بررسی سئو سایت رقبا در سال 2024
بهترین تکنیک ها و راهکارهای سئو در سال 2024
از سوی دیگر، موضوعات مرتبط با مسائل پزشکی و مالی همچنان در گوگل جستجو می شوند. بنابراین، مهم است که بفهمید مخاطب هدف شما کجا جستجو می کند و استراتژی محتوای خود را بر اساس آن تنظیم کنید. در سال 2024، ای کاش سئوکاران بیشتری به اهداف تجاری مشتریان توجه می کردند و توصیه های SEO را ارائه می کردند که به آنها در دستیابی به اهدافشان کمک می کند. ارسال لیستی از 100 مورد اقدام یک چیز است، اما تا زمانی که موارد اجرا نشوند به آنها کمکی نمی کند. واقعیتهای اقتصادی سخت آینده در سال 2024 نیازمند یک رویکرد جامع به استراتژی دیجیتال است – برای اطمینان از اینکه ترافیک نه تنها به وبسایت هدایت میشود، بلکه به سرنخها، درآمد و رشد کسبوکار معنادار تبدیل میشود. گوگل روشن کرده است که وقتی صحبت از محتوا می شود، مفید بودن بیش از هر زمان دیگری مهم است.
وقتی صحبت از چک لیست سئو داخلی است مهمترین اقدام بهینهسازی محتوا و انتشار مطالب باکیفیت است. به علاوه برای اینکه این مطلب بینقص توسط گوگل یا دیگر موتورهای جستجو به کاربران نمایش داده شود اصطلاحا باید سئو شود. مطلب بینقصی که کاربران حتی نتوانستهاند آن را در فضای بیکران اینترنت پیدا کنند نه برای آنها و نه برای سایت شما فایدهای ندارد. ابزار آنالیز رقبای سمراش امکانات زیادی دارد که هر کدام مجموعه اطلاعات مختلفی را دربارهی وبسایتهای رقیب در اختیار کارشناس میگذارد. اگر از امکان Keyword Overview استفاده شود، گزارش جامع و کاملی از سختی کلمه کلیدی و همچنین ۱۰۰ لینک (URLs) اول که در صفحه نتایج جستجو گوگل یا همان SERP برای آن کلمه وجود دارد، نمایش داده میشود.
در سال 2024، زمانی که گرد و غبار پیرامون معرفی ژن AI نشست، تمرکز غالب بر قرار است. از ابزارهای جدید برای کمک به عنوان دستیار گردش کار و بهره وری استفاده کند. یادگیری دستور نوشتن برای هوش مصنوعی یا همان پرامپت نویسی قطعا راه اموزشی قوی در سال جدید است و هر کس از این فرآیند عقب بماند چالش های آموزشی بسیاری خواهد داشت. بررسی کنید که آیا ابزار انتخابی شما قابلیتهای مورد نیاز شما را دارد یا خیر. برخی از ابزارها ممکن است تحلیل عمیقتری از دادهها ارائه دهند در حالی که برخی دیگر ممکن است بیشتر بر روی کلمات کلیدی تمرکز کنند.
ما هوش مصنوعی را جایگزین نویسندگان با کیفیت خوب یا سئو نمیدانیم، اما هوش مصنوعی را فرصتی برای بهبود و تقویت آنچه در حال حاضر انجام میدهیم میدانیم. برخی از ابزارها رایگان هستند و برخی دیگر هزینههای ماهانه یا سالانه دارند. قبل از انتخاب، قیمتها را مقایسه کنید و مطمئن شوید که ابزار انتخابی شما با بودجه شما سازگار است. ورود هوش مصنوعی به جهان، هیچ تاثیری در تعداد افرادی که برای دریافت اطلاعات از گوگل استفاده می کنند، نداشت. یعنی شما باید یک موضوع حاشیهای را انتخاب کنید(موضوع اصلی سایتتان نباشد) و برای آن محتواهای زیاد تولید کنید و در نهایت این محتواها را با لینک داخلی به هم وصل کنید. اولین موردی که باید در نظر داشته باشید این است که سایت شما از نظر ظاهری باید حداقل یک پله از سایت رقیب جلوتر باشد.
