چاک یگر ، اولین نفری که مانع صوتی را شکست ، در سن 97 سالگی درگذشت


تیپ نیروی هوایی بازنشسته. ژنرال چارلز چاک یگر ، خلبان جنگنده جنگ جهانی دوم و آزمایش خلبان پنج مرحله ای که نشان داد وی “اولین چیزهایی را که باید” درست بود در سال 1947 به عنوان اولین مرد با سرعت بالاتر از صدا پرواز کرد ، درگذشت. او 97 ساله بود.

همسرش ویکتوریا یگر در حساب توئیتر خود گفت یگر روز دوشنبه درگذشت. “این یک غم و اندوه عمیق است ، باید به شما بگویم که عشق من به زندگی ژنرال چاک یگر درست قبل از ساعت 9:00 بعدازظهر گذشته است. یک زندگی خوب و باورنکردنی ، بزرگترین خلبان آمریکایی و میراثی از قدرت ، ماجراجویی و میهن پرستی برای همیشه به یادگار مانده است. “

جیم بریدنشتاین ، مدیر ناسا ، در بیانیه ای گفت: مرگ یگر “ضرر بزرگی برای ملت ما است”.

“جنرال روحیه پیشگام و مبتکر یگر ، توانایی های آمریکا را در آسمان گسترش داد و آرزوهای ملت ما را برای ظهور در عصر فضا و عصر تنظیم کرد. وی گفت: “شما بر روی خطرات تمرکز نمی کنید. بر نتایج تمرکز کنید. بریدینستین گفت: “هیچ خطری برای جلوگیری از انجام کارهای لازم خیلی زیاد نیست.”

جیم یانگ ، مورخ نیروی هوایی ادوارد در مراسم رونمایی از تندیس برنز Jaeger در آگوست 2006 گفت: “در عصر قهرمانان رسانه ای ، این معامله واقعی است.”

سرلشکر کورتیس بدکه ، فرمانده مرکز آزمایش پرواز نیروی هوایی ادواردز ، گفت: “او از همه با رعایت نکات درستکارترین بود”.

یجر ، از یک شهر کوچک در تپه های ویرجینیای غربی ، بیش از 60 سال پرواز کرد ، از جمله خلبانی X-15 تا تقریباً 1000 مایل در ساعت در ادواردز در اکتبر 2002 در سن 79 سالگی.

“زندگی تا پیری به خودی خود هدف نیست. ترفند این است که از سالهای آینده لذت ببرید “، او در Yeager گفت: رزومه.

او نوشت: “من هنوز همه کارها را انجام نداده ام ، اما تا وقتی که کارم تمام نشود چیزهای زیادی را از دست نخواهم داد.” “اگر فردا رانندگی (تصادف) کنم ، اخم نخواهد داشت. من یک توپ داشتم “

در 14 اکتبر 1947 ، یگر ، آن زمان یک کاپیتان 24 ساله ، یک موشک نارنجی ، گلوله ای شکل Bell X-1 را با سرعت 660 مایل در ساعت تحت فشار قرار داد تا از سد صوتی که آن زمان هواپیمای مهیبی بود ، عبور کند.

وی در سال 1968 گفت: “مطمئناً نگران بودم.” اما شما اجازه نمی دهید که روی کار شما تأثیر بگذارد. “

فروتن جیگر در سال 1947 گفت که اگر هواپیما سوخت بیشتری حمل می کرد ، می توانست حتی سریعتر هم پیش برود. او گفت که این پیاده روی “دلپذیر بود ، دقیقاً مثل یک ماشین سواری سریع”

یگر به هواپیمای Rocket Plane و تمام هواپیماهای Glamisous Glenis دیگر او برای همسرش ملقب شد که در سال 1990 درگذشت.

هنگامی که جهان معتقد بود انگلیسی ها برای اولین بار از مانع صوتی عبور کرده اند ، شاهکار یگر برای حدود یک سال مخفی نگه داشته شد.

“این نبود هواپیماهایی که با چنین سرعتی پرواز می کردند. هدف این بود که آنها از هم پاشیده نشوند. “

شصت و پنج سال بعد ، در 14 اکتبر 2012 ، یجر با پرواز در صندلی عقب F-15 Eagle هنگامی که مانع صوتی بیش از 30000 فوت بالاتر از صحرای موهاوی در کالیفرنیا را شکست ، این اتفاق را جشن گرفت.

سوits استفاده های او در کتاب The Right Stuff و فیلم 1983 با الهام از آن شرح داده شده است.

یگر در 23 فوریه 1923 در میرا ، یک جامعه کوچک در رودخانه کال در عمق دره آپالاچی حدود 40 مایلی جنوب غربی چارلستون متولد شد. خانواده بعداً به هملین ، محل شهرستان منتقل شدند. پدرش مته کار نفت و گاز و کشاورز بود.

“آنچه واقعاً مرا در طول این سالها تحت تأثیر قرار داده این است که چقدر خوش شانس بودم ، چقدر خوش شانس بودم که مثلاً در سال 1923 متولد شدم نه سال 1963 ، به طوری که من می توانم درست مثل زمانی که هواپیمایی وارد دوران مدرن می شود روی سن بیاورم. “جایگر در دسامبر 1985 در موزه هوافضای اسمیتسونیان سخنرانی کرد.

