسیناسیون کافی افراد برای پایان بحران باشد.”

برخی از متخصصان و دانشمندان بهداشت عموماً معتقدند که تلاش برای بسترهای اجتماعی حداقل برای حاشیه نشینان سودمند است. آنچه مشخص نیست این است که آنها چقدر می توانند مشکل ایجاد کنند.

هیدری گفت: “اگر کسی واقعاً معتقد باشد که واکسن COVID مضر است و احساس مسئولیت می کند آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارد … راهی پیدا می کند.”

و برخی هنوز هم مدل های تجاری را مقصر می دانند ، كه به گفته آنها سیستم عامل ها را ترغیب به ارائه اطلاعات نادرست ویروس كرونا می كند تا از مزیت تبلیغات استفاده كنند.

هنگامی که اخیراً مرکز مبارزه با نفرت دیجیتال به بررسی ارتباط بین انواع اطلاعات غلط و سخنان نفرت انگیز پرداخت ، دریافت که اینستاگرام تمایل دارد تا اطلاعات غلط را از طریق الگوریتم خود گرده افشانی کند. اینستاگرام می تواند به دنبال یک سایت توطئه QAnon ، پست های اضافی مثلا ملی پوشان سفید پوست یا ضد واکس ، یک حساب کاربری ارسال کند.

احمد ، مدیر اجرایی این مرکز گفت: “شما همچنان اجازه می دهید كه اوضاع به دلیل اختلاط بی نقص اطلاعات غلط و اطلاعات در سیستم عامل های شما از بین برود.”

[ad_2]

منبع: stop-news.ir

ایندکسر