شفق قطبی دست وسایل نقلیه خودران Uber را خریداری خواهد کرد


اوبر در حالی که شرکت تحرک پس از درآمد خود از بیماری همه گیر ویروس کرونا کاهش می یابد ، بخش توسعه وسایل نقلیه خودکار خود را به آرورا می فروشد.

کریس اورمسون ، مدیرعامل Aurora ، در مصاحبه ای گفت که Aurora پس از معامله 10 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و Uber 26٪ سهام این شرکت را در اختیار خواهد داشت.

“اولین محصول ما در حمل و نقل و بار خواهد بود ، اما ما مشتاقانه منتظر هستیم تا با ادامه کار بر روی اتومبیل ها و رانندگی ، این تیم عالی را داشته باشیم و آن را تسریع کنیم و در نهایت خواهیم دید اورمسون گفت: “وسایل نقلیه ما باید در شبکه اوبر باشند.”

اورمسون گفت: Uber به عنوان یک شرکت برای استقبال از فناوری Aurora از حقوق انحصاری برخوردار نخواهد بود ، اما دو شرکت “اتصال ترجیحی” خواهند داشت.

دارا خسروشاهی ، مدیرعامل شرکت Uber ، در بیانیه ای “من مشتاقانه منتظر همکاری با کریس و آوردن Aurora Driver به شبکه Uber در سالهای آینده هستم.”

اوبر پس از ورود بیماری همه گیر به امور مالی خود ، بخش مهمی از شرکت خود را از دست می دهد و تقاضای سفر مشترک را سرکوب می کند. مسیر او برای سودآوری غالباً با برنامه های خود برای استقرار وسایل نقلیه خودمختار و کاهش هزینه های بالای پرداخت رانندگان مرتبط است.

تلاشهای این شرکت در زمینه فناوری خودران در مارس 2018 تحت الشعاع قرار گرفت ، زمانی که یکی از وسایل نقلیه اتوماتیک آزمایشی آن یک زن را کشته و کشته بود ، این اولین مرگ مرتبط با این فناوری بود. راننده پشتیبان Uber که در این تصادف شرکت کرده است ، به دلیل قصور شدن در حواس او قبل از اینکه ضربه مهلکی به یک زن در حومه ققنوس وارد کند ، حواس پرتی را متهم کرده است.

اورمسون گفت: “شکی نیست که آنها سالها پیش بسیار خشن بوده اند.” وی افزود: آنچه اخیراً مرا در دیدار با تیم تحت تأثیر قرار داده است ، میزان آموخته های تیم و همچنین استقامت و عزم تیم در هنگام ورود به بازار با روشی متفکرانه و ایمن است.

شفق قطبی ، واقع در مانتین ویو ، کالیفرنیا ، توسط مدیران سابق گوگل ، تسلا و اوبر اداره می شود. آرورا همچنین با غول تحویل آمازون و خودروسازهای هیوندای و کیا و غیره مشارکت دارد ، اما مشارکت آن با اوبر اولین رابطه رسمی با یک شرکت استقبال کننده است.

این معامله بدان معناست که اوبر بخشی اساسی از آینده خود را به یک استارت آپ 3 ساله ، بنیانگذار و مدیرعامل یکی از مهندسانی که بیش از یک دهه پیش کار پیشگام گوگل در اتومبیل های خودران را آغاز کرده است ، می سپارد. اورمسون یکی از برجسته ترین افرادی بود که تاکنون درگیر این پروژه محرمانه بود ، پروژه ای که گوگل در ابتدا آن را “درایور” می نامید ، قبل از اینکه سرانجام در یک شرکت جداگانه به نام Waymo جدا شود. گوگل و Waymo ارتباط نزدیکی با همان شرکت بزرگ الفبا دارند.

در حالی که در گوگل بود ، اورمسون همچنین با مهندس برجسته دیگری به نام آنتونی لواندوفسکی در زمینه فناوری اتومبیل رانی خود کار کرد که در سال 2016 از اوبر بازنشسته شد تا بر تلاش های اولیه خود برای ساخت وسایل نقلیه رباتیک نظارت کند.

به عنوان بخشی از این تلاش ، اوبر استارت آپ لواندوفسکی ، اتو را به قیمت 680 میلیون دلار خریداری كرد. این معامله پس از آنکه ویمو لواندوفسکی را به سرقت اسرار تجاری خود و استفاده از آنها برای کمک به اوبر در انتقال از رانندگان انسانی به وسایل نقلیه خودکار متهم کرد ، به سرعت به یک رسوایی متلاشی شد.

اوبر این اتهامات را انکار کرد اما سرانجام پس از چند روز شهادت در طی دادرسی عالی رتبه در سانفرانسیسکو ، با ویمو در سال 245 میلیون دلار در سال 2018 به توافق رسید. قبل از معامله ، مدیر عامل و بنیانگذار سابق اوبر ، تراویس کالانیک فاش کرد که وی معتقد است فناوری اتومبیل خودران گوگل تهدیدی وجودی برای اوبر در هنگام نمایش چشمگیر آن به عنوان شاهد است.

همانطور که مهندسان سابق گوگل به عنوان بخشی از معامله با لواندوفسکی خریداری کردند ، این ترس باعث شد کالانیک اوبر بخش اتومبیل خودران خود را که مجهز به متخصصان رباتیک از دانشگاه کارنگی ملون است ، باز کند. اوبر سرانجام در سال 2017 لواندوفسکی را اخراج کرد و پس از اعتراف به جرم سرقت برخی از اسرار تجاری گوگل قبل از ترک شرکت در سال 2016 ، لواندوفسکی در اوایل سال جاری به 18 ماه زندان محکوم شد.


منبع: stop-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>