همگام بازاریابی محتوا
استراتژی بازاریابی محتوا در 6 قدم میم مدیا
با این روش میتوانید لیدهای جدید جذب کرده و از رقبای خود پیش بیفتید. با استفاده از انواع Content Marketing و تولید محتوای باکیفیت کاربران بیشتری جذب وبسایت شما میشوند و شاهد افزایش ترافیک وب سایت خواهید بود. باوجوداینکه الگوریتم موتورهای جستجو دائماً تغییر میکنند؛ ولی تولید مداوم محتواهای جذاب با کلمات کلیدی مناسب و بهروزرسانی محتوا موجب ارتقا وبسایت شما میشود. از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics و SEMrush تا ابزارهای ایجاد محتوا مانند Canva و BuzzSumo، این ابزارها امکانات گستردهای را برای بهبود عملکرد بازاریابی محتوایی فراهم میکنند. بازاریابی محتوا، هنری است که ارتباطات را میسازد و ارزشهای بینهایتی را برای کسب و کارها و برندها ایجاد میکند. از این رو، توصیه میشود که در هر مرحله از فرآیند بازاریابی محتوا، از تحقیقات دقیق و تجزیه و تحلیل دادهها استفاده کنید.
Yoast یکی از بهترین ابزار های بازاریابی محتوایی برای نوشتن محتوای متمرکز بر سئو است. نشانگرهای رنگی به رنگ های قرمز، زرد و سبز وجود دارد که به راحتی می توانید بفهمید که آیا صفحه خود را به درستی بهینه کرده اید یا خیر. بازاریابی محتوا مراحل گسترده ای دارد که در این مقاله سعی میکنیم آنها را به شکل ساده توضیح دهیم. همانطور که میدانید این فرآیند میتواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی مشتریان بالقوه کسب و کار شما تاثیر بگذارد. در ادامه این مقاله چند مرحله مهم از این روش بازاریابی را به شما معرفی میکنیم تا تاثیر آن را در بیزینس خود متوجه شوید. افزایش ترافیک وب سایت میتواند واضح ترین مزیت این روش بازاریابی باشد، اما یکی از مهم ترین آن ها نیز هست.
این نوع محتوا میتواند شامل گفتگوهای تخصصی، داستانهای الهامبخش یا مشاورههای حرفهای باشد. با تولید پادکستهای باکیفیت، میتوانید به جمعیتهایی که به محتوای صوتی علاقه دارند دسترسی پیدا کنید و ارتباطات عمیقتری با مخاطبان برقرار کنید. هنگامی که می دانید خوانندگان هدف شما چه کسانی هستند و بهترین قالب ها برای هر مرحله در چرخه فروش چیست، یک برنامه کوتاه مدت ایجاد کنید. ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا که بیش از حد بلندپروازانه باشد، آسان است. با این حال، برنامهای که طراحی میکنید باید دارای عناصر محتوایی باشد که میتوانید بر اساس بودجه و منابع خود به طور واقع بینانه بسازید. مدت زمانی را که برای ایجاد هر قطعه از محتوا طول می کشد را پیگیری کنید تا بتوانید آن زمان را در برنامه خود قرار دهید.
پلتفرمی را برای محتوای خود انتخاب کنید که به بهترین وجه با مخاطبان هدف شما همخوانی داشته باشد. هر قالب دارای نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد خود است، بنابراین مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و قالبی را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با محتوا و مخاطبان شما باشد. ایشان تجربه فعالیت در شرکتهای دیجیکالا، سرآوا و چارگون را در کارنامه داشته و هم اکنون به عنوان مدیر بازاریابی محتوایی مجموعه کاله فعالیت میکنند. اما بازاریابی محتوایی چه فرقی با تولید محتوا دارد؟ اگر بازاریابی محتوایی را یک ماراتون فرض کنیم، تولید محتوا لحظه شلیک تفنگ و آغاز مسابقه است. برای اینکه کسب و کارتان در زمینه تولید محتوا موفق ظاهر شود باید یک تیم متخصص داشته باشید. متخصصین زیر میتوانند در زمینه بازاریابی محتوا به شما کمک زیادی کنند.
