س andالات و جوابها: در مورد ضد انحصار ، مورد بعدی برای فیس بوک چیست؟


قانون گذاران دو حزب مهم همچنین خواستار نظارت دقیق تر بر فیس بوک و سایر غول های فناوری هستند. آنها استدلال می کنند که قدرت عظیم بازار شرکت ها از کنترل خارج شده و رقبای کوچکتر را خرد کرده و حریم خصوصی و انتخاب مصرف کننده را به خطر می اندازد. فیس بوک اصرار دارد که خدمات آن مزایای مفیدی را برای کاربران فراهم می کند و شکایت از قدرت آن اشتباه است.

در اینجا چند سوال و پاسخ در مورد معنای اقدام دولت علیه فیس بوک آورده شده است.

بعدی چیست؟

پاسخ کوتاه این است: ما منتظر هستیم.

نبردی که توسط کمیسیون تجارت فدرال و ایالت ها آغاز شده است ، حل آن ممکن است سالها به طول انجامد. در حال حاضر ، کارشناسان معتقدند که توافق بعید است ، بنابراین ممکن است برای صدور حکم مبارزه شود. هر دو طرف می توانند ماه ها در مورد موضوعاتی مانند افشاگری قبل از شروع روند بحث کنند. وقتی این اتفاق افتاد ، انتظار برگزاری یک جشن سرباره را داشته باشید.

جورج هی ، کارشناس ضد انحصار و استاد حقوق در دانشگاه کرنل ، گفت: فیس بوک از مدت ها پیش از احتمال این چالش ضد انحصاری به خوبی آگاه بوده است و آنها “منابعی دارند که این امر را به یک چالش بزرگ برای دادستان تبدیل می کند. مسلم است که تقاضا برای وکلا و اقتصاددانان ضد انحصاری افزایش خواهد یافت. “

آیا شما به سیب و آمازون نیاز دارید؟

دادستان های وزارت دادگستری پرونده ضد انحصاری جداگانه ای را علیه Google در دست انجام دارند که پرونده 20 سال پیش مایکروسافت را پوشش می دهد. مایکروسافت آن را از دست داد ، اگرچه هنگامی که دادگاه تجدیدنظر با دستور قاضی مخالفت کرد ، موفق به از بین رفتن شد.

موارد بیشتری ممکن است دنبال شود. بازرسان کنگره ماه ها علاوه بر فیس بوک و گوگل به تحقیق در مورد اقدامات اپل و آمازون پرداختند و از مدیران عامل چهار شرکت برای شهادت خواستند. گزارش شده است که FTC و وزارت دادگستری به ترتیب از آمازون و اپل تحقیق کردند.

بنابراین هیچ کس نمی تواند احتمال مراجعه سه یا چهار شرکت از این شرکت ها به دادگاه را رد کند.

آیا FACEBOOK باید اینستاگرام را هزینه کند و چه چیزی؟

این همان چیزی است که دادستان های دولت می خواهند. اما ممکن است از آنچه به نظر می رسد سخت تر باشد.

این درست است ، گرچه کارشناسان می گویند این خیلی مهم نیست – حداقل نه از نظر قانونی. مصوبات FTC سالها قبل مانع بررسی مجدد یا حتی معکوس کردن این خریدها نیست. و با این وجود پیچیده است.

دانیل ا. لیونز ، استاد حقوق و کارشناس ضد انحصار در کالج بوستون ، گفت: “ممکن است اگر دادگاه با تئوری دولت در مورد پرونده موافقت کند ، تصرف تنها راه بهبود آسیب ضد رقابتی است.” “اما دادگاه ها به طور سنتی فقط به عنوان آخرین راه حل شرکت ها را از هم پاشیدند ، زیرا کشف دو نهاد ادغام شده دشوار است. در این حالت ، منجر به لغو ادغام برای یک دهه خواهد شد. “

فیس بوک این سه شرکت را به عنوان یک تجارت جداگانه اداره نمی کند و ویژگی های Instagram و WhatsApp را با سیستم عامل اصلی خود ادغام می کند. به عنوان مثال ، کاربران اکنون می توانند به پیام های ارسالی از هر برنامه ای در برنامه مسنجر فیس بوک دسترسی داشته باشند.

