[ad_1]

بوستون – تعطیلی یک شرکت کم شناخته شده که سرعت دسترسی به وب سایت ها را تسریع می کند بسیاری از محبوب ترین مقاصد اینترنتی را در روز سه شنبه شکست ، تجارت و سرگرمی بی شماری از میلیون ها نفر در سراسر جهان را مختل کرد. مشکل به سرعت حل شد. به سرعت خطای پیکربندی را در فناوری خود مقصر می داند.

اما این حادثه – ترافیک Fastly در حدود یک ساعت 75 درصد کاهش یافت درست زمانی که سواحل شرقی ایالات متحده شروع به حرکت کرد – س questionsالاتی را در مورد این که اینترنت جهانی در برابر اختلال جدی تر آسیب پذیر است ایجاد می کند.

سریعتر چیست؟ چرا مشکلات فنی وی بسیار کار کرده است؟

پایگاه Fastly مستقر در سانفرانسیسکو نام خانوادگی نیست ، اما فناوری محاسبات سرور آن توسط بسیاری از وب سایت های معروف جهان مانند نیویورک تایمز ، Shopify ، گاردین ، ​​Ticketmaster ، Pinterest ، Etsy ، Wayfair و Strip استفاده می شود. دولت انگلیس از جمله مشتریان آن است.

این شرکت به اصطلاح شبکه تحویل محتوا را ارائه می دهد ، توافقی که به وب سایت های مشتریان امکان می دهد داده هایی مانند تصاویر و فیلم ها را در سرورهای مختلف آینه ای در 26 کشور ذخیره کنند تا داده ها به کاربران نزدیکتر شود و بنابراین سریعتر نمایش داده شوند. بسیاری از مشتریان Fastly سایت های خبری هستند که از فناوری آن برای به روزرسانی وب سایت های خود با آخرین اخبار استفاده می کنند. به عنوان مثال Buzzfeed از Fastly استفاده می کند تا زمان دسترسی کاربران به سایت را به نصف کاهش دهد. در سال گذشته به سرعت 290.9 میلیون دلار درآمد داشت.

آیا او ذخیره اضافی داشته است؟ اگر این مشکل شمالی تر باشد ، شرکت های دیگر می توانند جای خود را حفظ کنند

مشتریان برای میزبانی و محافظت از اطلاعات وب سایت خود در برابر حملات انکار سرویس و قطع شدن ترافیک ، به Fastly و رقبای آن اعتماد می کنند. اگر این وقفه جدی تر بود ، مشتریان می توانستند به رقبایی مانند Cloudflare یا Akamai روی بیاورند. اما این آسان نیست بسیاری از شرکتها مجبور به مشاجره هستند و ممکن است ضرر کنند.

داگ مادوری ، کارشناس زیرساخت اینترنت در شرکت سنجش ترافیک کنتیک ، گفت: “شما نمی توانید به سرعت به سرویس دیگری بروید مگر اینکه مدتی قبل آن را راه اندازی کنید.” “اگر فاستلی یک روز غایب بود ، خیلی بد بود.”

بن آریل ، مدیر ارشد فنی امنیت امنیت بین الملل گفت ، حتی اگر آنها یک ارائه دهنده جایگزین هم داشته باشند ، طراحی یک انتقال روان از دیگری به دیگری به درد دل نمی خورد.

مادوری و سایر متخصصان گفتند كه Fastly و رقبای آن هزینه های زیادی را صرف می كنند و منابع مهندسی زیادی را صرف كاهش احتمال وقفه ها می كنند و اطمینان حاصل می كنند كه آنها می توانند به سرعت بازیابی كنند كه Fastly روز سه شنبه انجام داد.

چنین وقفه هایی جدید نیستند – اما به هیچ وجه معمول نیستند. مادوری اضافه کرد: “ممکن است سالها بین این شرکت ها شکسته شود.” “من فکر می کنم این وقفه های کوتاه بسیار نادر اما احتمالاً تأثیرگذار را در آینده قابل پیش بینی خواهیم داشت.”

سایر قسمتهای اینترنت بطور مشابه تخریب پذیر هستند

مانند دنیای شبکه توزیع محتوا ، محاسبات ابری – هنگامی که خدمات محاسبات به یک ارائه دهنده از راه دور سپرده می شود – تنها چند بازیکن اصلی تحت هدایت سرویس های وب آمازون ، گوگل و مایکروسافت تحت سلطه هستند. آمازون ، بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات ابری ، به طور دوره ای از زمان خرابی کوتاه برخوردار است که یک معامله بزرگ برای مشتریان است.

جوش چیزمن ، تحلیلگر محقق بازار فناوری ، گارتنر ، گفت: “و اگر این ، مثلاً برای بیش از شش ، هشت ساعت – اما چند روز – یک وقفه بزرگ باشد ، می تواند شرکت ها را از تجارت خارج کند.”

س isال این است: چه چیزی می تواند باعث ایجاد چنین اختلال جدی شود که می تواند داده های مشتری را از بین ببرد؟ حمله سایبری بزرگ یکی از احتمالات است. مورد دیگر آتش سوزی یا فاجعه طبیعی است. از این گذشته ، این مشاغل در مراکز داده مستقر هستند. در ماه مارس ، آتش سوزی در یک مرکز داده در استراسبورگ فرانسه ، متعلق به یک شرکت بزرگ رایانش ابری ، خدمات میلیون ها وب سایت را مختل کرد.

آیا دولت باید این شرکت ها را تنظیم کند؟ شرکت ها و افراد برای محافظت از خود چه کاری می توانند انجام دهند

کیسمن گفت: “من نمی دانم که ما به مقررات نیاز داریم.” فرض کنید کنگره پیشنهاد داده است به ارائه دهندگان اضافی ابر برای افزایش رقابت مجوز دهد. “چطوری این کار را انجام میدهی؟” او درخواست کرد.

البته ، دولت فدرال می تواند استانداردهای امنیتی جدیدی را در شرکتهایی که منابع گسترده داده را بصورت آنلاین کنترل می کنند ، تعیین کند. وی گفت ، در حال حاضر در حال افزایش سختگیریهای مورد نیاز امنیت سایبری برای زیرساختهای مهم در بخش انرژی پس از حمله سایبری به خط لوله استعمار در ماه گذشته است.

سال گذشته در بیانیه نظارتی ، فستلی گفت این هدف “حملات سایبری از کشورهای ثالث بوده است – از جمله کشورهایی که به اعتقاد ما توسط حامیان دولت حمایت می شوند.” در این بیانیه آمده است: این حملات “شبکه ما را تیره” کرده و می تواند در آینده به آن آسیب برساند.

در همین حال ، مشاغل و مصرف کنندگان باید به طور جدی در مورد میزان اعتماد به ابر برای ارزشمندترین داده های خود فکر کنند. چیزمن پرسید: “اگر زمان خرابی وجود دارد ، چه تاثیری بر تجارت ما دارد؟”. اگر بدون یک وقفه دو هفته ای ورشکست شوید ، منطقی است که به ابر سرویس ایمیل شرکت خود اعتماد نکنید.

اما مدیریت ایمیل و خدمات پشتیبان گیری خود پیچیده و گران است – یکی از دلایل اینکه شرکت ها ابتدا به ابر مراجعه می کنند.

دیوید واسکویچ ، مدیر فنی سابق مایکروسافت و مدیر اجرایی برنامه مدیریت عکس Mylio ، گفت که مردم به اینترنت همیشه روشن عادت دارند – هر کجا که برویم ، یک رایانه جیبی با خود حمل می کنیم که به اشتباه تصور می کنیم این امکان را فراهم می کند 24/7/365.

واسکویچ ، که در سن 67 سالگی در یک جهان پیش دیجیتال بزرگ شد ، گفت: “این خیلی واقع بینانه نیست و راه خوبی برای زندگی نیست.” “اینترنت همیشه وجود دارد – تا وقتی که باشد.”

واسکویچ گفت ، با وجود پیوند بسیار زیاد جهان ، هنوز هم ذخیره کردن برخی از داده ها به صورت محلی عاقلانه است. به جای پخش همه موسیقی ها ، باید برخی از آنها را به صورت محلی نگه داریم. ایمیل نیز همین طور است – به عنوان مثال ، در ترتیبی که آن را در دستگاه رایانه ای که بیشترین استفاده را دارید ذخیره می کنید.

وی گفت: “دستگاه شما هم بهترین دوست اینترنت است و هم بهترین بیمه نامه”. “وقتی اینترنت خراب می شود ، اگر کارها را با دقت مرتب کنید ، هنوز هم می توانید بیشتر کارهایی را که باید انجام دهید انجام دهید.”

—-

اوبراین از پراویدنس ، رود آیلند گزارش می دهد. کلوین چان از لندن در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.

[ad_2]

منبع: stop-news.ir