یک کمپین بازاریابی محتوا را به عنوان یک ابرقدرت بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرید که قادر به جذب مشتریان بالقوه و حفظ مشتریان موجود است. با توجه به دسترسی افراد به اینترنت و افزایش بازدیدها از سایتها و کانالهای فضای مجازی، تبلیغات و بازاريابی در این فضا میتواند به دیده شدن برندها کمک زیادی بکند. زمانی که به بازاريابی در این فضا میپردازید، نیازی به اصرار کردن برای جذب مخاطب نخواهد بود و شما تبلیغات را به صورت کاملا نامحسوس نشان آنها میدهید. در چنین حالتی، خود مخاطب بسته به علایق و نیازهای خود تصمیم میگیرد که از تبلیغ شما بازدید کند یا خیر. باتوجهبه توسعه کسبوکارهای اینترنتی و پیشرفت گوشیهای هوشمند بازاریابی محتوا نیز به بخش جداییناپذیر کسبوکارها تبدیل شده است. در ادامه مهمترین مزایای بازاریابی محتوای دیجیتال را معرفی میکنیم.
نوآوری برای ارائه محتوای جدید به بخش های مشتری جدید و یا ناشناخته نیاز به بازاریابی واکنش پذیر و چابک دارد. توسعه کمپین های بازاریابی سودآور، نیازمند اطلاعات جزئی و دقیق از مشتری و بر اساس دیدگاه مشارکت است. اجتناب از کانال های بازاریابی کم ارزش و غیرسودآور نیز نیازمند دانش شناختی است. سپس می توانید مدل های بهینه سازی آمیخته بازاریابی آتی، استراتژی های آزمون/کنترل، مدل های پیش بینی شده و کمپین های بازاریابی را برای بهترین روش های اجرایی و نقاط تماس، ایجاد کنید. به همین دلیل است که تعامل با مشتری داده محور ضروری است، تا بفهمید آیا قیمت انگیزاننده خرید است یا چیز دیگری اشخاص را به سایت شما یا مکان فیزیکی تان خواهد آورد تا خریدشان را انجام دهند.
وقتی که میدانید با چه نوع محتوایی، برای چه کسی و در چه کانالهایی میخواهید محتوا خلق کنید، پس یک تیم حرفهای برای رسیدن به هدفهایتان دست و پا کنید. با استفاده از بازاریابی تطبیقی و چابک می توانید پیشنهادات و محتویات را به سرعت و در مقیاس کوچک تست کنید و تعاملات خود را با مشتریان توانمندتر، تقویت کنید. سپس بازخورد سریع نشان خواهد داد که چه موقع و چگونه باید تجربه مشتری را اصلاح کنید تا بیشترین تاثیر را به دست آورید. علاوه بر آن به گزارش های کمپین و داشبوردها دسترسی خواهید داشت، بنابراین خواهید دانست که چه زمانی و در کدام کانال ها لازم است کمپین ها را اصلاح کنید. رسانههای اجتماعی – فیسبوک، لینکدین، یوتیوب، توییتر، مدیوم، اینستاگرام، و دیگران – یک راه ساده و اثبات شده برای تبلیغ محتوای شماست. بهترین محتوا برای این مرحله شامل مطالعات موردی، مقالات راهنما، ویدیوهای راهنما و چک لیست یا کاربرگ است.
یکی از مهمترین نتایج کانتنت مارکتینگ که صاحبان کسبوکار به دنبال آن هستند تولید سرنخ است. با استفاده از انواع Content Marketing کاربران بیشتری به محتوای کسبوکار شما دسترسی پیدا میکنند. تبدیل ترافیک وبسایت به سرنخ، پرورش Lead و درنهایت تبدیل آنها به خریدار از مهمترین اهداف بازاریابی محتوای دیجیتال است. استراتژیهای مختلفی در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که شامل بازاریابی محتوا، ایجاد وبسایت، وبلاگنویسی و… است. همچنین برندهای مختلف از طریق بازاریابی موتورهای جستجو، سئو و بازاریابی شبکههای اجتماعی تلاش میکنند محصولات یا خدمات بیشتری به فروش برسانند.
