NTSB می گوید آتش سوزی در باتری های خودرو خطری را برای افرادی که واکنش نشان می دهند ایجاد می کند


محققان ایمنی ایالات متحده می گویند آتش سوزی در وسایل نقلیه الکتریکی برای اولین پاسخ دهندگان خطری دارد و تولیدکنندگان برای محافظت از آنها دستورالعمل های کافی ندارند

دیترویت – به گفته محققان آمریکایی ، آتش سوزی در وسایل نقلیه الکتریکی خطری در ایمنی پاسخ دهندگان دارد و دستورالعمل های تولیدکنندگان در مورد نحوه برخورد با آنها ناکافی است.

هیئت ایمنی حمل و نقل ملی گفت ، همچنین در استانداردهای ایمنی صنعت و تحقیقات در مورد آتش سوزی باتری های لیتیوم یون ، به ویژه در حوادث شدید با سرعت بالا ، خلا gap وجود دارد.

آژانس ، كه توان اجرايي ندارد و فقط مي تواند توصيه هايي را ارائه دهد ، از توليدكنندگان خواست كه براي مقابله با آتش باتري ها و محدود كردن نشت مواد شيميايي و احتراق مجدد ، دستورالعمل هاي پاسخ مخصوص خودرو را بنويسند. این دستورالعمل ها همچنین باید شامل اطلاعاتی در مورد ذخیره سازی ایمن وسایل نقلیه با باتری های لیتیوم یونی آسیب دیده باشند.

این توصیه ها در حالی ارائه می شود که خودروسازان چندین مدل جدید از وسایل نقلیه الکتریکی را روانه بازار می کنند ، بسیاری از افراد در صنعت از نقطه عطف انتقال از بنزین به برق پاک تر استقبال می کنند.

این آژانس در گزارش روز چهارشنبه خود همچنین از آتش نشانان و انجمن های یدک کشی خواسته است تا اعضا را در مورد خطرات آتش سوزی و نحوه مقابله با انرژی باقی مانده در باتری پس از تصادف و نحوه نگهداری ایمن وسیله نقلیه با باتری آسیب دیده مطلع کنند. .

و از سازمان ملی ایمنی راهداری می خواهد که هنگام محاسبه رتبه بندی ایمنی خودروهای پنج ستاره ، در دسترس بودن یک راهنمای واکنش اضطراری باشد.

NHTSA همچنین باید ائتلافی ایجاد کند تا راه های تخلیه باتری ها و کاهش خطرات اجتناب از حرارت را بررسی کند ، این یک واکنش شیمیایی است که باعث افزایش دما و فشار کنترل نشده در باتری می شود.

NTSB تحقیقاتی را در مورد آتش سوزی باتری در پی سقوط و آتش سوزی در دریاچه فارست و مانتین ویو ، کالیفرنیا و قلعه آغاز کرده است. لودردیل ، فلوریدا ، در سال 2017 و 2018. او همچنین در مورد آتش سوزی که در غرب هالیوود ، کالیفرنیا سقوط نکرد ، تحقیق کرد. پس از خاموش شدن آتش سه عدد از باتری ها دوباره وصل شدند.

هر چهار خودرو توسط تسلا تولید می شود که پرفروش ترین تولید کننده خودروهای برقی در ایالات متحده است.

آژانس گفت: “خطرات شوک الکتریکی و احتراق مجدد / آتش سوزی باتری از انرژی” مسدود شده “باقی مانده در باتری آسیب دیده ناشی می شود.

یک گزارش 80 صفحه ای توسط NTSB گفت که بررسی 36 دستورالعمل واکنش اضطراری نشان داد که همه راه هایی برای کاهش خطر شوک های ولتاژ بالا دارند ، از جمله روش های خاموش کردن باتری. آژانس گفت ، اما هیچ یک از این راهنماها در مورد کاهش خطر ذخیره انرژی در باتریها صحبت نکرده است ، مانند روشهایی برای به حداقل رساندن احتراق مجدد یا دستورالعمل محل و نحوه پاشش آب برای خنک کردن باتری ها.

NTSB می نویسد ، یکی از راه های مقابله با باتری های آسیب دیده ، بیرون کشیدن آنها از ماشین و خیساندن آنها در حمام آب نمک است تا انرژی تخلیه شود.

پیام ها در روز چهارشنبه با درخواست نظر از NHTSA ، تسلا ، انجمن ملی حفاظت از آتش سوزی و اتحاد نوآوری در خودرو ، یک گروه عمده تجارت خودرو ، ارسال شدند.


منبع: stop-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>