گوگل می گوید که طرح جایگزینی کوکی Chrome در حال پیشرفت است


گوگل می گوید که در حال پیشرفت در برنامه خود برای به روزرسانی فناوری ردیابی کاربر Chrome برای بهبود حریم خصوصی است ، حتی در صورت مواجهه با چالش های نظارتی و مقامات

لندن – گوگل می گوید که در حال پیشرفت در برنامه های ارتقا technology فناوری ردیابی کاربران Chrome برای بهبود حریم خصوصی است ، اگرچه با چالش هایی از سوی ناظران و مقامات روبرو است.

این شرکت روز دوشنبه در مورد کار خود برای حذف کوکی های شخص ثالث از مرورگر Chrome خود بروزرسانی کرد که توسط تبلیغ کنندگان یا شرکای وب سایت استفاده می شود و می تواند برای ردیابی عادات مرور کاربر در اینترنت استفاده شود.

کوکی های شخص ثالث مدت زیادی است که باعث ایجاد نگرانی درباره حریم خصوصی می شوند و یک سال پیش گوگل گفته بود که در بیانیه ای که صنعت تبلیغات آنلاین را متزلزل می کند ، آنها را حذف می کند.

این تغییرات بر Chrome ، مرورگر وب برجسته جهان و سایر مرورگرهای مبتنی بر فناوری Google Chromium ، مانند Microsoft Edge تأثیر می گذارد. مرورگرهای رقیب Safari و Mozilla Firefox قبلاً کوکی های شخص ثالث را به طور پیش فرض حذف کرده اند ، اما Google از رویکرد تدریجی تری استفاده می کند.

در یک پست وبلاگ ، مدیر گروه محصولات گوگل برای اعتماد و حریم خصوصی مصرف کننده ، چتنا بیندرا ، سعی کرد نگرانی ها را در مورد این پروژه برطرف کند و گفت: این پیشنهادات “به ناشران و تبلیغ دهندگان کمک می کند ضمن حفظ حریم خصوصی افراد” در هنگام حرکت در شبکه موفق شوند.

گوگل می گوید در حال انتشار اطلاعات جدیدی در مورد یکی از فناوری های پیشنهادی است که “شناسه های منفرد” را حذف می کند و در عوض کاربران را در دسته های بزرگ جمعیتی گروه بندی می کند.

این تکنیک کاربران منحصر به فرد را در جمع آنلاین پنهان می کند و حریم خصوصی تاریخچه وب شخص را در مرورگر دستگاه حفظ می کند. نتایج آزمون نشان داده است که این می تواند جایگزینی م cookiesثر برای کوکی های شخص ثالث باشد و تبلیغ کنندگان می توانند انتظار داشته باشند “حداقل 95٪ تبدیل دلار نسبت به تبلیغات مبتنی بر کوکی” را ببینند.

تبدیل ها اعمالی است که کاربران با مشاهده آگهی انجام می دهند ، مانند کلیک برای خرید یا تماشای ویدیو. تبلیغ کنندگان می توانند در ماه های آینده سیستم را برای خود آزمایش کنند.

بازاریابان Open Web ، یک گروه لابی صنعتی در انگلستان ، اعلام کردند که گوگل نگرانی های ابراز شده توسط صنعت تبلیغات و نهادهای نظارتی را برطرف نمی کند و این سوال را مطرح می کنند که آیا داده های این شرکت ادعای آن را نشان می دهد یا خیر.

طرح گوگل مورد توجه نهاد ناظر بریتانیا قرار گرفته است ، که در این ماه تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا می تواند رقابت آنلاین برای تبلیغات را تضعیف کند و تسلط Google را در صنعت تبلیغات دیجیتال تقویت کند ، آغاز کرد.

مقامات آمریکایی نیز رفتار Google را به چالش می کشند. ماه گذشته ، گروهی از کشورها علیه این شرکت شکایت کردند و آن را به “رفتار ضد رقابتی” در صنعت تبلیغات اینترنتی متهم کردند.


منبع: stop-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>