با تعیین هدف قبل از برنامهریزی میتوانید بهترین استراتژی را بچینید. در وبلاگهای مختلف مانند HubSpot الگوهایی وجود دارد که با مراجعه به آنها میتوانید اهداف صحیح را مشخص کنید. بازاریابی خروجی یا “Outbound Marketing” نوعی استراتژی بازاریابی است که در آن توجه به فعالیتهای تبلیغاتی و ارتباطات فوری با مخاطبان برای جذب توجه و تبلیغ محصول یا خدمات و فراهمآوردن فروش است. در این رویکرد، تبلیغات و اطلاعرسانی بهصورت فعال و بیشتر بهشکل پوشش گسترده انجام میشود و تلاش میشود مخاطبان بهسمت خرید یا اقدام سریعتر هدایت شوند. شاید غالبترین شکل محتوا در وب، پستهای وبلاگ و مقالهها باشند که ما آن را بیشتر بهعنوان محتوای متنی میشناسیم. محتوای متنی مناسب میتواند ترافیک ارگانیک زیادی را به سایت شما هدایت کند و در عین حال، مشتریان را در مورد محصولات، نام تجاری و تخصص شما در این زمینه آگاه کند.
در بازاریابی محتوا محتوای ارزشمند و جذاب تولید میکنید تا اعتماد مخاطب را جلب کنید و کاری میکنید که مخاطب شما را دنبال کند و در نهایت به محصولات و خدمات شما علاقهمند شود. پس از تعیین دستهبندیها، باید مخاطب هدف خود را مجدداً بررسی کنید و مشخص کنید که کدام نوع محتوا بیشترین جذابیت را برای آنها دارد. برای این منظور، میتوانید از ابزارهای آنالیز اجتماعی و بررسی رقبا استفاده کنید تا ببینید کدام نوع محتوا بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. با این اطلاعات، میتوانید به وضوح نوع و شکل محتوای مورد نظر خود را تعیین کنید. کتابخانه رسانه داخلی شامل منابع ارزشمند بازاریابی محتوایی مانند عکسهای دارای مجوز، ویدیوهای موجود و موسیقی است تا ایجاد محتوای ویدیویی شما را آسانتر کند.
وی توضیح داد که هدف این است که درک کنید تقاطع کاری که انجام می دهید و آنچه باید درباره آن صحبت کنید. اصطلاح “هسته محتوا” توسط گرت مون از Coschedule در کتاب “فرمول بازاریابی 10 برابر” ابداع شد. عبارت جستجوی “سکوی اتوماسیون” فقط حدود 2400 بازدید ماهانه جستجو دارد. برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. از آنجایی که معتقدیم درس تفکر سیستمی مهمترین مهارت فکری مدیر محتواست، روی آن تأکید ویژهای داشتهایم. چرا که اولین و مهمترین و اساسیترین مهارت مدیر محتوا درک دنیای محتوا و جهانبینی خاص دنیای محتواست.
همه چیز به صورت یکپارچه به مخاطب ارائه میشد و تغییرات در محتوا و نحوه ارائه آن بسیار محدود بود. در بازاریابی ربایشی با جذب کردن افراد آنها را بهترتیب به بازدیدکننده، سرنخ فروش (lead)، مشتری و در نهایت ترویجدهنده (promoter) تبدیل میکنیم. شما باید برای هر مرحله از مسیر مشتری (آگاهی، بررسی و خرید) محتوا داشته باشید تا کاربر را به سمت خرید هدایت کنید. کرانچی رول یک شرکت مستقر در ایالات متحده است که یک پلتفرم توزیع و پخش انیمه است. یکی از راههایی که Crunchyroll خودش را به صورت آنلاین بازاریابی میکند، از طریق کانال خودش در YouTube است.
در این مقاله پس از ذکر توضیحاتی درمورد این هرم، اجزاء آن را از پایین به بالا توضیح دادیم و در آخر نیز ذکر کردیم که استفاده از آن چه فوایدی برای کسب و کار ها به همراه دارد. بازاریابی محتوایی یک فرآیند پیچیده و چند بعدی است که نیازمند دانش، مهارت و استراتژیهای دقیق است. با آموزش مناسب و اجرای صحیح این استراتژیها، میتوانید به موفقیتهای بزرگی در حوزه دیجیتال مارکتینگ دست یابید. هرچه در موتورهای جستوجو رتبه بالاتری داشته باشید، ترافیک بیشتری دریافت خواهد کرد. سئو مهمترین جنبۀ بازاریابی دیجیتال است؛ زیرا بدون سئو، کسبوکارها را نمیتوان بهصورت آنلاین پیدا کرد. درک نحوۀ استفاده از کلمات کلیدی برای اهداف سئو، از پایههای اصلی سئو است.
