[ad_1]

کمبود روزافزون جهانی نیمه هادی قطعات خودرو ، شرکت های بزرگ خودروسازی را مجبور به توقف یا کاهش سرعت تولید خودرو می کند درست در زمانی که از تعطیلات کارخانه مرتبط با بیماری همه گیر بهبود می یافتند.

دیترویت – کمبود روزافزون جهانی نیمه هادی برای قطعات خودرو ، شرکت های بزرگ اتومبیل را مجبور به متوقف کردن یا کاهش سرعت تولید خودرو می کند درست زمانی که از خاموش شدن کارخانه مرتبط با بیماری همه گیر در حال بهبود بودند.

سخنگوی تویوتا ، اسکات وزین ، روز جمعه در یک ایمیل گفت: “این یک مشکل کاملاً صنعتی است.” “ما محدودیت های عرضه در نیمه هادی ها را ارزیابی می کنیم و اقدامات متقابل را برای به حداقل رساندن تأثیر بر تولید ایجاد می کنیم.”

مقامات این صنعت می گویند که شرکت های نیمه هادی در بدترین رکود در فروش خودروهای COVID-19 در بهار سال گذشته تولید خود را به الکترونیک مصرفی تبدیل کرده اند. خودروسازان جهانی برای جلوگیری از شیوع ویروس مجبور به تعطیلی کارخانه ها شده اند. هنگامی که خودروسازان بهبود یافتند ، تراشه های کافی وجود نداشت.

در بسیاری از موارد ، خودروسازان ساخت خودروهای کم فروش را برای هدف قرار دادن تراشه ها به سمت بخشهای گرم بازار از جمله وانت ها و SUV متوقف کرده اند.

در بیانیه فیات کرایسلر آمده است: “این امر تأثیر کمبود فعلی نیمه هادی ها را به حداقل می رساند ، در حالیکه اطمینان حاصل می کنیم که تولید را در سایر کارخانه های آمریکای شمالی نیز حفظ خواهیم کرد.”

صنعت خودرو بیش از هر زمان دیگر از نیمه هادی ها در هنگام تولید وسایل نقلیه جدید با ویژگی های الکترونیکی مانند اتصال بلوتوث و کمک راننده ، ناوبری و سیستم های الکتریکی ترکیبی استفاده می کند. نیمه هادی ها معمولاً تراشه های سیلیکونی هستند که عملکردهای کنترل و حافظه را در محصولاتی از رایانه ها و تلفن های همراه گرفته تا وسایل نقلیه و اجاق های مایکروویو انجام می دهند.

فروش خودرو در اولین موج انسداد در ماه آوریل کاهش یافت ، اما از آن زمان موقعیت های قابل توجهی را بدست آورده است. فروش وسایل نقلیه جدید در ایالات متحده در نیمه اول سال گذشته 34٪ کاهش یافت ، اما در پایان سال تنها 15٪ بهبود یافت.

[ad_2]

منبع: stop-news.ir