سئو سایت رایگان
بهترین ابزار های رایگان برای بررسی سئو سایت کدام است؟
اما پس از یادگیری مفاهیم ابتدایی باید با الگوریتم های گوگل نیز آشنایی داشته باشید زیرا اگر قوانین آنها را بلد نباشید به راحتی سایت شما جریمه خواهد شد. اما بدون شک با پیاده سازی این اصول سایت شما نسبت به رقبا یک سر و گردن بالاتر خواهد بود. اگر با آموزش صفر تا صد سئو رایگان آژانس نوآوری رسام همراه باشید، این مفاهیم را یاد خواهید گرفت. SEO یا بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو، انجام اقدامات مورد نیاز برای مشاهده بهتر سایت توسط موتورهای جستجو و در نتیجه گرفتن تایید از گوگل برای قرار گرفتن در نتایج اول است. تفاوت کلیک بر روی لینک اول و دوم 30% است و اگر در صفحه دوم قرار بگیرید احتمال اینکه بر روی لینک شما کلیک کنند فقط 6% است؛ بنابراین بسیار مهم است که برای سئو سایتتان یک برنامه دقیق داشته باشید. در دنیای دیجیتال امروز، بهینهسازی موتور جستجو (SEO) از اهمیت ویژهای برخوردار است و ابزارهای رایگان بررسی سئو به کاربران این امکان را میدهند که در این مسیر موفقتر عمل کنند.
اگر فکر میکنید سایتی هست که به باید این موتور جستجو اضافه اش کنیم، کامنت بذارید. بایست بپذیریم که هیچ چیز رایگان و در عین حال صدر درصد قابل اعتمادی وجود نداشته و مسائل دنیای امروز از جمله سئو نیز بسیار پیچیده تر شده است. بنابراین بهتر است هر کاری را به متخصص آن سپرده تا در انتها بعد از قبول شکست، مجبور به پرداخت هزینه های اضافی نگردیم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. در حالت دوم میتوانید از طریق مروگر کروم اقدام کرده یا افزونه Google light house را روی مرورگر نصب کنید.
واکنشگرا بودن سایت بدین معناست که این پلتفرم برای تمامی دستگاههای موجود نظیر لپ تاپ، تبلت، گوشی همراه و … طراحی شده است. در نتیجه کاربر از دستگاههای مختلف برای مشاهده سایت و دسترسی به امکانات آن مشکلی نخواهد داشت. با این روش صفحات مهم سایت ما با سرعت بیشتری در نتایج سرچ گوگل قرار گرفته و کراول باجت مدیریت میشود. برای مشخص کردن مسیر حرکت خزندههای گوگل باید از فایل Robots.txt استفاده شود. علاوه بر این موضوع اگر کدهای موجود در سایت بیش از حد باشند، طبیعی است که خزنده های گوگل زمان بیشتری را باید برای خواندن آن ها صرف کنند و از این رو احتمال کاهش سرعت سایت وجود دارد.
این الگوریتم سبب میشود تا گوگل لحن مکالمه انسان را راحتتر درک کند و دقت بیشتری در تحلیل کوئریها و جستجوی کاربران داشته باشد. به همین دلیل گوگل با استفاده از الگوریتم برت نتایج دقیقی را به شما نمایش میدهد. توجه به این الگوریتم یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در آموزش سئو 0 تا صد با آن آشنا شوید. Google Analytics یک ابزار بسیار قدرتمند برای درک بهتر رفتار کاربران و بهینهسازی عملکرد وبسایت است. با استفاده از گوگل آنالیتیکس، سئوکاران میتوانند، منابع ترافیک وبسایت خود را تجزیه و تحلیل کنند، اهداف و تبدیلهای کلیدی خود را ردیابی کنند و گزارشها و داشبوردهای سفارشی بسازند تا روندهای کلیدی را رصد کنند.