علاوه بر این، میتوانید با ایجاد همکاری با تأثیرگذاران (Influencers) و دیگر برندهای مرتبط، محتوای خود را در معرض دید مخاطبان جدید قرار دهید. این استراتژیها به شما کمک میکند تا محتوای خود را به یک جمعیت وسیعتری معرفی کنید و در نتیجه، به اهداف بازاریابی محتوایی خود نزدیکتر شوید. در سال 1900، شرکتهای چاپی و انتشاراتی شروع به تولید مجلاتی کردند که به موضوعات خاصی میپرداختند و هدف آنها جذب و نگهداری مشتریان بود. یکی از مثالهای اولیه این رویکرد، مجله “The Furrow” بود که توسط شرکت جان دیر منتشر شد و به کشاورزان اطلاعات و نکات آموزشی ارائه میداد. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور اینترنت در دهه 1990، بازاریابی محتوایی به یک ابزار کلیدی برای برندها تبدیل شد و با گسترش شبکههای اجتماعی و وبلاگها، به یکی از مؤثرترین روشهای جذب مشتری تبدیل گردید.
با اینکه بحث های زیادی در مورد دقت اینگونه عبارت ها وجود دارد، اما نکته اصلی این است که محتوا از سایر نواحی بازاریابی همچون رسانه های اجتماعی و سئو متفاوت است. بدون بهینه سازی موثر، محتوای شما رتبه بالایی نخواهد داشت و دید مورد نیاز خود را نخواهد داشت. با بیش از 4.5 میلیارد کاربر جهانی رسانه های اجتماعی، به راحتی می توان درک کرد که چرا بسیاری از مشاغل در بازاریابی رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند. حلما سیستم، به عنوان نماینده برتر استان البرز در سالهای اخیر، شناخته شده است. ما با هدف بهبود و افزایش سرعت در خدمات به مشتریان، در تلاش هستیم تا نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن برآورده کنیم. اگر محتوای خود را بهینهسازی کنید و همچنین محتوای خوبی داشته باشید، احتمالاً نتایج بهتری بدست خواهید آورد.
بازاریابی محتوا به شما این امکان را میدهد با هزینه اندک مشتریان بسیاری به سمت کسب و کار خود هدایت کنید. گرایشها و موضوعات در طول زمان تغییر میکنند، آنچه در هفته گذشته کار میکرد ماه آینده کار نخواهد کرد. به علاوه، رتبه بندی موتورهای جستجو همیشه در حال تغییر است، بنابراین باید مراقب عملکرد محتوای شما در جستجو باشید. اما شما می توانید محتوای خود را هم از نظر کیفیت و هم از نظر دیده شدن در موتورهای جستجو. اگر محتوای خاصی وجود دارد که ترافیک کافی را به سایت شما نمی آورد، آنها را حذف کنید یا برای یک بخش خاص دوباره کار کنید.
در دهه گذشته، با رویکرد جدیدی به تبلیغات و بازاریابی مواجه شدهایم که به آن “بازاریابی محتوایی” معروف است. این رویکرد نه تنها به دنبال فروش محصولات یا خدمات است، بلکه بر تأسیس ارتباطات معنادار با مشتریان تأکید دارد. بازاریابی محتوایی به دنبال ارائه محتوای ارزشمند، جذاب و مفید برای مخاطبان است، که به آنها کمک میکند تا تصمیمات بهتری برای خرید بگیرند و با برند ارتباط برقرار کنند. ابزارهایی که به کمک آنها میتوان به طور موثرتر محتوای بازاریابی را تولید، مدیریت، و به مخاطبان ارائه داد. از ابزارهای تحلیلی تا ابزارهای ایجاد محتوا، این ابزارها به تیمهای بازاریابی کمک میکنند تا استراتژیهای بهتری را اجرا کرده و نتایج مثبتتری را در تبلیغات و بازاریابی خود ببینند.
همچنین، از ابزارهای مختلفی مانند Google Analytics و ابزارهای مدیریت محتوا استفاده کنید تا به بهترین نتیجه برسید. بازاریابی محتوا چندین مزیت بالقوه برای کسب و کارها دارد که به شما کمک می کند مشتریانی را جذب کنید که از قبل به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند. با ایجاد و به اشتراک گذاری مداوم محتوای ارزشمند، می توانید آگاهی از برند را افزایش دهید و خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود معرفی کنید. شما میتوانید هرم بازاریابی محتوایی را از بالا به پایین هم بسازید. به این معنا که ابتدا یک محتوای کامل و ارزشمند، مانند یک تحقیق جامع، تولید کنید. سپس این محتوای بزرگ را به بخشهای کوچکتر تقسیم کرده و در سطوح پایینتر استفاده کنید.