چه مقدار از ترافیک سایت و صفحات شخصی شما از جستجوی ارگانیک می آید.کدام پست ها و صفحات وبلاگ بیشترین بازدید را دارند.کدام صفحات ترافیک موتورهای جستجو را از دست می دهند. همچنین یک نمایش گرافیکی از منطقه ای که انتخاب کرده اید (ایالات متحده، سراسر جهان و غیره) دریافت خواهید کرد که جستجوهای نسبی را در هر منطقه فرعی نشان می دهد. شما حتی اصطلاحات مرتبط را برای اطلاع از استراتژی کلمه کلیدی خود دریافت می کنید. نظرات می توانند مستقیماً بر نحوه نمایش کسب و کار شما در جستجوهای محلی تأثیر بگذارند. Yext چندین ویژگی دارد که به شما کمک می کند حضور آنلاین و شهرت خود را مدیریت کنید، اما من واقعاً عملکرد مدیریت بررسی آن را برای SEO محلی دوست دارم. تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک میکند تا نقاط ضعف و فرصتهای موجود در بازار را شناسایی کرده و به طور موثرتری با رقبا رقابت کنید.
اگر می خواهید کسب و کار محلی خود را در اینترنت پیدا کنید ، به اطلاعات صحیح و به روز شده در لیست های خود در آن دایرکتوری ها نیاز دارید. LocaliQ's Free Listings Business Grader به شما امکان می دهد فوراً فهرست کسب و کار خود را در بیش از 20 فهرست آنلاین تأیید کنید. بسیاری از ابزارهای این راهنما دارای نوعی عملکرد هوش مصنوعی داخلی برای SEO هستند. اما ما تعدادی را پیدا کردیم که به دلیل استفاده از توانایی هوش مصنوعی برای پردازش حجم عظیمی از داده ها برجسته هستند. اگر به یک حسابرسی سریع و آسان برای درک وب سایت نیاز دارید ، وب سایت رایگان LocaliQ این کار را انجام می دهد. Similarweb به شما نگاه کوتاهی به عملکرد و رتبه بندی هر وب سایت عمومی در اینترنت می دهد.
از انفجار هوش مصنوعی ابتدا با آمادن چت جی بی تی و بعد هوش مصنوعی گوگل بارد و سپس بهروزرسانیهای Google که بیوقفه بودند. (گریه حضار سئو کار ) و سرانجام Universal Analytics منسوخ شد و خاموش شد. با تمام این جریان های سال 2023 تمام شد و همه در حال یافتن آینده سئو در سال جدید هستند. به گفته گوگل، SGE خلاصه شده عبارت Search Generative Experience است. با ورود هوش مصنوعی، گوگل قطعات متنی از تجربه مولد جستجو در جایگاه صفر SERP قرار می دهد که پاسخی حدودی به سوال پیچیده ای از طرف کاربر است.
ابزارهای تحلیل سئو نرمافزارهایی هستند که اطلاعات مرتبط با وضعیت و عملکرد وبسایت را جمعآوری، پردازش، و تحلیل میکنند. این ابزارها به شما کمک میکنند تا عملکرد سایت خود را در موتورهای جستجو ارزیابی کنید، مشکلات فنی و محتوایی را شناسایی کنید و برای بهبود رتبه وبسایت خود اقداماتی انجام دهید. تجربه جستجوی تولیدی (SGE)، تجربه جستجوی قدرتمندی است که توسط هوش مصنوعی گوگل ارائه میشود. SGE گوگل نتایجی تولید میکند که توسط هوش مصنوعی ایجاد شدهاند و در بالای صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) ظاهر میشوند. با فراگیرتر شدن آن، احتمالا نحوه تعامل کاربران با موتور جستجو را تغییر خواهد داد. و همچنین، این تغییر نحوه بهینهسازی وبسایتها و ترافیک را نیز تغییر میدهد.