وی گفت: “من فقط یک فرد خوش شانس بودم که یک سفر مناسب را انجام دادم.”

یگر پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در سال 1941 در سپاه هوایی ارتش نام نویسی کرد. او بعداً ابراز تأسف کرد که نداشتن دانشکده مانع از فضانورد شدن وی شد.

وی به عنوان مکانیک هواپیما شروع به کار کرد و اگرچه در اولین پرواز به شدت بیمار شد ، اما در برنامه ای ثبت نام کرد که به افراد درگیر امکان خلبان شدن را می داد.

جاگر در طول جنگ جهانی دوم 13 هواپیمای آلمانی را در 64 مأموریت سرنگون کرد ، از جمله 5 هواپیما در یک مأموریت. وی یک بار بر سر فرانسه تحت سلطه آلمان سرنگون شد ، اما با کمک پارتیزانهای فرانس فرار کرد.

پس از جنگ جهانی دوم ، با شروع کار در پایگاه هوایی رایت-پترسون در دیتون ، اوهایو ، خلبان آزمایشی شد.

از جمله پروازهایی که وی پس از شکستن مانع صوتی انجام داد ، یکی از آنها در 12 دسامبر 1953 بود ، زمانی که او با X-1A پرواز کرد و به رکورد بیش از 1600 مایل در ساعت رسید. او گفت که آن روز سحر از خواب برخاست و قبل از پرواز ، یک کیسه غاز به شکار رفت. وی گفت ، آن شب خانواده اش غاز را برای شام خوردند.

او در جنگ ویتنام به جنگ بازگشت و ماهانه چندین مأموریت را با بمب گذاری و پاکسازی دو موتوره B-57 Canberras بر فراز ویتنام جنوبی انجام می داد.

یگر همچنین فرماندهی اسکادرانها و بالهای نیروی هوایی و مدرسه خلبانان فضانورد فضایی فضانوردان نظامی را بر عهده داشت.

وی در مصاحبه ای با ژورنال ژورنال مردان در ژانویه 2009 گفت: “من 341 هواپیمای نظامی را در هر كشور جهان پرواز كرده ام و حدود 18000 ساعت ثبت نام كرده ام.” این ممکن است مضحك به نظر برسد ، اما در زندگی ام هرگز صاحب هواپیما نبودم. سطح. اگر تمایل به خونریزی دارید ، عمو سام تمام هواپیماهای مورد نظر را به شما می دهد. “

هنگامی که یجر هملین را ترک کرد ، وی از قبل به عنوان یک مرد شجاع شناخته می شد. در بازدیدهای بعدی ، او اغلب از شهر سر و صدا می کرد.

ژن بروور ، ناشر بازنشسته هفته نامه لینکلن ژورنال ، گفت: “من از مادرش درست در خیابان زندگی می کنم.” “یک روز من با دوربین 8 میلیمتری روی سقفم قرار گرفتم که او از آنجا عبور کرد. فکر کردم او مرا از پشت بام بیرون می آورد. می توانید بالای درختان را در پایین عکس ها مشاهده کنید. “

طبق گزارش روزنامه ، یجر با هواپیمای F-80 با سرعت 450 مایل در ساعت در زیر پل چارلستون پرواز کرد. هنگامی که از او خواسته شد این شاهکار را برای عکاسان تکرار کند ، پاسخ داد: “شما هرگز نباید دو بار به همان مکان ضربه بزنید ، زیرا توپچی ها منتظر شما هستند.”

یگر هرگز ریشه های خود را فراموش نکرد و ویرجینیای غربی پل ها ، مدارس و فرودگاه چارلستون را به نام او نامگذاری کرد.

یگر نوشت: “آغاز کار من در ویرجینیای غربی به من می گوید که من تا امروز چه کسی هستم.” موفقیت های من به عنوان یک خلبان آزمایشی بیشتر از شانس ، شانس و سرنوشت یک شخص می گوید. اما مردی که مانع صوتی را شکست ، بچه ای بود که قبل از رفتن به مدرسه با هندوانه مخلوط رودخانه کال را شنا کرد یا به سر سنجاب شلیک کرد. “

به یگر ستاره نقره ای ، صلیب برجسته پرواز ، ستاره برنز ، مدال هوا و قلب بنفش اهدا شد. رئیس جمهور هری اس ترومن در دسامبر 1948 به دلیل شکستن مانع صوتی ، جایزه هوایی Collier را به او اعطا کرد. وی همچنین مدال آزادی ریاست جمهوری را در سال 1985 دریافت کرد.

یگر در سال 1975 از نیروی هوایی بازنشسته شد و به یک مزرعه در Cedar Ridge ، کالیفرنیای شمالی نقل مکان کرد ، و در آنجا به عنوان مشاور نیروی هوایی و نورثروپ ادامه داد. پمپ ها

وی در 26 فوریه 1945 با گلنیس دیکهاوس از اوروویل ، کالیفرنیا ازدواج کرد. وی در دسامبر 1990 بر اثر سرطان تخمدان درگذشت. آنها چهار فرزند دارند: دونالد ، مایکل ، شارون و سوزان.

یگر در سال 2003 با ویکتوریا اسکات د آنجلو 45 ساله ازدواج کرد.

———

برخط:

جوان تر: http://www.chuckyeager.com/


منبع: stop-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>