مدیرعامل اتومبیل خودران گوگل در حال کناره گیری است


مدیر عامل شرکت ، که تبدیل پروژه اتومبیل رانندگی میلیارد دلاری گوگل را به یک شرکت جداگانه هدایت کرد ، پس از بیش از پنج سال کار در حال کناره گیری است.

سان رامون ، کالیفرنیا – مدیر عامل شرکت ، که منجر به تحول در پروژه اتومبیل رانندگی میلیارد دلاری گوگل می شود ، پس از بیش از پنج سال ریاست جمهوری کناره گیری می کند.

جان کرافچیک استعفای خود را به عنوان مدیرعامل وایمو ، بخش اصلی گوگل ، در یک پست وبلاگ جمعه با اشاره به تمایل خود برای لذت بردن از زندگی با ظهور جهان از همه گیر اعلام کرد.

کرافچیک 59 ساله نوشت: “من منتظر یک دوره تازه سازی ، ارتباط دوباره با دوستان و خانواده قدیمی و کشف مناطق جدیدی از جهان هستم.”

دو نفر از بهترین ستوان های Krafchik جایگزین او به عنوان مدیر اجرایی می شوند. دیمیتری دولگوف ، که از زمان راه اندازی Waymo در گوگل در سال 2009 روی اتومبیل های خودران کار می کند ، بر روی فناوری وسایل نقلیه خودمختار تمرکز خواهد کرد. Tekedra Mawakana ، وکیلی که مدیر عامل Waymo بود ، با بخش تجاری این عملیات برخورد خواهد کرد.

Krafchik مشاور Waymo خواهد بود ، شرکتی که از زمان استخدام گوگل در سال 2015 خود را به عنوان یک رهبر واضح در رانندگی خودکار تثبیت کرده است. اندکی بعد ، بخش خودگردان گوگل Waymo شد ، یک شرکت متعلق به Alphabet ، که همچنین یک شرکت والدین. در Google.

تحت رهبری Krafcik Waymo ، با چندین تولیدکننده بزرگ اتومبیل مشارکت کرد و اولین سرویس رانندگی مسافران را برای سوار کردن مسافران بدون راننده یا شخص دیگر در وسایل نقلیه راه اندازی کرد. این سرویس که Waymo One نامیده می شود ، فقط در کلان شهر ققنوس کار می کند ، اما Waymo قصد دارد با ادامه تصفیه این شرکت که انتظار می رود صنعت خودرو را دگرگون کند ، به بازارهای دیگری نیز گسترش یابد.

دستیابی به موفقیت Waymo باعث شد تا ارزش تخمینی بازار حدود 30 میلیارد دلار برآورد شود ، بر اساس تخمین تحلیلگران در سال گذشته ، پس از آنکه این شرکت در دور اول سرمایه گذاری خود خارج از Alphabet 2.25 میلیارد دلار سرمایه جمع کرد. متعاقباً ویمو یک میلیارد دلار از سرمایه گذاران خارجی برای تکمیل این دور از بودجه دریافت کرد. اما برآورد سال گذشته 30 میلیارد دلار از سال 2018 که گزارش تحقیق مورگان استنلی ارزش ویمو را در حدود 175 میلیارد دلار تخمین زد ، به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

این چرخش بزرگ منعکس کننده چالش های ساخت اتومبیل های خودران است که می توانند در هنگام برخورد با وسایل نقلیه سنتی تحت کنترل انسان با خیال راحت در جاده حرکت کنند. ثابت شد که این کار بسیار دشوارتر از Waymo و دهها شرکت فناوری دیگر برای مدیریت خودمدیریت است که پنج یا شش سال پیش تصور می کردند.

تصور نمی شود وایمو با تمام پیشرفت خود در رانندگی خودمختار ، در دوره کرافچیک تاکنون درآمد کسب کرده باشد. Waymo نتایج مالی خود را فاش نمی کند. این مجموعه در بخشی از الفبا به نام “سایر شرط بندی ها” فعالیت می کند که شامل چندین پروژه مهم دیگر است که از طریق سودهای کلان حاصل از امپراتوری تبلیغات دیجیتال گوگل تأمین می شوند.

“شرط بندی های دیگر” آلفابت در سه سال گذشته نزدیک به 13 میلیارد دلار ضرر کرده است.


منبع: stop-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>