کاربران به طور فزاینده ای به محتوا گوش می دهند و تماشا می کنند، و بازاریابان متوجه می شوند که از ویدئو فروش را افزایش می دهد. برای رقابتی ماندن در SERP، متخصصان سئو و استراتژیستهای محتوا باید استراتژیای را بپذیرند که شامل ایجاد و بهینهسازی محتوای چندوجهی باشد – یعنی محتوایی که شامل ویدئو، صدا، و تصاویر و همچنین متن باشد. اگر میدانید که یک وبسایت چگونه کار میکند، موتور جستجو چگونه کار میکند و کاربران چگونه به صورت آنلاین رفتار میکنند، پس اتصال کاربر به عمل منطقی است. بنابراین میتوان گفت که استراتژیهای موفق سئو در آینده باید بیشتر بر روی میزان برآوردن نیازها و انتظارات کاربران تمرکز کنند، حتی فراتر از محتوای سئو شده. هوش مصنوعی شاید بتواند با تولید محتوا، حجم محتوایی شما را زیاد کند اما به هیچ عنوان نمی تواند مانند یک انسان، بار علمی محتوا را آنطور که باید و شاید، بالا ببرد.
چه شما یک فروشگاه محلی و چه یک شرکت چندملیتی باشید، سئو و بهینه سازی سایت همچنان بهترین ترفند برای رشد ترافیک طولانی مدت و تولید مشتری بالقوه است. یک پست وبلاگ، صفحه وب یا ویدیو بهینه شده می تواند هزاران بازدیدکننده واجد شرایط را برای سال ها جذب کند و لازم نیست یک سکه برای تبلیغ آن خرج کنید. فقط به تولید محتوای متنی بهینه با کلمات کلیدی بسنده نکنید و به تصاویر، صوت و ویدئو هم نگاهی جدی داشته باشید. البته محتواهای صوتی هنوز مسیر طولانی بهسمت تخصصیشدن دارند، اما اگر آنها را از همین ابتدای کار جدی بگیرید، میتوانید با رشد این حوزه در میان نتایج جستوجو حضور پررنگی داشته باشید. با این کار متوجه میشوید هدف مخاطب از این جستوجو چیست و بهجای محتوای بیکیفیت و سطحی به سراغ تولید محتوای عمیق، مفید و مرتبط میروید که گره از کار مخاطب باز و سفرش را کوتاهتر میکند. همچنین، به تیترهایی که در مقالههای با رتبۀ برتر قرار گرفته است، توجه کرده و در تولید محتوا آنها را لحاظ کنید.
یعنی تمرکز بر اطلاعاتی که مبتنی بر تجربه واقعی و افراد است – نه فقط برندها یا نویسندگانی که ظاهراً فقط در اترهای اینترنت وجود دارند. برخی از پیشرفتها، مانند معاملات، فقط با فیدهای رایگان قابل ارسال هستند. Google به استفاده از فیلدهای فید مانند «تخفیفات» برای ایجاد صفحات خرید SERP که نتایج فید ارگانیک و پولی را در جایی که این اطلاعات در دسترس است نشان میدهد، ادامه خواهد داد. سئوکاران تجارت الکترونیک باید به نحوه تغییر نقش گوگل در SERP نگاه کنند. این شرکت دیگر نمیخواهد موتور جستجویی باشد که شما برای یافتن سایتهای دارای محصولات استفاده میکنید – آنها میخواهند جایی باشند که شما برای محصولات خرید میکنید. ابزارهای مولد هوش مصنوعی نحوه اعمال نظم و انضباط سئو را تغییر میدهند، اما نمیتوانند اصول را تغییر دهند.
بارگذاری ویدیوها در سایتهای فروشگاهی اهمیت ویژهای دارد؛ زیرا میتوانید محتواهایی نظیر آموزش استفاده از محصول، فیلمهای آنباکسینگ، تیزرهای تبلیغاتی و موارد مشابه را آماده کرده و در سایت منتشر کنید. بنابراین لازم است پاسخهایی مناسب موتورهای جستوجوی AEO یا Answer Engine Optimization آماده کنید. مشکلات فنی مانند سرعت پایین بارگذاری، خطاهای خزش، و مشکلات مرتبط با موبایل میتوانند تأثیر منفی بر سئو سایت داشته باشند که جزو یکی از اشتباهات رایج سئو میباشد. ابزارهای تحلیل سئو این مشکلات را شناسایی کرده و به شما راهحل ارائه میدهند. در فرایند بهینهسازی موتور جستجو (SEO)، استفاده از شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) بهعنوان ابزارهایی برای ارزیابی و نظارت بر پیشرفت پروژه اهمیت زیادی دارد.
