[ad_1]

گوگل استودیوی داخلی خود را که وظیفه توسعه بازی ها برای سرویس بازی ابری Stadia خود را بسته است ، اقدامی که سوالاتی را درباره آینده سرویس Stadia خود ایجاد می کند

نیویورک – گوگل استودیوی داخلی متولد ساخت بازی های سرویس Stadia Cloud را تعطیل می کند ، اقدامی که سوالاتی را درباره آینده سرویس Stadia ایجاد می کند.

گوگل Stadia را در نوامبر 2019 به عنوان نوع جدیدی از سیستم عامل بازی های ویدیویی راه اندازی کرد که بدون کنسول اجرا می شود و جلسات بازی ابری را ذخیره می کند. به بازیکنان اجازه می دهد تا از دستگاه ها ، از جمله تلفن ، رایانه و لپ تاپ

اما روز دوشنبه ، گوگل در یک پست وبلاگی گفت که دیگر در آینده نزدیک سرمایه گذاری خود را برای ایجاد بازی های مخصوص این سرویس فراتر از عناوین برنامه ریزی شده انجام نخواهد داد. جید ریموند ، که رئیس Stadia Games and Entertainment بود ، این شرکت را ترک کرد. گوگل تعداد کل اخراج ها را اعلام نکرد ، اما گفت که بیشتر کارکنان بخش بازی سازی به سایر نقش ها منتقل می شوند.

وضعیت Stadia مشخص نیست. این سرویس بلیط های فصلی رایگان و Stadia Pro را ارائه می دهد که هزینه آنها 10 دلار در ماه است. برخی از بازی ها رایگان هستند و برخی باید جداگانه خریداری شوند. Google داده های کاربر را منتشر نمی کند.

در یک پست وبلاگ ، فیل هریسون ، مدیر کل Google Stadia ، می گوید که Stadia به جای سرمایه گذاری در بازی های اصلی – که ساخت آن هزینه زیادی دارد – با ناشران شخص ثالث همکاری خواهد کرد تا به آنها کمک کند بازی های خود را مستقیماً به بازیکنان Stadia برسانند. کاربران Stadia همچنان می توانند روی این سرویس بازی کنند و Google همچنان عناوین جدید شخص ثالث را به سیستم عامل معرفی می کند.

مت Piscatela ، تحلیلگر NPD گفت که از آنجا که فناوری بازی ابر بسیار جدید است ، تغییرات قابل توجه در استراتژی جای تعجب ندارد. اما انتخاب عدم ارائه بازی های انحصاری خاص خود در این سیستم عامل به معنای روش دیگری برای رقابت گوگل با سایر رقبای معتبر است. سونی و مایکروسافت به تازگی از کنسول های زیبا و جذاب PlayStation و Xbox در سال 2020 رونمایی کرده اند که بازی های انحصاری را ارائه می دهند.

پیسكاتلا گفت: “تولید محتوای اختصاصی برای یك پلتفرم یكی از آزمایش شده ترین استراتژی ها در بازی های ویدیویی از زمان ظهور عصر كنسول است.” “ما باید ببینیم که مرحله بعدی Stadia چگونه توسعه می یابد تا مشخص شود این حرکت تا چه اندازه می تواند بر مسیر حرکت خود به عنوان یک سکو تأثیر بگذارد. “

کالین سباستین ، تحلیلگر RW Baird گفت که موفقیت جشن PlayStation 5 و Xbox Series S / X ثابت کرد که تقاضا برای کنسول های سنتی همچنان زیاد است و نفوذ Stadia به بازار را دشوار می کند.

اما او گفت که فناوری Stadia گوگل هنوز می تواند یک موفقیت بلند مدت باشد.

وی گفت: “فناوری پخش جریانی ابری در سالهای آینده مرتبط خواهد بود و گوگل باید به دنبال صدور مجوز برای فناوری سایر شرکت ها باشد یا منتظر صنعت بازی های ویدیویی باشد تا چرخه کنسول جدید طولانی در دندان رشد کند.”

[ad_2]

منبع: stop-news.ir