از این رو با آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته علاوه بر جذب مشتری، اعتبار و ارزش کسب و کارتان نیز افزایش مییابد و افراد نیز اعتماد بیشتری به سایت شما دارند. به نظر شما کاربر یا مشتری کدام فروشگاه را برای خرید انتخاب میکند؟ بدون شک سایتی که رتبهی بهتری در نتایج سرچ گوگل داشته باشد، اعتبار و ارزش بیشتری از دید مشتری دارد. به عنوان مثال فرض کنید شما یک سایت جذاب و کاربر پسند را طراحی کردهاید، که هیچ کاربری به سراغ آن نمیآید، به مانند این که شما یک فروشگاه مدرن و مجهز را در جایی احداث میکنید که هیچ آدمی از آنجا رد نمیشود! پس از این رو برای رونق و پیشرفت سایتتان باید جامعه هدف را با آن آشنا کنید. با دانش و مهارت کافی و پیروی از استانداردهای گوگل، میتوان به مرور زمان رتبه سایت را در نتایج جستجو ارتقا داد و حضوری پررنگتر در فضای آنلاین داشت. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل به آموزش رایگان سئو وردپرس بپردازیم.
سرچ کنسول اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی، صفحاتی که بیشترین ترافیک را دارند، مشکلات فنی وبسایت و غیره ارائه میدهد. اگر قصد دارید که به صورت کامل کار با این ابزار را یاد بگیرید دوره سرچ کنسول که توسط مجموعه ژاکت آکادمی ارائه شده است، بسیار دوره مناسبی برای شماست. سئو خارجی به تمام فعالیتهایی اشاره دارد که خارج از وبسایت شما انجام میشوند و به موتورهای جستجو کمک میکند تا درک بهتری از نحوه تعامل جامعه آنلاین با وبسایت شما داشته باشند. وبسایتهایی که بکلینکهای باکیفیت و مرتبط زیادی دارند، به عنوان منابع معتبرتر و محبوبتر در نظر گرفته میشوند. این فعالیتها شامل لینکبیلدینگ، رسانههای اجتماعی، رپورتاژ آگهی و غیره هستند.
پس درنتیجه زمانی که شما هدف خود را از راه اندازی سایت مشخص کردید قادر هستید استراتژی سایت و هدف اصلی S.E.O پلتفرم خود را مشخص کرده و بگویید به چه دلیل و برای رسیدن به چه چیزی تلاش و همت میکنید. به همین دلیل این که چه اتفاقاتی در سرچ گوگل میافتد برای ما خیلی مهم و ضروری است. یکی از مهمترین نوع صفحات لندینگ، صفحات فروش هستند که برخلاف مدلهای قبلی، به دنبال سرنخ از مشتری نبوده و قصد فروش محصول یا خدمات را دارند. اگر دارای سایت وردپرسی هستید برای ساخت نقشه سایت کار سختی را پیش روی خود ندارید و میتوانید با نصب افرونه Yoast SEO یا Rank Math به صورت خودکار آن را ایجاد کنید. یعنی اگر شما روی “اینجا کلیک کنید” در خط بالا کلیک کنید، به صفحه اصلی فرین اکادمی میروید. کلمه ای که با آن از صفحه به صفحه دیگر لینک میدهیم “انکرتکست” گفته میشود.
از مهمتریت امور بررسی سئو سایت چک کردن قسمت MANUAL ACTIONS در قسمت وبمستر گوگل می باشد. جریمه دستی یا MANUAL ACTIONS از آن دسته از اقداماتی می باشد که رقبا برای تخریب و حدف نتایج وبسایت شما از گوگل به صورت دستی این کار را انجام می دهند. این اقدامات می تواند به صورت پاپ آپ ، خرید بک لینک ، محتوا با کیفیت پایین ، هک شدن وب سایت و… باشد و کاربر و وبسایت رقیب شما را در این خصوص جریمه دستی کرده و به گوگل اعلام کند. شما برای رفع این موضوع می توانید وارد قسمت مربوطه شده و چنانچه به غیر از عبارت No issues detected، عبارت دیگری را مشاهده کردید سعی کنید در کمترین زمان ممکن آن خطا را رفع کنید تا از حالت پنالتی گوگل خارج شوید. تمامی کارهایی که متخصصان برای سئو سایت انجام می دهند برای رضایت گوگل و کاربران است. سرچ کنسول گوگل این امکان را می دهد که از کلیک ها، ایمپرشن، مشکلات فنی، لینک ها و ایندکس صفحات سایت اطلاع پیدا کنید.