Google Analytics 4 پلتفرمی است که نحوه ورود افراد به صفحات وب سایت شما و تعامل با آنها را ردیابی می کند. فقط نام، آدرس خیابان و کد پستی شرکت خود را وارد کنید، سپس Grader آن را با آنچه در حال حاضر در برنامه هایی مانند Waze، eLocal و ده ها مکان دیگر نشان داده شده است بررسی می کند. GeoRanker همچنین دارای یک جستجوگر SERP وابسته به مکان است که 100 نتیجه برتر را برای یک کلمه کلیدی در شهرهای مختلف نشان می دهد. به عنوان مثال، "کافی شاپ" در شیکاگو در مقابل شهر فینیکس نتایج متفاوتی خواهد داشت. با یک حساب کاربری رایگان، می توانید یک عبارت جستجو، مکان، زبان و عنوان را وارد کنید که یک طرح کلی SEO ایجاد می کند که می توانید آن را سفارشی کنید. افزایش تولید محتوا با رباتهای گفتوگومحور افراد زیادی را به این بخش بدبین کرده است و باعث شده اعتبار گروهها زیر سؤال برود.
فقط کلمه یا عبارت را در نوار جستجو بیندازید و لیستی از عبارات مرتبط به همراه حجم جستجوی ماهانه و سطح رقابت آنها را دریافت خواهید کرد. قیمت ابزار در نام است که همیشه برای تعداد نامحدود جستجو رایگان است. با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند Nitro Pack متوجه میشوید سرعت صفحات سایتتان چقدر است. در ترندهای سال جدید سئو به محتواهای صفر-کلیک و افزایش تعداد آنها هم توجه شده است که تولید محتوای SGE هم آن را پررنگتر کرده است. برای دستیابی به این هدف، در فرایند تولید محتوای خود، به هرآنچه که تاکنون تجربه کردهاید، اشاره کنید. اگر هم تجربۀ کافی در آن حوزه یا موضوع خاص ندارید، با متخصصان آن حوزه مصاحبه کنید و خروجی گفتههای آنها را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.
این روزها بیشتر افراد با موبایلهایشان در حال جستوجو در سطحوب هستند؛ بنابراین، صفحات سایتتان را با توجه به ابعاد و ویژگیهای گوشیهای همراه بهینه کنید. برای این هدف، بهترین حالت آن است که محتوا را طوری آماده کنید که مخاطبان یک URL را با موبایل، تبلت و دسکتاپ به یک شکل ببینند. برای اینکه کسبوکارتان در این دام نیفتد، برای تولیدکنندگان محتوا صفحهای اختصاصی ایجاد کنید. در آن صفحه یک «دربارۀ من» جذاب به انتخاب خودشان قرار دهید، همچنین استفاده از عکس، لینک سایر مقالات و آدرس شبکههای اجتماعی مختلف هم اعتبار حضورشان را بیشتر میکند. ما می توانیم جلوی نظم و انضباطی را بگیریم که کار آن تولید محتوا ، گرفتن پیوندها و بهبود وب سایت ها است. ما می توانیم صنعتی باشیم که با استفاده از وسعت تخصص دامنه که هیچ صنعت دیگری نمی تواند با آن مقایسه کند ، چقدر مشاغل مفید برای مخاطبان خود را بهبود می بخشد.
