[ad_1]

به مدت دو دهه ، آژانس های خبری جهانی شکایت داشتند که شرکت های اینترنتی با فروش تبلیغات مربوط به گزارش های خود بدون تقسیم درآمد ، در حال هزینه دار شدن هستند.

پکن – به مدت دو دهه ، آژانس های خبری جهانی شکایت داشتند که شرکت های اینترنتی با فروش تبلیغات مربوط به گزارش های خود بدون تقسیم درآمد ، در حال هزینه دار شدن هستند.

چه اتفاقی در استرالیا می افتد؟

در مواجهه با قانون پیشنهادی که شرکتهای اینترنتی را مجبور به پرداخت سازمانهای خبری می کند ، گوگل معاملات خود را با News Corp اعلام کرد. از روپرت مورداک و هفت رسانه غربی. جزئیات مالی منتشر نشده است شرکت پخش استرالیا مذاکره می کند

به گفته جوش فریدنبرگ صندوقدار گوگل ، 53٪ از درآمد تبلیغات آنلاین در استرالیا و گوگل 23٪ از Google را به خود اختصاص داده اند.

گوگل تهدید کرده بود که موتور جستجوی خود را در استرالیا در پاسخ به قانونی که یک صفحه تصمیم گیری درباره قیمت خبری ایجاد می کند ، از دسترس خارج کند.

روز پنجشنبه ، فیس بوک با جلوگیری از دسترسی و اشتراک اخبار استرالیا به کاربران ، پاسخ داد.

فیس بوک گفت که قانون پیشنهادی “در واقعیت نادیده می گیرد” در معاملات خود با ناشرانی که از خدمات آن برای “به اشتراک گذاشتن محتوای اخبار” استفاده می کنند. این در حالی بود که فریدنبرگ در این هفته گفت گوگل و فیس بوک “می خواهند این معاملات تجاری را انجام دهند.”

در کشورهای دیگر چه اتفاقی می افتد؟

قانون پیشنهادی استرالیا اولین قانون در نوع خود است ، اما دولتهای دیگر نیز گوگل ، فیس بوک و سایر شرکتهای اینترنتی را تحت فشار قرار می دهند تا به اخبار و سایر ناشران برای پرداخت مطالب پرداخت کنند.

در اروپا ، گوگل مجبور شد با ناشران فرانسوی مذاکره کند که دادگاه سال گذشته حکم لازم را برای چنین توافق نامه هایی از دستورالعمل حق نسخه برداری اتحادیه اروپا 2019 را تأیید کرد.

فرانسه اولین دولتی است که قوانین را اجرا می کند ، اما این تصمیم حاکی از آن است که گوگل ، فیس بوک و سایر شرکت ها در سایر بخش های بلوک تجاری 27 کشور با الزامات مشابه روبرو خواهند شد.

گوگل و گروهی از ناشران فرانسوی توافق نامه چارچوبی را برای این شرکت آمریکایی برای مذاکره در مورد معاملات مجوز با ناشران منفرد اعلام کرده اند. این شرکت با مراکز خرده فروشی از جمله روزنامه لوموند و مجله هفتگی l’Obs معامله می کند.

سال گذشته ، فیس بوک اعلام کرد به سازمان های خبری در ایالات متحده ، از جمله وال استریت ژورنال ، واشنگتن پست و یو اس ای تودی ، به عنوان عناوین پرداخت خواهد کرد. جزئیات مالی منتشر نشده است

در اسپانیا ، گوگل وب سایت خبری خود را پس از آنكه قانون 2014 آن را ملزم به پرداخت هزینه ناشران كرد ، تعطیل كرد.

چرا این مهم است؟

تحولات در استرالیا و اروپا نشان می دهد که تعادل مالی بین شرکت های اینترنتی چند میلیارد دلاری و سازمان های خبری ممکن است تغییر کند.

استرالیا به شکایات پاسخ می دهد شرکت های اینترنتی نیاز به اشتراک تبلیغات و سایر درآمد مربوط به گزارش های خبری ، مقالات مجلات و سایر مطالبی دارند که در وب سایت های آنها ظاهر می شود یا توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود.

دولت پس از تلاش تنظیم کننده رقابت و عدم موفقیت در مذاکره در مورد طرح پرداخت داوطلبانه با Google ، اقدام کرد. این قانون پیشنهادی پانلی را برای تصمیمات لازم در مورد هزینه پوشش خبری ایجاد می کند تا ناشران منفرد فرصت بیشتری برای مذاکره با شرکتهای اینترنتی جهانی پیدا کنند.

این به معنای جامعه چیست؟

توافق Google به معنای جریان جدیدی از درآمد اخبار است ، اما اینکه آیا این منجر به پوشش بیشتر خوانندگان ، بینندگان و شنوندگان می شود ، مشخص نیست.

اتحادیه روزنامه نگاران استرالیا از شرکت های رسانه ای می خواهد اطمینان حاصل کنند که درآمد آنلاین صرف جمع آوری اخبار می شود.

مارکوس استروم ، رئیس اتحاد برای رسانه ها ، سرگرمی ها و هنر گفت: “هرگونه پول از این معاملات باید به اتاق خبر برود ، نه به اتاق هیئت مدیره.” “ما بر شفافیت نحوه مصرف این بودجه اصرار خواهیم کرد.”

در همین حال ، ممکن است دسترسی گاه به گاه آسیب ببیند: حرکت فیس بوک در روز پنجشنبه در ابتدا برخی از صفحات ارتباطی تجاری و دولتی استرالیا را مسدود کرد.

[ad_2]

منبع: stop-news.ir