در نتیجه، این ابزارها به شما نشان میدهند که وبسایت شما در مقایسه با رقبا در چه وضعیتی قرار دارد و برای بهبود رتبه آن چه کارهایی باید انجام دهید. در این روش شما در گوگل و یوتیوب جستجو میکنید و نتایج مربوط به سئو را مطالعه کرده تا بر این مهارت مسلط شوید. با این حال روشهای زیاد و اطلاعات بسیار بیشتری که در نتایج مشاهده میکنید را تست و بررسی مینمایید. در بحث آموزش سئو مبتدی و شروع یادگیری سئو، شما میتوانید از دو مسیر زیر برای یادگیری خود استفاده نمایید که هر کدام مزیت و معایب خاص خود را دارند. مثلا اگر عبارتی مانند “دوچرخه کوهستانی” یا “گوشی سامسونگ a24” را سرچ کنید، ممکن است سایتهایی از برندهای کمتر شناخته شده را مشاهده کنید که به صورت اختصاصی روی این حوزه کار کردهاند. بسیاری از سایتها این اجازه را میدهند تا شما محتوایی را در آن پلتفرمها منتشر کرده و با ایجاد انکرتکستی برای سایت خود بک لینک ایجاد کنید.
آکادمی هات اسپات شامل مجموعهای از دورههای مرتبط با سئو محتوا است، از جمله ویدیوهایی درباره بازاریابی درونگرا، بازاریابی ایمیلی و حتی بازاریابی اینستاگرامی. هات اسپات برای شروع بینظیر است، اما به نظرم بهتر است ویدئوها روی سرعت ۱.۵ برابر ببینید. بیش از نود چهار هزار سوال در حوزه سئو در Quora ارسال شده است که یک منبع عظیم از دادهها است. اگر موضوعات مرتبط مانند ابزارهای سئو ، موتورهای جستوجو و بازاریابی وب را اضافه کنید، احتمالاً هر سوال سئو شما قبلاً در این انجمن بزرگ پرسیده شده است. بنیانگذار کپیبلاگر، برایان کلارک، خالق اصطلاح «محتوای شاخص» (cornerstone content) در بازاریابی محتوایی و بلاگنویسی است. این بلاگ سئو را زاویه نویسندگی بررسی میکند و شامل برخی از بهترین پیشنهادها برای سئو محتوا است.
ریپورتاژ خبری یا ریپورتاژ آگهی از دیگر موارد مهم و کلیدی است که باید در آموزش سئو پیشرفته بیش از پیش با آن آشنا شوید تا از مزایای متفاوت آن برای تسریع روند سئو و اعتبارتر شدن سایتها استفاده کنید. به طور کلی میتوان گفت که ریپورتاژ خبری نوعی از تبلیغات متنی است که شما در یک سایت پرمخاطب قرار میدهید. این کار دو مزیت بزرگ را به همراه دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم. دوره سئو در مجموعه SEOEDU دورهای هست که به شما کمک میکند تا بتوانید مسیر یادگیری سئو سایت را کوتاهتر کرده و از تجربیات محمد دهقانی در حوزه seo استفاده نمایید. گاهی در هنگام استفاده از انکرتکست، استراتژی سئو بگونهای تنظیم میشود که ما از روش Partial Match برای لینک دادن استفاده کنیم. عبارت “آموزش سئو سایت از صفر تا صد” میتواند مثالی برای کلمات کلیدی Partial Match باشد.
استفاده از این ابزار کاملاً رایگان است و هر زمانی که بخواهید میتوانید عملکرد سایت خود را در Page Speed Insights تحلیل کنید. با ابزار رایگان Ahrefs SERP Checker میتوانید برای هر کلمه کلیدی، ۱۰ دامنه برتر آن را در ۲۴۳ کشور ببینید و نتایج سرپ را بهخوبی بررسی کنید. نکتهای که باید در نظر داشته باشید این است که شما نمیتوانید لوکیشن ایران را انتخاب کنید. با کمک ابزار Mobile-First Index Tool میتوانید نحوه نمایش سایت خود را در نسخه دسکتاپ و موبایل مقایسه کنید. این ابزار هر کدام از سیگنالهای SEO مانند تگ کنونیکال، متا تگ robots، تگهای hreflang، عنوان صفحه، لینکها، تگ ALT و استراکچر دیتا را در هر دو نسخه به شما گزارش میدهد.
