Consumer Reports تلسلا را به رانندگی بدون هیچ کس پشت فرمان فریب می دهد


Consumer Reports می گوید به راحتی تسلا را فریب داد تا در حالت خلبان اتوماتیک رانندگی کند و مردی روی صندلی راننده نباشد.

بهار نقره ، خانم – Consumer Reports روز پنجشنبه اعلام کرد که موفق شده تسلا را به راحتی رانندگی در حالت خلبان اتوماتیک بدون هیچ کس پشت فرمان فریب دهد.

آزمایش او چند روز پس از تصادف تسلا در تگزاس و کشته شدن دو مرد داخل ماشین انجام شد. مقامات می گویند در زمان تصادف هیچ یک از این افراد در صندلی راننده نبوده اند.

سیستم نیمه اتوماتیک تسلا اتوپیلوت می تواند اتومبیلی را در لاین خود متمرکز نگه دارد ، از اتومبیل های مقابل خود فاصله بگیرد و حتی با رضایت راننده به تنهایی قادر به تغییر خط است. اما تسلا گفت که راننده باید در هر زمان آماده مداخله باشد.

Consumer Reports گزارش می دهد که طی چندین سفر در مسیرهای بسته با صندلی خالی راننده ، تسلا مدل Y به طور خودکار به سمت خطوط نقاشی شده روی خط حرکت می کند بدون اینکه اعتراف کند هیچ کسی در کنترل ها نیست. تسلا که آخر هفته در خارج از هوستون سقوط کرد یک مدل S بود ، اما دارای یک ویژگی خلبان خودکار نیز بود.

جیک فیشر ، مدیر ارشد آزمایش مصرف کننده در Consumer Reports ، گفت: “در ارزیابی ما ، سیستم نه تنها از اطمینان از توجه راننده کوتاهی کرد ، بلکه همچنین نمی توانست تشخیص دهد که آیا در آنجا راننده ای وجود دارد یا نه.” که آزمایش را انجام داده است. “تسلا از دیگر خودروسازان مانند GM و فورد عقب مانده است ، آنها از فن آوری پیشرفته در سیستم های كمك راننده استفاده می كنند تا مطمئن شوند كه راننده رو به جاده است.”

تسلا که در پالو آلتو ، کالیفرنیا مستقر است و دفتر مطبوعاتی خود را منحل کرد ، بلافاصله به سوالات مربوط به ادعاهای Consumer Reports پاسخ نداد.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها و شورای ملی ایمنی حمل و نقل در مراحل اولیه تحقیق درباره سقوط تگزاس هستند. مقامات محلی گفتند: یک نفر در صندلی مسافر و دیگری در عقب پیدا شده است. مقامات گفتند که ماشین از جاده خارج شد ، به یک درخت برخورد کرد و شعله ور شد.

محققان باید بتوانند تشخیص دهند که آیا از سیستم خلبان اتوماتیک تسلا استفاده می شود یا خیر.

در گذشته ، NHTSA که قدرت تنظیم خودروسازان و جستجوی خودروهای معیوب را دارد ، از ترس جلوگیری از توسعه ویژگی های جدید امیدوار کننده ، روشی عملی برای تنظیم سیستم های جزئی و کاملاً خودکار در پیش گرفته است.

اما از ماه مارس ، آژانس تحقیقات تسلا را افزایش داده و تیم ها را به سه تصادف اعزام کرده است. وی در 28 سال تصادف تسلا در چند سال گذشته تحقیق کرده است ، اما تاکنون به رعایت داوطلبانه الزامات ایمنی توسط شرکت های خودروسازی و فناوری اعتماد کرده است.

همچنین پنجشنبه ، سناتور ریچارد بلومانتال ، D-Conn. و ادوارد مارکی ، ماساچوست ، از مقامات فدرال خواستند که تحقیق عمیقی در مورد تصادف تگزاس انجام دهند و توصیه هایی برای بهبود رانندگی خودکار ارائه دهند.

در آزمون Consumer Reports ، فیشر گفت که وقتی ماشین روی پیست بود ، خلبان اتوماتیک را روشن کرد ، سپس دنده را صفر کرد تا متوقف شود. فیشر سپس یک زنجیره کوچک و وزنه دار را روی فرمان قرار داد تا وزن دست راننده را شبیه سازی کند. وی سپس به صندلی سرنشین جلو سر خورد و در آنجا توانست سرعت خودرو را کاهش داده و سرعت آن را کاهش دهد.

“ماشین در مسیر ما از مسیر نیم کیلومتری بالا و پایین می رفت ، بارها و بارها ، هرگز متوجه نشد که کسی در صندلی راننده نیست ، هرگز توجه نکرد که هیچ کس فرمان را لمس نمی کند ، هرگز توجه نکرد که وزنی روی صندلی ، “او گفت. فیشر. “وقتی فهمیدیم که شکستن اقدامات احتیاطی که ثابت کردیم ناکافی است آسان است کمی ترسناک بود.”

Consumer Reports خاطر نشان می کند که این تست در یک مسیر بسته انجام شده است و “تحت هیچ شرایطی کسی نباید سعی در تکرار آن داشته باشد”.

فیشر گفت: “بگذارید من صریح بگویم: هر کسی که از خلبان اتوماتیک در جاده استفاده می کند ، بدون کسی در صندلی راننده ، خود و دیگران را بلافاصله در معرض خطر قرار می دهد.”


منبع: stop-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>