کاهش حریم خصوصی آیفون اپل پس از 7 ماه تأخیر صورت می گیرد


ویژگی جدید حریم خصوصی به نام “شفافیت ردیابی برنامه” به عنوان بخشی از به روزرسانی سیستم عامل قدرت آیفون و آیپد ، روز دوشنبه منتشر شد. سپر ردیابی موجود در iOS 14.5 پس از هفت ماه تأخیر وارد می شود ، در طی آن اپل و فیس بوک به مدل های تجاری یکدیگر حمله کردند و انگیزه های تصمیم گیری را که میلیاردها نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

الیزابت راینیریس ، بنیانگذار آزمایشگاه اخلاق فناوری در دانشگاه نوتردام ، گفت: “آنچه این خصومت بیشتر نشان می دهد این است که فیس بوک و اپل قدرت زیادی برای کنترل بازار دارند.”

اما اپل می گوید که به راحتی به منافع بیش از 1 میلیارد نفر که در حال حاضر از آیفون استفاده می کنند ، اهمیت می دهد.

اریک نوینشواندر ، مهندس ارشد حفظ حریم خصوصی اپل ، به آسوشیتدپرس گفت: “اکنون زمان خوبی برای فاش کردن این موضوع است ، هم به دلیل افزایش میزان داده ها در دستگاه هایشان و هم حساسیت آنها (در مورد خطرات حریم خصوصی) نیز در حال افزایش است.” .

پس از نصب به روزرسانی نرم افزار – کاری که اکثر کاربران آیفون انجام می دهند – حتی برنامه های موجود که از قبل روی دستگاه هستند باید برای ردیابی فعالیت های آنلاین درخواست و رضایت دهند. این تغییری است که فیس بوک به شدت با آن مخالفت کرده است ، به ویژه در مجموعه ای از تبلیغات روزنامه های تمام صفحه که اپل را منفجر می کند.

تا پیش از این ، فیس بوک و سایر برنامه ها می توانستند به طور خودکار آیفون خود را کنترل کنند ، مگر اینکه کاربران برای جلوگیری از این کار وقت و تلاش کنند تا وارد تنظیمات خود شوند ، روندی که افراد کمی برای پیمایش زحمت می کشند.

دانیل باربر ، مدیر عامل شرکت DataGrail ، شرکتی که به شرکت ها در مدیریت حریم خصوصی کمک می کند ، گفت: “این یک گام مهم در جهت دادن شفافیت و کنترل به مصرف کنندگان است که به وضوح بدنبال آن بوده اند.”

در حملات خود به کنترل های ردیابی اپل ، فیس بوک از این اقدام به عنوان سو abuse استفاده از قدرت که به منظور مجبور کردن برنامه های بیشتر به جای پرداخت به تبلیغات ، مجبور به پرداخت هزینه خدمات خود هستند ، استقبال کرد. اپل 15 تا 30 درصد بیشتر پرداخت ها را از طریق برنامه iPhone انجام می دهد.

ردیابی آنلاین مدتهاست که به فیس بوک و هزاران برنامه دیگر کمک می کند تا اطلاعاتی راجع به علایق و عادتهای کاربران خود جمع کنند تا بتوانند تبلیغات شخصی سازی شده را به نمایش بگذارند. اگرچه مدیران فیس بوک در ابتدا تصدیق کردند که تغییرات اپل احتمالاً می تواند درآمد آن را میلیاردها دلار در سال کاهش دهد ، اما این شرکت شبکه اجتماعی بیشتر انتقادات عمومی خود را به دلیل دفاع از یک تجارت کوچک که به زنده ماندن تبلیغات اینترنتی متکی است ، مطرح کرد.

اپل ، به نوبه خود ، فیس بوک و برنامه های دیگر را به فیس بوک معرفی کرده است تا به حدی در زندگی مردم فرو رود که بحران اجتماعی ایجاد کند.