SEMrush نیز ابزارهای قدرتمندی برای تحلیل رقبا از نظر بکلینک و شناسایی فرصتهای جدید برای لینکسازی ارائه میدهد. اما آیا ابزارهای ایرانی نیز قابلیتهای مشابهی دارند؟ متاسفانه در بین ابزارهای ایرانی نقطه ضعف زیادی در تحلیل بک لینک مشاهده می شود. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به طور مداوم پاسخهای مفید و دقیق را به صورتی کاربرپسند ارائه میدهد؛ این مسئله برای حفظ و بهبود رتبهبندی در نتایج جستجو وسط عوامل رتبهبندی در حال تکامل بسیار مهم است. این ابزار امکان تحلیل دقیق هر کلمه کلیدی مثل میزان رقابت، حجم جستجوی ماهانه و حتی پیشبینی میزان ترافیک احتمالی را دارد. علاوهبر این، با قابلیتهایی مثل Keyword Gap میتوانید شکافهای استراتژی خود نسبت به رقبا را پیدا کنید و فرصتهای جدیدی برای بهبود رتبهبندی خود بیابید.
با توجه به تغییرات مداوم الگوریتمهای موتورهای جستجو، کسبوکارها باید آماده باشند تا به سرعت به این تغییرات پاسخ دهند. در سال 2024، باید به روندهای جدید و تغییرات الگوریتمها توجه داشته باشید و استراتژیهای سئوی خود را بر اساس آنها بهروز کنید. این شامل توجه به فاکتورهای جدید رتبهبندی و بهینهسازی محتوا بر اساس نیازهای کاربران است. تجربه کاربری (UX) به عنوان یکی از عوامل مهم در رتبهبندی موتورهای جستجو در سال 2024 شناخته میشود. ابزارهای سئو باید به کسبوکارها کمک کنند تا بهبودهای لازم را در طراحی و عملکرد سایت خود ایجاد کنند.
خوشبختانه ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که کار ما را بسیار ساده کردهاند. کلمات کلیدی بلند عباراتی هستند که از سه کلمه یا بیشتر تشکیل میشوند. هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً میدانند بهدنبال چه چیزی هستند. این کلمات با وجود اینکه جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را بهوضوح مشخص میکنند. برای مثال این صفحه برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست؟» نوشته شده است؛ کاربر برای درک مفهوم «کلمه کلیدی» این عبارت را جستجو میکند و گوگل این صفحه را در نتایج به او نشان میدهد.
تجزیه و تحلیل وب سایت های رقبا برای SEO در درک استراتژی هایی که آنها برای رتبه بندی بالاتر در نتایج موتورهای جستجو استفاده می کنند بسیار مهم است. این تجزیه و تحلیل شامل بررسی جنبه های مختلف مانند کلمات کلیدی، بک لینک ها، لینک های خروجی و محتوا است. با استفاده از ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل سئو، می توان بینشی در مورد نقاط قوت و ضعف سایت های رقیب به دست آورد. درک تجزیه و تحلیل رقبای سئو به کسب و کارها این امکان را می دهد که عملکرد سئوی خود را با شناسایی فرصت های رشد و افزایش رتبه بندی موتورهای جستجو بهبود بخشند. برای ارزیابی موثر وضعیت سئوی رقبا، شناسایی رقبای بالقوه، ارزیابی عملکرد سئوی آنها و مقایسه آن با خودتان ضروری است.
با راهاندازی تجربه مولد، Google اکنون در راس قیف خود قرار میگیرد و سئو را به بخش میانی واگذار میکند. بنابراین، یک برداشت عملی و عملی در این زمینه به این معنی است که سئوکاران باید شکاف را در مورد انتظارات کسبوکارشان از جستجو و اینکه در این مسیر قرار دارند، ببندند. سپس، آنها باید به وضوح ارتباط برقرار کنند که چه کاری باید انجام شود و چرا – من اخیراً توئیت کردم /پست شده در X (توئیتر) در مورد مسائل مربوط به اولویت بندی پیچیده، و عدم وضوح در مورد حل مشکلات مربوط به کسب و کار. پس این فاکتور می تواند بخش بزرگی از سئوی سایت در سال ۲۰۲۴ را دربرگیرد. نکته دیگر در این مورد این است که رفتار کاربر صرفا داخل سایت مهم نیست. برای مثال گوگل بررسی می کند که یک کاربر در خارج سایت به برند شما چه واکنشی نشان می دهد.
2- گوگل محتواهایی که زبان ساده و قابل فهم برای مخاطب را داشته باشد را به محتواهایی که پیچیده باشند و یا برای همه قابل درک نباشد ترجیح می دهد. اگر سؤال بیشتری دراینباره دارید که ذهنتان را به خود مشغول کرده است یا ممکن است متوجه بخشی از موضوع نشده باشید، در کامنتها بپرسید تا در کوتاهترین زمان، پاسخ کاملی به شما بدهیم. برای جلوگیری از این اتفاق، در سایت خود از ویژگیهای مختلف مانند Feature Snippet استفاده کنید تا مخاطبان را به سایت خود بکشانید. علاوهبراین، اگر آگاهی از برند را جدی بگیرید، احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطبان بهجای رقبا به سایت شما مراجعه کنند. عبارت E-E-A-T مخفف ۴ کلمۀ Experience ،Expertise ،Authoritativeness و Trustworthiness است که به تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد محتواهای یک سایت اشاره دارد.
ابزار رایگان کلمه کلیدی ما به شما کمک می کند با ارائه سریع فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط و داده هایی که برای انتخاب بهترین گزینه ها نیاز دارید بر این مانع غلبه کنید. با این حال، از نظر کاربران، استفاده از موتورهای جستجو تغییر چندانی نکرده است. مطمئناً هوش مصنوعی تجربه جستجو را تغییر میدهد، اما تغییر رفتار افراد در خصوص جستجوی موضوع مورد نظرشان، زمان زیادی خواهد برد. ابزارهای سئو به شما کمک میکنند تا محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا بهینه کنید. یکی از قوانین سئو در ۲۰۲۴ همچنان E-A-T هست که یکی از بنیادیترین معیارهاییه که برای سئوی موفقیتآمیز باید بهش دقت داشته باشید.
علاوه بر تولید محتوای جامع، تعداد لینکهای داخلی و خارجی مناسبی برای هر محتوا نیز در نظر بگیرید. اگر متوجه شدید تعداد لینکهای موجود در محتواهایتان کم است، حتماً بررسی کنید که چه لینکهای مرتبطی میتوانید به آنها اضافه کنید. هنگام بهکاربردن هوش مصنوعی در سئو، تنها به «بودن در صفحۀ نتایج موتورهای جستوجو» بسنده نکنید؛ بلکه تلاش کنید که در این مسیر از رقبای خود هم بهتر عمل کنید و از آنها پیشی بگیرید. در ادامۀ مطلب، به ۱۰ نکتهای اشاره میکنیم که بهکارگیری آنها در سال 2024 موفقیت شما را تا حدود زیادی تضمین میکند. در سال 2024 ، SEO ها باید نوشتن مطالب “بهینه سازی شده SEO را فراموش کنند” و در عوض اگر می خواهند در Google رتبه بالایی داشته باشند ، روی نوشتن مطالب مفید برای خوانندگان خود تمرکز می کنند. با استفاده از سیستم محتوای مفید Google ، Google روشن کرده است که آنها به محتوایی که برای کاربر نهایی نوشته شده است پاداش می دهد – نه محتوای نوشته شده برای موتورهای جستجو.
به همین دلیل، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما شامل تحلیلهای تخصصی است و به گوگل ثابت کنید که وبسایت شما یک سایت تخصصی است. بک لینک های با کیفیت بالا و مرتبط، استفاده از نویسندگان متخصص میتواند به شما کمک کند. تحلیل رقبا به شما کمک میکند تا رقبای مستقیم و غیرمستقیم خود را در فضای آنلاین شناسایی کنید. این شناخت باعث میشود بدانید چه کسانی برای مخاطبان هدف شما جذابتر هستند و چه استراتژیهایی آنها را به صدر نتایج گوگل رسانده است. از آنجا که الگوریتمهای موتورهای جستجو، بهویژه گوگل، بهطور مداوم در حال تغییرند، تحلیل مستمر رقبا به یک ضرورت تبدیل شده است، نه یک انتخاب! این تحلیل به شما کمک میکند تا در برابر تغییرات ناگهانی آماده باشید و بهجای واکنش، رویکردی از پیش تعیین شده انتخاب کنید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/