وقتی محتوای تولیدشده دائماً در معرض دید مخاطبان باشد اعتبار آن برند در نظرشان افزایش مییابد و به آن اعتماد خواهند کرد. محتوای عملگرا نوعی محتوا است که هدف اصلی آن، سودآوری است و صرفاً جهت رشد اقتصادی کاربرد دارد. میتوان از آن در کمپینهای بازاریابی، فروش و روابط عمومی استفاده کرد. یک ویدیو، اینفوگرافیک، پست وبلاگ یا صفحۀ فرود، نمونههایی از محتوای عملگرا هستند. ایدۀ محتوای عملگرا، بهترین راه برای جذب مخاطبان هدف و تبدیل آنها به مشتری است.
به عنوان مثال، ارسال یک مقاله از طریق ایمیل منطقی است، یک چک لیست یا کاربرگ را می توان در رسانه های اجتماعی پست کرد، و راهنمای خریدار دنباله خوبی برای یک پیشنهاد است. در زیر، نحوه استفاده شرکتها از نقش بازاریابی محتوایی در هر مرحله از چرخه فروش برای تعامل و ایجاد فروش توضیح داده شده است. فقط اطمینان حاصل نمایید که در مورد نتایجی که آن ها از بازاریابی محتوا انتظار دارند به طور واضح صحبت میکنید. به دنبال بهبود تلاش های رسانه های اجتماعی هستند؟ این گزینه را نیز مورد بررسی قرار دهید. شاید باورتان نشود، اما وب سایت یوتیوب روزانه بیش از 1 میلیارد ساعت ویدیو به کاربران نمایش میدهد.
مثلاً شما مقالهای با موضوع دیجیتال مارکتینگ در وبلاگ خود منتشر کردید. شما میتوانید از طریق کانال تلگرام، اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک و دیگر شبکههای اجتماعی انتشار مقاله خود را اعلام کنید تا افراد علاقهمند آن را ببیند و به مقاله شما دسترسی داشته باشند. مثلاً ما درباره دیجیتال مارکتینگ و بخشهایش هم مقاله تولید کردیم و هم ویدیو تا کاربر بداند کار و خدمات ما درباره چیست. حالا که فهمیدیم بازاریابی محتوایی چیست، چه اهمیتی دارد و در برنامه بازاریابی ما چه جایگاهی دارد، وقتش رسیده که دست به کار شویم و آن را در کسب و کارمان پیادهسازی کنیم. با ما همراه باشید تا 9 مرحله پیادهسازی بازاریابی محتوایی را باهم مرور کنیم.
در مجموع، بازاریابی محتوایی نه تنها یک استراتژی مؤثر، بلکه یک سفر مداوم به سوی ارتباط بهتر با مخاطبان است. توزیع و ترویج محتوا در بازاریابی محتوایی، به معنای رساندن محتوای تولیدشده به مخاطبان هدف است. این کانالها میتوانند شامل وبسایت شما، شبکههای اجتماعی، ایمیل، و حتی وبلاگهای مهمان باشند. با توجه به تحقیقاتی که در مرحله شناسایی مخاطب انجام دادهاید، مشخص کنید که کدام کانالها بیشترین تعامل را از سوی مخاطب هدف شما دریافت میکنند و بر آنها تمرکز کنید. وبلاگنویسی یکی از محبوبترین و رایجترین روشهای بازاریابی محتوایی است.
برعکس، اگر محتوای خاصی دارید یا وبلاگهایی دارید که به خوبی کار میکنند، آنها را بهروزرسانی و تازهسازی کنید تا علاقه و تعامل بیشتری ایجاد کنید. وبلاگ ها نوع قدرتمندی از محتوای ورودی هستند و از نظر هدف و موضوع، امکان خلاقیت زیادی را فراهم می کنند. با یک وبلاگ، می توانید کارهایی مانند تبلیغ سایر محتوای داخلی و خارجی و مقالات وبلاگ با پیوندها، اضافه کردن دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی و ترکیب اطلاعات محصول را انجام دهید. در این مقاله، من درباره چیستی استراتژی بازاریابی محتوا، اهمیت آن و چگونگی ایجاد موثر استراتژی بازاریابی محتوا بحث خواهم کرد. به همین ترتیب ، تیم تولید محتوای Thrive Theme ها با استفاده ازروش درست به ما مقاله [نحوه ایجاد صفحه فرود] را نشان میدهد. با درک مخاطبان هدف خود، می توانید محتوایی ایجاد کنید که نیازها و علایق خاص آنها را برآورده کند.