اما مسئلهای که پیش میآید، شما میتوانید انتخاب کنید که از چه کسانی آموزش ببنید و خودتان را در مسیر درست و صحیح قرار دهید. پس از کلماتی مثل آموزش سئو حرفهای و موضوعات مشابه به راحتی گذر کنید و توجه زیادی به آنها نداشته باشید. همانطور که میدانید در بحث آموزش سئو و یادگیری آن، مسئلهای که مهم و حائز اهمیت است تجربه شخص متخصص سئو و مدرس شما میباشد. اینکه شما به این موضوع توجه کنید که فقط با شرکت کردن در یک دوره میتوانید یک متخصص حرفهای شده و آن را یاد گرفتهاید، باید بگویم این فکر یک اشتباه رایج است. در بحث یادگیری سئو از پایه باید گفت این 4 مورد جزو اساسیترین و مهمترین سرفصلهای یادگیری سئو هستند که شما باید آنها را یاد بگیرید تا بتوانید به دنیای سئو و بهینه سازی سایت قدم بگذارید. یکی از مفاهیم مهم در آموزش سئو، رتبه یا اعتبار دامنه یا سایت است که کیفیت و قدرت کلی سایت شما را تعیین میکند.
توجه کنید که در فایل Robots یا غیره، نباید خزندههای گوگل و کاربران را از دسترسی به آنها منع نمایید. انکرتکستها دارای انواع و مدلهای مختلفی هستند که یادگیری آنها در آموزش سئو و تولید محتوا رایگان بسیار مهم است. از این رو در ادامه شما را با انواع آنها آشنا میکنیم تا با توجه به چیدمان استراتژی سئو به بهترین شکل از آنها بهره بگیرید. بررسی و آنالیز سایت از جهات مختلف برای بهبود سئو سایت امری مهم و ضروری است. شاید بتوان آنالیز سئو سایتها را یکی از مواردی دانست که سئوکاران را از یکدیگر متمایز میکند. اگر میخواهید پس از گذراندن اموزش رایگان سئو، یک ابزار مهم و تخصصی برای پیدا کردن کلمات کلیدی داشته باشید، ما به شما Kwfinder را پیشنهاد میدهیم.
در آموزش سئو رایگان، یکی از مراحل پیشرفته و مهم استفاده از اسکیما مارکآپ (Schema Markup) است. اسکیما مارکآپ یکی از تکنیکهای سئو است که به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای وبسایت شما را بهتر درک کرده و آن را به طور موثرتری در نتایج جستجو نمایش دهند. این تکنیک به وبمسترها امکان میدهد تا دادههای ساختاریافتهای را به صفحات وب خود اضافه کنند، که این امر به نوبه خود به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای صفحه را بهتر تفسیر و درک کنند. در این روش، ساختار سایت به گونهای طراحی میشود که برای هر موضوع یا کلمه کلیدی جامع، یک صفحه محوری یا pillar page ایجاد میشود. سپس سایر صفحاتی که اطلاعات مرتبط دارند، در قالب کلاسترهای محتوایی به این صفحه اصلی متصل میشوند.
این موضوع بیانگر آن است که فضای مجازی رشد بسیار بزرگی در سالهای اخیر داشته و این رشد ادامه دار است. بنابراین کسانی موفق خواهند بود که بتوانند در این فضا سهمی گرفته و حرفی برای گفتن داشته باشند. از آنجایی که این رقم بین المللی است، اگر با مفهوم سئو آشنا باشید و بتوانید از طریق آن خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید، زمینه اشتغال، فروش و کسب درآمد در هرکشوری برای شما فراهم خواهد بود. در آموزش سئو رایگان پس از تدوین استراتژی محتوا، مرحلهای که به شما آموزش داده میشود، تولید و انتشار محتوا و البته سئو محتوا است. این مرحله نه تنها در بهبود رتبهبندی وبسایت شما در موتورهای جستجو نقش دارد، بلکه به شما کمک میکند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و اعتبار برند خود را افزایش دهید. وبسایت Maxeo احتمالا یکی از بهترین ابزارهای ایرانی برای بررسی سئو داخلی است.
به طور کلی یکی از مفاهیم مهم در سئو داخلی و طراحی سایت، لندینگ پیجها هستند که میتوانند در افزایش یا کاهش نرخ تبدیل کاربران موثر باشند. لندینگ پیجها، صفحاتی میباشند که معمولا با هدف خاصی به صورت موقت یا دائمی ساخته شده و غالبا برای تبلیغ یک محصول یا خدمات به کار میروند. به عنوان مثال شما هم اکنون در یک صفحه لندینگ پیج برای موضوع “آموزش سئو” قرار دارید که اطلاعات جامعی را در این خصوص برای شما ارائه کرده است. در این مرحله باید کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت سایت را شناسایی کرد. انتخاب درست کلمات کلیدی باعث میشود محتوای تولید شده، نیاز اطلاعاتی کاربران را برطرف کند و در نتیجه رتبه سایت در موتورهای جستجو افزایش یابد.