چند هفته پس از حملات 6 ژانویه به كپیتول آمریكا ، مدیر عامل اپل در یك سخنرانی اشاره كرد كه چگونه اطلاعات شخصی جمع آوری شده از طریق پیگیری از فیس بوك و سایر رسانه های اجتماعی می تواند مردم را به سمت اطلاعات غلط تر و سخنان نفرت انگیز مانند بخشی از تلاشی برای نمایش تبلیغات بیشتر.

کوک پرسید: “عواقب نه تنها تحمل ، بلکه جایزه دادن به محتوایی که اعتماد عمومی به واکسن های نجات دهنده زندگی را از بین می برد چیست؟” “پیوستن هزاران کاربر به گروههای افراطی و سپس تداوم الگوریتمی که موارد بیشتری را توصیه می کند ، چه عواقبی دارد؟”

باربر گفت ، این بخشی از تلاش اپل برای استفاده از مسئله حفظ حریم خصوصی به نفع رقابتی خود است ، تاکتیکی که اکنون انتظار دارد مارک های بزرگتری را در صورت محبوب بودن کنترل های ردیابی جدید در بین بیشتر مصرف کنندگان ، اتخاذ کند.

زاکربرگ ماه گذشته گفت: “ما حتی ممکن است در صورت قدرتمندتر باشیم اگر تغییرات اپل مشاغل بیشتری را به تجارت بیشتر در سیستم عامل های ما ترغیب کند ، و استفاده از داده های آنها برای یافتن مشتریانی که مایلند از محصولات خود خارج از سیستم عامل های ما استفاده کنند دشوار است.” بحثی در برنامه چت صوتی Clubhouse برگزار شد.

در همان مصاحبه ، زاکربرگ همچنین ادعا می کند که اکثر مردم متوجه می شوند که تبلیغات یک “مدل آزمایش شده با زمان” است که به آنها امکان می دهد خدمات بیشتری را به صورت رایگان یا با قیمت های بسیار پایین دریافت کنند.

زاکربرگ گفت: “مردم در بیشتر موارد می فهمند که اگر می خواهند تبلیغات را تماشا کنند ، می خواهند تبلیغات مرتبط باشند.” وی درمورد اینکه آیا معتقد است اکثر کاربران آیفون با پیگیری در ازای تبلیغات متناسب با علایق خود موافقت می کنند ، اظهار نکرد.

گوگل همچنین برای تأمین انرژی شبکه تبلیغات دیجیتال حتی بزرگتر از فیس بوک ، به اطلاعات شخصی بستگی دارد ، اما گفت که این قابلیت را دارد که با کنترل های جدید حریم خصوصی آیفون سازگار شود. برخلاف فیس بوک ، گوگل روابط تجاری نزدیک با اپل دارد. گوگل سالانه تقریباً 9 تا 12 میلیارد دلار به اپل می پردازد تا موتور جستجوی ارجح آیفون و آیپد باشد. این توافق نامه در حال حاضر بخشی از دادخواست ضد انحصاری است که سال گذشته توسط وزارت دادگستری ایالات متحده تشکیل شد.

فیس بوک همچنین از خود در برابر دادخواست ضد انحصاری فدرال که می خواهد شرکت را متلاشی کند ، دفاع می کند. در همین حال ، اپل توسط کمیسیون هایی که در خریدهای انجام شده از طریق برنامه های آیفون و همچنین توانایی تکان دادن بازارها از طریق قوانین جدیدی که باعث می شود یک تنظیم کننده واقعی باشد ، مورد توجه قانونگذاران و تنظیم کنندگان در سراسر جهان قرار دارد.

راینیر گفت: “حتی اگر مدل تجاری و کشور اپل در این نبرد با حقوق بیشتری محافظت شود و برای حفظ حریم خصوصی مصرف کننده بهتر باشد ، هنوز این سال باقی مانده است که آیا ما می خواهیم یک شرکت بزرگ مانند اپل به طور موثر از طریق فروشگاه برنامه” قانون گذاری “کند؟”


منبع: stop-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>