جهت افزایش قدرت تولیدی موتور، تعداد سیلندرها نیز افزایش و بر اساس آرایش و تعداد سیلندرها، تعداد پیستون ها تعیین می گردد. این قطعه که انگشتی نیز نامیده میشود میلهای توخالی است که برای برقراری ارتباط پیستون با شاتون به کار میرود. به این دلیل که کمتر سازنده ای وجود دارد که از ابتدا در خودروهای ساخته شده این وسیله را نصب نماید. I. با وجود فشار بازگشتی، موتور خودرو باید گازهای خروجی را تا حد بیشتری فشرده کند که این مستلزم صرف کار مکانیکی بیشتر و یا به عبارت دیگر به قیمت توان خروجی piston 6 کمتر پیستون بخاری گازی است. درحقیقت می توان گفت،درهدرز برای هر سیلندر یک خروجی منحصر بفرد در نظر گرفته شده تا بلافاصله پس از اشتعال و بالاآمدن پیستون در سیلندر،گازهای خروجی با کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر خارج شده و نسبت به مانیفلد چدنی معمولی،این کار سریعتر و آسانتر انجام می شود که البته در خنکسازی موتور هم بی تاثیر نیست. زیرا بهجای اینکه برای گرفتن سهم با رقبای خودمان بجنگیم، برای گرفتن سهم از بازار سنتی میجنگیم. رینگها با قرار گرفتن در اطراف پیستون فضای لقی بین پیستون و سیلندر را کنترل و هدایت و محل قرار گرفتن پیستون را با حفظ فاصله معین شده از سیلندر تنظیم میکنند.

شکستگی حاشیه (دامنه ) پیستون بدین علت است که لقی ( شکاف ) بین پیستون و سیلندر زیادتر از حد معمول است و باعث می شود که صدای تلق تلق پیستون در داخل سیلندر شنیده شود و باعث بوجود آمدن تنش و و ترک و در نهایت شکستگی سیلندر می گردد. وجود لقی بین سیلندر و پیستون بسیار حائز اهمیت است به طوری که باید لقی مجازی بین پیستون و سیلندر در نظر گرفته شود . اشاره کرد. درواقع از بین تمامی نرم افزار ها آن دسته که به روش CFD حرکت گاز درون لوله ها را تحلیل می کند از اهمیت بیشتری برخوردار است. همچنین این فنر است که بغل رینگیها را به سمت بالا و پایین و بیرون حرکت میدهد. III. فشار بازگشتی اگزوز همچنین می تواند موجب آسیب به چفت وبست های توربو شارژر شود و درنتیجه باعث نشت روغن به سیستم اگزوز شود و نیز در برخی موارد موجب ازکار افتادن کاتالیزور شود.

واشر سرسیلندر پژو بسیار حساس بوده و در صورت بالارفتن بیش از اندازه دمای موتور ، این قطعه آسیب دیده و سبب ایجاد مشکلات بعدی در موتور خودرو می شود. در این مقاله هدف ما ارائه اطلاعاتی در این مورد است که امیدواریم برای مخاطبان عادی و همچنین متخصص جذابیت داشته باشد. در نتیجه باعث مصرف سوخت بیشتر و تولید CO بیشتر و همچنین بالا رفتن دمای گازهای خروجی می شود. اینجاست که خروج سریع و کامل گازهای حاصل از احتراق از سیلندر اهمیت پیدا می کند،چراکه در غیر اینصورت عمل احتراق بازده لازم را نخواهد داشت و حجم گاز ناشی از احتراق در سیکل قبل، فضای درون سیلندر را اشغال کرده و مانع از ورود هوای تازه برای احتراق به صورت بهینه می شود. شاید در نگاه اول از دید یک فرد غیر متخصص تفاوت عمده ای بین این دو وجود نداشته باشد. هدرز (Header) در بین علاقمندان به صنعت خودرو و تیونینگ موتور در داخل و خارج از کشور، واژه ای ناشناس نیست هرچند در میان عموم چندان هم اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد.

اما با توجه به شکل-2، مشخص است که علاوه بر تفاوت در جنس، ساختمانی متفاوت بین این دو وجود دارد. ناحیه دایره ای شکلی که بین پیستون و شافت در تماس با یکدیگر می باشند تحت فشار قرار گرفته و اگر تنش فشاری بیش تر از تنش مجاز پیستون یا شافت باشد آنگاه منطقه دایره ای شکل خواهد شکست. همیشه هم محوری کامل بین پیستون، شافت، لوله سیلندر و درب سر سیلندر هیدرولیک وجود دارد. اضافه کردن سیلیکون به آلومینیوم، از طرفی باعث ترد و شکننده شدن پیستون شده و در این صورت، خطر شکسته شدن و خرابی پیستون خودرو هنگام پرس کردن گژنپین وجود دارد. این مدل از پیستون به دو روش آهنگری و ریختهگری ساخته میشود. اگر دور موتور شما هنگام شتابگیری به دو تا چهار هزار رسید، نشان دهنده این است که موتور خودرو به درستی تنظیم نیست. تنوع هدرزها از نظر ظاهری اگر بیش ازتنوع موتورهای احتراقی ساخته شده تا به امروز نباشد، کمتر از آن هم نیست.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد پیستون ماشین سنگین لطفا به بازدید از وب سایت ما.

ایندکسر