این وبلاگ توسط یواست، سازنده یکی از معروفترین پلاگینهای وردپرسی سئو بهروز میشود. اگر تازهکار هستید وبلاگهای یواست را درباره عنوان مطالب و توضیحات متا بخوانید. همین دو مورد ساده کلید موفقیت شما برای کسب رتبه برتر در جستوجوی گوگل است. این کلاس که در اسکیل شیر(Skillshare) برگزار میشود، به دانشجویان یاد میدهد که چگونه استراتژیهای جستوجوی ارگانیک را طراحی و پیادهسازی کنند. شما میتوانید این کلاس را بهصورت رایگان با ثبتنام در دوره آزمایشی یکماهه اسکیل شیر یاد بگیرید.
یعنی شما را جای گوگل قرار میدهند تا بتوانید از دید این موتور جستجو، عوامل مختلفی مثل ساختار سایت، محتوا، کلمات کلیدی، لینکها و سرعت بارگذاری را بررسی کنید. در فرآیند بهینهسازی محتواهای سایت برای موتور جستجو، تولید محتوای باکیفیت و مرتبط اهمیت ویژهای دارد. محتوای تولید شده میتواند شامل متن، تصویر، ویدیو و سایر انواع محتوا باشد که به طور مستقیم با موضوعات مرتبط با کسب و کار شما در ارتباط است. کلمات کلیدی اصلی ترین فاکتور سئو داخلی سایت هستند که انتخاب درست آنها می تواند نقش بسیار موثری در رتبه سایت شما داشته باشد. کلمات کلیدی هر صفحه باید با موضوع آن صفحه مرتبط بوده و سرچ نسبتا بالایی داشته باشد.
ما در وب پویا سایت شما را رایگان آنالیز و تحلیل میکنیم و به شما میگوییم چه بخش هایی از سایت نیاز به تغییر دارد، چطور با آنالیز سئو سایت ایرادات آن را برطرف کنید و همچنین وضعیت سئو سایت شما در آینده چطور خواهد بود. در صورتی که نیاز به تحلیل سئو سایت رایگان دارید، در ادامه با ما همراه باشید. این ابزار همچنین امکانات دیگری نظیر رصد جایگاه کلمات کلیدی در نتایج SERP را نیز به شما ارائه میکند. همانطور که برای ساختن یک خانه باید از ابزارهای خاصی استفاده کنید، برای تحلیل و آنالیز سئو سایت هم به ابزارهای مختلفی نیاز دارید. ابزارهای بررسی سئو، سایتها، نرمافزاها و حتی افزونههایی هستند که با واردکردن یک URL، میتوانید سایت خود یا رقبا را بررسی کنید و اطلاعات ضروری را در یک چشم برهمزدن مشاهده کنید. یکی دیگر از بحثهای رایج در تحلیل سئو سایتها، طبقهبندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است.
مجموعه ما برای آموزشی عملی و سئو پلتفرمتان، در زمینه منتورینگ سئو نیز آماده خدمت رسانی میباشد. با استفاده از آموزش سئو به راحتی میتوان فروشگاه سوت و کور خود را به محلی برای رفت و آمد کاربران تبدیل کرد. این دقیقا همان چیزی است که موتورهای جست و جو گوگل را به وجد میآورد و آنها نیز رفته رفته ارزش و اعتبار ویژهای برای سایت شما قائل میشوند. مثلاً برای مشاهده انواع کمپینهای تبلیغاتی در گوگل، تبلیغات کلمات کلیدی، تبلیغات شبکههای اجتماعی و غیره تنها کافیست با کلیک روی قسمت دادهها، ترافیک سایت را بررسی کنید. از نسخه رایگان این ابزار میتوانید برای چند روز محدود استفاده کنید اما نسخه پولی ابزار answer the public امکان جستجوی نامحدود، دسترسی به دادههای بیشتر و قابلیتهای تحلیلی را در اختیار قرار میدهد.
