[ad_1]

مرجع رقابت استرالیایی می گوید عدم رقابت برای گوگل و عدم شفافیت در زنجیره تامین تبلیغات دیجیتال باید تحت تأثیر قرار گیرد زیرا این امر بر ناشران ، تبلیغ کنندگان و مصرف کنندگان تأثیر می گذارد.

کانبرا ، استرالیا – سازمان رقابت استرالیا روز پنجشنبه گفت: عدم رقابت برای گوگل و عدم شفافیت در زنجیره تأمین تبلیغات دیجیتال باید برطرف شود زیرا بر ناشران ، تبلیغ کنندگان و مصرف کنندگان تأثیر می گذارد.

کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا گزارش موقت مطالعه خود درباره صنعت تبلیغات دیجیتال تحت سلطه استرالیا در استرالیا را منتشر کرده است که هزینه آن سالانه 3.4 میلیارد دلار (2.6 میلیارد دلار) است.

این صنعت به تبلیغ دهندگان این امکان را می دهد که تقریباً بلافاصله از طریق یک فرآیند مناقصه خودکار ، دسترسی به کره چشم مصرف کنندگان را خریداری کنند ، محصولات چشمک زن که قرار است مطابق با منافع شخصی تک تک کاربران باشد. کاربران اینترنتی می توانند چنین تبلیغات سفارشی را دنبال کنند.

گوگل نه تنها از فناوری نمایش دیجیتال بهره می برد ، بلکه فضای تبلیغاتی را نیز کنترل می کند.

راد سیمز ، رئیس کمیسیون گفت که “در این صنعت ، واقعاً فقدان رقابت ، انتخاب و شفافیت وجود دارد” ، که هزینه تبلیغات را افزایش می دهد و قیمت های پرداخت شده توسط مصرف کنندگان را افزایش می دهد.

این شرکت گفت: “حضور چشمگیر گوگل در کل زنجیره تأمین تبلیغات ، همراه با مزیت قابل توجه داده ها ، به این معنی است که گوگل احتمالاً توانایی و انگیزه ای را دارد تا تجارت فناوری تبلیغات خود را از راه هایی که بر رقابت تأثیر می گذارد ترجیح دهد.”

“در طول این تحقیق ، ما نگرانی های کشورها در مورد تضاد منافع احتمالی را از نقش های مختلف Google در صنعت شنیدیم. این شامل گوگل است ، که اغلب به نمایندگی از ناشران و تبلیغ کنندگان برای فروش یکسان تبلیغات در سراسر زنجیره تامین تبلیغات عمل می کند ، در حالی که فضای تبلیغاتی خود را نیز به فروش می رساند. “

دادخواستي كه ماه گذشته توسط چند ايالت در آمريكا تشكيل شد ادعا كرد كه گوگل در تبليغات اينترنتي “رفتار ضد رقابت” داشته و از “قدرت انحصاري” خود براي كنترل قيمت ها و از بين بردن رقابت استفاده كرده است. گوگل این کت و شلوار را “بی بها” می خواند و می گوید قیمت تبلیغات آنلاین طی دهه گذشته کاهش یافته است. طبق اسناد بایگانی ، تگزاس از آرکانزاس ، آیداهو ، ایندیانا ، کنتاکی ، می سی سی پی ، میسوری ، داکوتای شمالی ، داکوتای جنوبی و یوتا شکایت کرده است.

سیمز پیشنهاد داد که استرالیا قوانینی برای مدیریت تعارض منافع ایجاد کند و از انتخاب بالقوه Google برای تجارت خود جلوگیری کند.

کمیسیون متذکر شد که تنظیم کننده های رقابت در انگلیس و اتحادیه اروپا موارد مشابهی را مطرح کرده اند.

کمیسیون همچنین تقسیم اجباری مجموعه داده های ذخیره شده توسط اپراتورهای بزرگ را پیشنهاد کرده است تا ارائه دهندگان فناوری تبلیغات رقیب بتوانند به راحتی رقابت کنند.

گوگل بلافاصله به درخواست نظر در روز پنجشنبه پاسخ نداد.

در سال های اخیر ، گوگل در مسابقات از چندین جبهه با ناظر استرالیایی مبارزه کرده است.

هفته گذشته ، گوگل تهدید کرد که در صورت ادامه برنامه های دولت برای پرداخت هزینه محتوای اخبار استرالیا ، فیس بوک موتور جستجوی خود را غیرقابل دسترس خواهد کرد.

دولت قوانینی را براساس کد رسانه نظارت تهیه کرده است تا غول های فناوری ایالات متحده را مجبور کند به شرکت های خبری استرالیایی غرامت عادلانه مطالب خود را پرداخت کنند.

این کمیسیون همچنین از گوگل شکایت کرده و ادعا کرده است که این پلتفرم با گمراه کردن کاربران اندروید در مورد نحوه جمع آوری و استفاده از اطلاعات مکان ، قوانین کاربران را نقض کرده است. گوگل ادعا را رد كرد.

کمیسیون گزارش نهایی خود را در مورد تحقیق درباره خدمات تبلیغات دیجیتال در تاریخ 31 اوت به دولت ارائه می دهد.

[ad_2]

منبع: stop-news.ir