آیا شکست برای مصرف کنندگان خوب خواهد بود؟

در کوتاه مدت: احتمالاً نه. در میان مدت و بلند مدت: شاید.

هرگونه spinoff مستلزم لغو سالها ادغام فنی است و کشف آن آسان نیست. و این تقسیم تقریباً به طور حتم مشکلاتی را ایجاد می کند که می تواند کاربران را آزار دهد ، از جمله از دست دادن ویژگی های اضافه شده توسط فیس بوک تا مشکلات فنی به دلیل اشتباه مهندسان با کد داخلی برنامه.

هنگامی که فیس بوک اینستاگرام را خریداری کرد ، برنامه به اشتراک گذاری عکس کسری از اندازه فعلی آن بود ، فقط 30 میلیون کاربر. امروز بیش از 1 میلیارد نفر وجود دارد. این یک برنامه ساده را ارائه داد که کاربران واقعاً آن را دوست داشتند ، حتی اگر هیچ درآمدی کسب نکردند. از آن زمان ، فیس بوک بسیاری از ویژگی های جدید مانند چت ، “داستان” های در حال از بین رفتن و توانایی خرید و ایجاد و تماشای فیلم های طولانی تر را اضافه کرده است.

در حالی که برخی از کاربران اصلی اینستاگرام این افزونه ها را مسخره می کنند ، دیگران از آنها قدردانی کرده اند – و در صورت ناپدید شدن ممکن است آنها را از دست بدهند.

WhatsApp بیشتر به اصل خود وفادار مانده است ، اگرچه فیس بوک نیز برنامه های بزرگی برای برنامه پیام رسانی دارد. به عنوان مثال خرید. فیس بوک ادعا می کند که اگر هیچ برنامه ای منابع گسترده ای را برای گسترش ویژگی ها ، افزایش امنیت و محتوای متوسط ​​در اختیار نداشته باشد ، امروز جایی نخواهد بود.

اما فیس بوک پس از جدایی ممکن است آنقدر مشغول تلاش برای پر کردن شکاف در اندازه اینستاگرام و واتس اپ باشد که استارت آپ های تحت سایه فیس بوک می توانند با خدمات نوآورانه خود ظاهر شوند. که می تواند برای همه خوب باشد.

به همه مشکلاتش بدهید ، چرا فیس بوک هنوز در حال رشد است؟

فیس بوک 2.7 میلیارد کاربر دارد که اکثر آنها در خارج از ایالات متحده هستند. در سال 2012 ، وقتی اینستاگرام را خریداری کرد ، 1 میلیارد نفر بودند. با کند شدن رشد ، هیچ چیز – نگرانی در مورد محرمانه بودن ، سو abuse استفاده و اطلاعات غلط ، انتقادی از قدرت و تسلط غول ، حتی اتهامات اثبات نشده از سوگیری محافظه کارانه – نتوانست این روند را معکوس کند.

حتی وقتی مردم اعلام کنند که فیس بوک را ترک می کنند ، اغلب برمی گردند. و هنوز افراد کافی در سراسر جهان ، به ویژه در خارج از ایالات متحده و اروپا وجود دارند که بتوانند به هر کسی که “حاکم است” بپیوندند و غرامت آن را جبران کنند.

البته ، دستیابی به اینستاگرام و واتس اپ همچنین به فیس بوک کمک کرده است تا افراد بیشتری را در “خانواده برنامه های” خود قرار دهد. پیوستن به فیس بوک آسان است و ترک آن آسان نیست – چه از نظر فنی و چه از آنجا که هرکسی را می شناسید آنجاست ، نیازی به ذکر عکس ، خاطره و توانایی پیگیری همکلاسی های سابق و سابق نیست.


منبع: stop-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>