اما این تکنیکها بسیار گسترده هستند و به نوعی میتوان گفت که انتهایی ندارند. حتما برای شما پیش آمده است که قبل از ورود به سایت، خلاصهای از مطالب صفحه را که همان توضیحات متا هستند خوانده باشید. هر چه این توضیحات واضحتر بوده و موضوع صفحه را به خوبی به کاربر تفهیم کند، احتمال آن که کاربر به صفحه وارد شود را نیز بیشتر میکند. از این رو بهتر است که به طراحی رابط کاربری برای گوشی همراه بیش از پیش اهمیت داد تا کاربر تجربه بهتری از سایت داشته و از این طریق بتوان رتبهی سایت را در گوگل بهبود داد. سرعت وب سایت در حال حاضر اگر مهمترین موضوع در زمینهی سئو نباشد، قطعا جزو چند اولویت اول خواهد بود.
سایت اچرفز علاوه بر اینکه لیست کاملی از بک لینک ها را به شما ارائه می کند، تعداد کاربرانی که از طریق جستجو مستقیم به سایت شما وارد شده اند را نیز نمایش می دهد. علاوه بر این در قسمت کلمات کلیدی سایت اچرفز نیز می توانید میزان نرخ کلیک کلمه کلیدی مورد نظرتان را مشاهده کنید. یکی از مهمترین ابزارهایی که بهطور کامل فاکتورهای مختلف تجربه کاربری صفحات یا همان User Experience را آنالیز میکند، ابزار Lighthouse گوگل است. استفاده از similarweb برای تحلیل ترافیک و میزان بازدید دامنه سایت رایگان است. از این ابزار میتوانید در دو حالت نرمافزار آنلاین و هم افزونه استفاده کنید. سایت سمیلاروب آمار سایت شما را در ۳ بازه زمانی ۲۸روزه، ۱ماهه و ۳ماهه نشان میدهد و به شما اجازه میدهد ۵ سایت رقیب را با سایت خود مقایسه کنید.
با استفاده از این اطلاعات، میتوانید ساختار صفحات خود را به گونهای تنظیم کنید که بهترین عملکرد را در نتایج جستجو داشته باشد. Woorank ابزاری جامع برای تحلیل سئو است که معمولاً از آن برای سئو، بهبود تجربه کاربری، سرعت بارگذاری و غیره استفاده میشود. خدمات رایگان این ابزار شامل یک گزارش رایگان از وبسایت در مورد بهینهسازی سئو، سرعت سایت، وضعیت تجربه کاربری است و پیشنهاداتی هم درباره سئو آن پیج و تکنیکال میدهد. همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، سرعت بارگذاری سایت تاثیر مهمی در بهبود جایگاه وبسایت در نتایج جستجوی گوگلی دارد. ابزار GTMetrix سرعت بارگذاری وبسایت را بررسی کرده و برای عملکرد آن نمرهای تعیین میکند؛ در ادامه توصیههایی برای بهبود وضع موجود نیز ارائه میدهد. در واقع مهمترین مزیتهای این وبسایت را میتوان داشتن ابزارهای متنوع و ارائه دادههای مهم و کلیدی دانست.
همچنین در این ابزار میتوانید لیست پیشنهادی منحصربهفردی از کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید. ابزار رایگان seolyzer با خزیدن، سئو سایت را تحلیل میکند تا نحوه بررسی سایت را از نگاه گوگل بررسی کند. در این ابزار کدهای خطا، تغییر مسیرها و عملکرد سرعت صفحات و … به خوبی قابل مشاهده هستند. نسخه رایگان نرمافزار فراگ حداکثر ۵۰۰ عدد url را میتواند کرال و آنالیز کند. از ابزار Screaming Frog برای یافتن مشکلات سئو داخلی، مانند لینکهای خراب، محتوای تکراری و عناوین بسیار کوتاه یا بیش از حد طولانی و … استفاده میشود. این لیست نمایانگر سئوکاران برجسته ایران است که هرکدام در زمینههای مختلف سئو تخصص دارند و کمک شایانی به بهینهسازی وبسایتها و کسبوکارهای آنلاین کردهاند.