سطح دوم شامل محتواهای کوتاهی مانند توضیحات محصولات است که اطلاعات کلیدی را به سرعت منتقل میکنند. سطح سوم به اینفوگرافیکها و اسلایدهای بصری اختصاص دارد که دادهها و اطلاعات پیچیده را بهصورت جذاب و ساده ارائه میدهند. در سطح چهارم، محتواهای زمانبر مانند کتابهای الکترونیکی قرار دارند که به آموزش عمیق و ارزشآفرینی پایدار کمک میکنند. در نهایت، سطح پنجم شامل محتواهای تخصصی مثل کتابهای چاپی است که برای ایجاد اعتبار بالا و جذب مخاطبان جدی و حرفهای طراحی شدهاند. این روش ساده، سریع و انعطافپذیر است و بهراحتی در دسترس مخاطبان قرار میگیرد. با استفاده از ایمیل مارکتینگ میتوانید در هر مرحله از قیف فروش با مشتریان بالقوه در تماس باشید.
مارکوس باید کاری میکرد تا کسب و کارشان از زمین برخیزد و به حرکت ادامه دهد؛ بنابراین تصمیم گرفت راهی کمهزینهتر و بهتر برای بازاریابی پیدا کند. اگر موافق باشید، برویم سر اصل مطلب و با تعریف بازاریابی محتوا مبحث امروز را شروع کنیم. در صورتی که فکر میکنید موضوعی در این مقاله به آن اشاره نشده حتما در بخش نظرات مطرح کنید. بروزرسانی این نوع محتوا نیازمند تلاش زیادی نیست، اما توانسته است، از زمان آغاز آن یعنی سال 2011، بیش از 1.7 میلیون بازدید را به خود جذب کند. اینها در زمینه افزایش رتبه الکسا هم فعالیت میکنند؟ دوست دارم بیشتر با فعالیتها و خدمات جیادز آشنا شوم.
این به شما کمک می کند اعتماد ایجاد کنید و خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود تثبیت کنید. بهتر است محتوای پولی را برای بخشهای بالاتر هرم محتوایی خود در نظر بگیرید. زیرا این محتوا ارزش بیشتری دارد و میتواند به شما کمک کند تا مخاطبان وفاداری را جذب کنید. برای بخشهای پایینتر هرم، میتوانید از محتوای رایگان و کوتاهتر استفاده کنید تا مخاطبان را به سمت محتوای پرمیوم هدایت کنید. هرم محتوا مثل یک قیف بازاریابی، مخاطب را از آگاهی اولیه تا مرحله خرید هدایت میکند.
در این مرحله، کیفیت محتوا باید در اولویت قرار گیرد تا اطلاعات ارزشمندی به مخاطبان ارائه شود. در این مرحله، برندها باید موضوعات و نوع محتوای مناسب برای مخاطبان هدف خود را شناسایی کنند. این کار شامل تحقیق درباره کلمات کلیدی، روندهای بازار و موضوعات محبوب است. سپس برندها باید یک تقویم محتوایی ایجاد کنند که زمانبندی تولید و انتشار محتوا را مشخص کند. این ممکن است به نظر بیمعنا باشد، اما وقتی نوبت به بازاریابی محتوا میرسد، تولید محتوای باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. به یاد داشته باشید که رقبای شما در تلاش هستند تا به همان مخاطبانی دست پیدا کنند که شما هستید.
بسته به اینکه هر چند وقت یکبار می توانید محتوا را به صورت واقع بینانه منتشر کنید، انتخاب کنید روی اهداف و منابع شما تاریخ های سررسید را درج کنید و مسئولیت را در تقویم خود تعیین کنید. این کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که همه هستند روی همان page و آن محتوا منتشر می شود روی زمان. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Surfer’s میتوانند به شما کمک کنند تا فهرستی از ایدههای محتوای مرتبط را در جایگاه خود ارائه دهید. مدیریت زمانبه عنوان مثال دارای 64 موضوع فرعی است که هر کدام دارای چندین موضوع منحصر به فرد برای ایجاد محتوا هستند روی. فرمتهای محتوای مختلفی وجود دارد که میتوانید از جمله پستهای وبلاگ، ویدیوها، اینفوگرافیکها و مجلات فیزیکی ایجاد کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری