[ad_1]

این یک تمرین فرضی است ، اما اکنون باید عملیاتی که عملکرد بالای مدیریت فیس بوک را نشان می دهد ، ظاهر شود.

هیئت نظارت شبه مستقل فیس بوک هفته گذشته گفت که این شرکت دلیل داشت تا ترامپ را به دلیل نقش او در تحریک خشونت های مرگبار در پایتخت آمریکا در 6 ژانویه متوقف کند. اما وی به فیس بوک گفت که مشخص کند چه مدت تعلیق دوام خواهد داشت و گفت: “ممنوعیت نامحدود” رئیس جمهور سابق غیرمنطقی است.

تصمیمی که شش ماه به فیس بوک فرصت می دهد تا عمل کند ، در واقع بهبودی ترامپ را به تأخیر می اندازد و بار این تصمیم را به دوش شرکت می اندازد ، سناریویی که زاکربرگ احتمالاً سعی در جلوگیری از آن داشت.

برای سالها ، او و دیگر مدیران فیس بوک اصرار داشتند که فیس بوک نباید “داور حقیقت” باشد و به عنوان یک شرکت فناوری ، نباید در مورد موضوعات خاردار عمومی مانند آزادی بیان تصمیم بگیرد. زاکربرگ بارها و بارها علناً اظهار داشته است که از مقررات دولتی حمایت می کند ، اگرچه قوانینی که فیس بوک می خواهد همیشه همان قوانینی نیست که این تنظیم کنندگان ممکن است بدنبال آن باشند.

این هفته ، این شرکت گفت که هیچ برنامه دیگری برای برنامه های خود برای حساب های ترامپ به غیر از آنچه در هفته گذشته گفته شد ، هنگامی که گفت تصمیم هیئت مدیره را بررسی می کند و “اقدامی مشخص و متناسب را تعیین خواهد کرد” هیچ برنامه دیگری ندارد. ظرف 30 روز از تصمیم گیری

در اینجا برخی از ملفه هایی آورده شده است که می توانند واکنش های شدید و شدیدی نسبت به تصمیم نهایی فیس بوک داشته باشند.

کاربران

فیس بوک بیش از 2.7 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد – بیشتر آنها در خارج از ایالات متحده هستند. از نظر بیشتر ، حضور یا عدم حضور ترامپ در این سیستم عامل بعید است که بر ماندن یا ترک آنها تأثیر مهمی بگذارد. مطالعات نشان می دهد بیشتر افراد در فیس بوک می مانند ، حتی اگر کاملاً از آن راضی نباشند.

در حالی که برخی از کاربران فیس بوک را ترک می کنند – اغلب به دلیل سمی بودن مکالمات سیاسی و اقدامات گسترده پلتفرم علیه سخنان نفرت انگیز و اطلاعات غلط – به اندازه کافی باقی مانده است (و به آنها می پیوندد) تا شرکت بتواند تعداد فزاینده کاربران خود را سه ماهه به سه ماه گزارش کند. برای کسانی که آنجا را ترک کرده اند ، حتی تصمیم برای ترامپ برای همیشه دور ماندن از سیستم عامل ، به سختی مهم خواهد بود.

کاربران جوانتر شبکه های اجتماعی به احتمال زیاد لیبرال هستند و براساس تحقیقات Pew Research ، احتمالاً از سیستم عامل های جدیدتر شبکه های اجتماعی که هنوز در ایالات متحده در حال رشد هستند مانند TikTok یا Snapchat استفاده می کنند. به عبارت دیگر ، اگر فیس بوک بخواهد به گسترش اینستاگرام ، سیستم عامل خود که محبوب ترین در میان این گروه جمعیتی است ، ادامه دهد ، ممنوعیت دائمی ترامپ صدمه ای نخواهد دید.

وی گفت ، گرچه بسیاری از آمریکایی ها تصمیم نهایی فیس بوک را “رد کردن” یا “شست کردن” ترامپ می دانند ، اما رویکرد این شرکت همچنین می تواند بر روابط آن با مصرف کنندگان در سراسر جهان و رهبران سیاسی محلی و ملی آنها تأثیر بگذارد. گزارشگر آزادی بیان.

کی ، اکنون استاد حقوق در دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین ، پرسید: “چه بستری می خواهد فیس بوک به جهانیان معرفی کند؟” “بستری که از کاربران خود مراقبت می کند ، از آسیب آفلاین مراقبت می کند و منابع خود را برای حل مشکلات آسیب آفلاین اختصاص می دهد؟” یا آیا آنها می خواهند به عنوان مکانی که پاکسازی قومی را تسهیل می کند شناخته شوند؟ “

سیاستمداران و نهادهای نظارتی آمریکایی

هرچه فیس بوک تصمیم بگیرد ، احتمالاً موجب خشم یک طرف از مسیر سیاسی خواهد شد.

اگر ترامپ تصمیم بگیرد بار دیگر در سال 2024 نامزد ریاست جمهوری شود ، این مسئله حتی گیج کننده تر خواهد بود ، زیرا وی بار دیگر یک شخصیت مهم سیاسی خواهد بود. فیس بوک ملزم به اصلاحیه اول ایالات متحده نیست ، که مانع از افزایش آزادی بیان در دولت می شود ، بنابراین از نظر فنی می تواند هر کاری را که می خواهد طبق قوانین خود انجام دهد. اما یک شرکت خصوصی که کاندیدای اصلی حزب را از خدمت منع می کند ، می تواند پیچیده باشد و ممکن است خواستار کنترل بیشتر مجریان ضد انحصاری بر قدرت خود باشد.

البته ، توییتر بدون نگاه به عقب ، ترامپ را به طور دائم ممنوع کرد و همچنان پابرجاست. از آن زمان ، سهام او که پس از اعلام ممنوعیت ترامپ در ژانویه مدت کوتاهی سقوط کرد ، بهبود یافت. اما سکوت مداوم رئیس جمهور سابق در فیس بوک هنوز هم باعث عصبانیت ترامپ و طرفدارانش خواهد شد.

حتی قبل از انتخاب ترامپ ، گروهی متشکل و درحال رشد از سیاستمداران محافظه کار ، بدون هیچ مدرکی مبنی بر تعصب فیس بوک و سایر شرکت های فناوری در برابر محافظه کاران ، داستان را پیش بردند. ممنوعیت دائمی این باور را بیشتر تقویت می کند ، احتمالاً کاربران دلسوز را به سمت سیستم عامل های کوچکتر دیگر سوق می دهد.

از طرف دیگر ، بازگشت مجدد ترامپ به فیس بوک ممکن است بر پافشاری برخی از فعالان حقوق مدنی در جستجوی قوانین سختگیرانه در برابر اطلاعات غلط مضر دامن بزند – شاید به روش هایی که می تواند به مدل تجاری پر رونق فیس بوک آسیب برساند.

سهامداران و تبلیغات

کیتی تیلور ، از مرکز تحقیقات جهانی تبلیغات جهانی مستقر در لندن ، گفت: فیس بوک چنان نفوذ شدیدی در نحوه دسترسی تبلیغات آنلاین به کاربران دارد که بعید به نظر می رسد ترامپ از سیستم عامل خارج یا خارج باشد.

وی گفت: “مکان های زیادی برای رفتن و صرف دلار تبلیغاتی خود وجود ندارد.” “چه بخواهند و چه نخواهند از آنها در فیس بوک پشتیبانی می شوند.”

تیلور گفت که بازاریابان بزرگ تابستان گذشته هنگامی كه تحریم را آغاز كردند ، توجه این شركت را جلب كردند و از فیس بوك خواستند موضع قویتری در برابر سخنان نفرت را اتخاذ كند ، اما این مارك های بزرگ – از استارباكس تا یونیلور – هنوز هم كمتر از 1٪ از درآمد فیس بوك در یونایتد است. ایالت ها

سهام این شرکت علیرغم برخی از هوس بازها به دلیل فشار نظارتی بر برنامه های فیس بوک برای اینستاگرام با هدف کودکان ، نزدیک به بالاترین رکورد هفته گذشته است. درآمد تبلیغات این شرکت در حال افزایش است ، بخش عمده ای از افزایش تبلیغات آنلاین در طی همه گیری. درآمد در سه ماه نخست سال جاری 48 درصد افزایش یافت و به 26.17 میلیارد دلار رسید که این سرعت بیشتر از شرکتهای عظیم جهانی برای شرکتهای نوپا است.

و در حالی که فیس بوک از هزینه های تبلیغات سود می برد ، سهامداران شرکت نیز خوشحال خواهند شد.

تیلور گفت: “به ویژه فیس بوک دارای مشاغل کوچک و متوسط ​​زیادی است که حتی وارد این گفتگوهای بزرگ سیاسی نمی شوند.” “هیچ نشانه ای از تغییر چیزی در این سایت های رسانه های اجتماعی بر اساس دونالد ترامپ وجود دارد یا نه. در سیستم عامل است. “

[ad_2]

منبع: stop-news.ir