یکی از روشهای دیگر برای سئو لینکسازی، استفاده از موضوعات مناسب برای محتواهای مربوط به ساخت بکلینک است. این موضوعات باید به گونهای در استراتژی تولید محتوا انتخاب شوند که شما بتوانید با کمک آن، برای لینکسازی صفحات مهم سایت خود و پیجهایی که یتیم هستند (لینکسازی برای آنها انجام نشده است) اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لینک سازی داخلی چیست را مطالعه نمایید. در تعریف دیگر همچنین میتوان گفت به مجموعه اقداماتی که برای بهینهتر کردن وضعیت محتواهای درون یک سایت انجام میشوند، سئو داخلی یا On-Page SEO گفته میشود. این کارها اثرات مختلفی دارند که از آن جمله میتوان به افزایش نرخ تبدیل در سئو، کاهش نرخ بانس ریت، غنی سازی محتوا و افزایش کیفیت آن اشاره کرد.
یکی از موضوعات جانبی در آموزش سئو که گوگل و کاربران میتوانند از طریق آن به پلتفرم شما اعتماد کنند، Topical authority است. تاپیکال آتوریتی به این مسئله اشاره میکند که سایت شما قصد دارد در یک حوزه خاص به یک مرجع تبدیل شود. همچنین این پارامتر به سطح تخصص و اعتبار محتوا در یک موضوع یا حوزه خاص نیز اشاره دارد. این کار با تولید محتوا پیرامون یک حوزه خاص و استفاده از کلمات کلیدی آن قابل انجام است. وجود یک استراتژی خوب و منظم برای محتوا بیش از هر چیز دیگری در سئو سایت نقش مهمی را ایفا میکند.
نوشتن محتوای سئو شده + سئو محتواهای قبلی دو کار بسیار مهمی است که باید در مراحل سئو خود به آن توجه ویژه بکنید. پیشنهاد ما همواره استفاده از متخصصین با تجربه در هر کاری در زمینه آی تی می باشد. چرا که این خدمات نیاز به اطلاعات تخصصی زیادی داشته که غالب افراد از آن هیچ سر رشته ای ندارند. علاوه بر اقدامات داخل سایت، باید استراتژیهای لینکسازی و ترویج محتوا در خارج از سایت نیز اجرا شود تا به افزایش اعتبار سایت کمک کند. درآمد شما از سئو کاملاً بستگی به تخصص و نوع پروژهای دارد که بر روی آن کار میکنید.
همچنین اعتبار سایت شما را در Moz، وضعیت بکلینکها، سرعت سایت، کلمات کلیدی دارای رتبه و اشکالات فنی سایت و بسیاری از موارد دیگر را بررسی میکند. مراحل سئو سایت از چند بخش اصلی On page ،Off page و تکنیکال تشکیل شده است و برای سرعتبخشیدن به کار و بالابردن دقت در گزارشها نیاز است تا از ابزارهای آنلاین و آفلاین سئو بهره بگیرید. سایتها و نرمافزارهایی که برای تحلیل وضعیت سئو سایت استفاده میشوند، به متخصصان سئو کمک میکنند تا با آگاهی و ریزبینی، سایت خود و رقبا را بررسی کنند و بهترین استراتژی را برای بهبود سئو سایت در نظر بگیرند. اسکیما مارک آپها یا نشانه گذاری طرحواره، شکل جدیدی از بهینه سازیها توسط گوگل است که نخستین بار در سال 2011 در موتورهای جستجو گوگل، Bing و یاهو ایجاد شدند. اسکیما کد میتواند به شما کمک کند تا دادههای سایت خود را به صورت ساختار یافته به گوگل نمایش داده شوند. به این نکته توجه کنید که Schema Markup، کدی (HTML) است که به درک موتورهای جستجو از محتوای شما کمک میکنند.
این کار به شما امکان میدهد تا بفهمید آنها چگونه کلمات کلیدی را در محتوای خود به کار بردهاند. همچنین، میتوانید نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کرده و از این اطلاعات برای بهبود استراتژی خود استفاده کنید. این الگوریتم به گوگل کمک میکند تا نتایج جستجو را بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر و دیگر عوامل محلی بهینهسازی کند. BERT، که مخفف Bidirectional Encoder Representations from Transformers است، به گوگل کمک میکند تا زبان طبیعی در متن جستجوی کاربران را بهتر درک کند. این الگوریتم به ویژه برای فهم بهتر پرسو جوهای پیچیده و محاورهای طراحی شده است و به گوگل امکان میدهد تا نتایج دقیقتر و مرتبطتری را ارائه دهد.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/